Gå til innhold

Ny bil med 2/3 barn. Elbil/hybrid eller bensin/diesel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Jeg skal ha meg ny bil snart Og trenger deres hjelp! 

er alenemor med to barn, må være plass til en vogn bak ( hadde hyundai ioniq for et år siden og der fikk jeg plass til vognen ) er ikke nødt og ha stor bil men kriteriene er: 

god plass mellom førersete og baksete når man har 2 bakovervendt barneseter  evt 3 seter. 
( jeg er ikke så lang i beina ) isofix, god lyd i anlegget som er i bilen, maks 200.000 

er det billigere med hybrid enn kun drivstoff? 

vist man kun har tilgang på hurtigladere, blir det dyrere med elbil enn drivstoff bil? vist man tenker totalt, lån, forsikring, drivstoff/lading, reparasjoner. 

jeg vil egentlig ha det rimeligst mulig, men jeg orker ikke en bil som må inn på verksted hele tiden. Jeg kan ikke plutselig gå ut med 15.000 om noe må fikses. 

jeg bor 6 min gåtid unna barnehage, ca 7 min kjøring med bil til jobb. 

men jeg er nødt og ha bil for å komme meg rundt :)  

Anonymkode: 03fda...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Til småkjøring anbefales ofte elbil hvis du kan lade hjemme. Du kan f.eks se på MG ZE som har brukbar plass og er billig.

Anonymkode: 6bfc7...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hurtiglading er ikke billig, kan av og til koste like mye som å kjøre fossilbil. Men du vil likevel spare på at du har mindre utlegg for service, får en nyere bil for samme pris, og det er rett og slett veldig behagelig å kjøre elbil. Hyundai sine elbiler er faktisk knallgode, MG er, på en måte, billigkonkurransen som sikkert funker fint også.

Anonymkode: 748c5...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...