Gå til innhold

Vektnedgang, vannvekt, når er det reel vektnedgang?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter hvor lang tid kan vi snakke om reel vekt og ikke vannvekt lengre?

Anonymkode: 0dea2...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man mister alltid vannvekt samtidig som man mister fettmasse. Ellers hadde vannmengden i kroppen prosentvis begynt å hope seg opp dersom en person gikk fra å være overvektig til normalvektig. Men for å svare på det du gjerne spør om, så mister man som regel mest vannvekt i starten av vektnedgangen, dagen(e) etter man har inntatt måltider med mye salt og karbohydrater og deretter returnert til kosthold med mindre salt/karbohydrater, eller etter man ofte kan få økt vannvekt i kroppen grunnet syklus hos kvinner.

Anonymkode: a024b...05a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg begynte på lavkarbo så fløy de første kgene av de første 2 ukene. Jeg tror nok dette var vann ☺️ Etter de 2 ukene så gikk det langsommere. Så jeg tror jeg har gått over i fasen der jeg mister fett! 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Forever22 skrev:

Da jeg begynte på lavkarbo så fløy de første kgene av de første 2 ukene. Jeg tror nok dette var vann ☺️ Etter de 2 ukene så gikk det langsommere. Så jeg tror jeg har gått over i fasen der jeg mister fett! 
 

Jeg er akkurat på 2 ukersmerket nå på lavkarbo og har gått ned 4,4 kg på disse to ukene. Nå ble jeg spent på om vekta begynner å gå saktere nedover. Alle målene mine har minsket, så noe fett har jeg nok mistet, men kanskje mest vann?

Var i ketose på dag 4, og da skal jeg jo i teorien brenne fett? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte for to uker siden i morgen, gått ned 4,2. Da er det mest vann kanskje

Anonymkode: 0dea2...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Ariam skrev:

Jeg er akkurat på 2 ukersmerket nå på lavkarbo og har gått ned 4,4 kg på disse to ukene. Nå ble jeg spent på om vekta begynner å gå saktere nedover. Alle målene mine har minsket, så noe fett har jeg nok mistet, men kanskje mest vann?

Var i ketose på dag 4, og da skal jeg jo i teorien brenne fett? 

Så bra 🙌🏼 Noe fett har du nok også mistet ja! Jeg begynte i juni, har gått ned nesten 10 kg. De første 5 røyk de første dagene 😅 

men det går nedover nå også. Har vært i ketose i flere uker nå. Så regner med det er fett jeg forbrenner 🤷🏼‍♀️ Og det går ikke så seint heller egentlig. Nesten 1 kg i uka ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Forever22 skrev:

Så bra 🙌🏼 Noe fett har du nok også mistet ja! Jeg begynte i juni, har gått ned nesten 10 kg. De første 5 røyk de første dagene 😅 

men det går nedover nå også. Har vært i ketose i flere uker nå. Så regner med det er fett jeg forbrenner 🤷🏼‍♀️ Og det går ikke så seint heller egentlig. Nesten 1 kg i uka ☺️

Wow 5 kg på få dager, og jeg syns min vekt gikk fort  nedover.. Bra jobba 👍

Jeg får fortsette i samme spor, så håper jeg å komme til målet mitt etterhvert 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg pleier vannvekten å være de 2-3 første kiloene, når jeg går fra vanlig kosthold til å hente meg inn på lavkarbo igjen. Karbohydrater er det som binder mest vann i kroppen 😊

Anonymkode: 7fde4...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...