Gå til innhold

Besøk som aldri går hjem....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis du er fornøyd etter en time eller noe så er det jo bare å si: hyggelig att du kom innom men nå skal vi ut og ......  Kom gjerne innom en annen gang

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MrTeddy29
45 minutter siden, SoWhat? skrev:

Selvfølgelig er det verre enn det. Normalt vil ikke folk såre eller fornærme/støte noen. Derfor sier ikke folk bare ifra, sånn som flere sier at det "bare er å gjøre" 

Akkurat som om du sier at det er på tide å gå... vits med å være så "tøff " liksom? Hadde du hatt sosiale antenner, så hadde du fint skjønt at det ikke er "bare" å si fra  

Jo, det er faktisk så lett.

Jeg gjør det, har alltid gjort det, om du trur på meg eller ei. Jeg sier ifra om jeg går lei. Er ikke artigt og ha besøk i 4-5 timer om man ikke har det kjekt liksom. Men gidder ikke sitte her og prøve og forklare en person som jeg aldri har møtt om dette er sant eller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vedkommende skal stikke innom er 4-5-6 timer for meg LENGE. I tillegg kan det skje når barna skal legge seg. Sier jeg at "nå skal jeg starte legging" er det ikke alltid vedkommende tar hintet. H*n har barn selv, så bør jo skjønne det. Kunne nevnt mange episoder men er redd for å bli gjenkjent her😅 Kan fint tåle en time eller to, men personen er intens (prater non-stop) og jeg takler ikke mer enn som så. Pga oppussing og trangt areal finnes ikke ekstra oppholdsrom i huset nå. Grunnet samboeren kan jeg ikke nekte h*n p være på besøk, såklart skal han få ha besøk av familie. 

Anonymkode: fe333...541

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Når vedkommende skal stikke innom er 4-5-6 timer for meg LENGE. I tillegg kan det skje når barna skal legge seg. Sier jeg at "nå skal jeg starte legging" er det ikke alltid vedkommende tar hintet. H*n har barn selv, så bør jo skjønne det. Kunne nevnt mange episoder men er redd for å bli gjenkjent her😅 Kan fint tåle en time eller to, men personen er intens (prater non-stop) og jeg takler ikke mer enn som så. Pga oppussing og trangt areal finnes ikke ekstra oppholdsrom i huset nå. Grunnet samboeren kan jeg ikke nekte h*n p være på besøk, såklart skal han få ha besøk av familie. 

Anonymkode: fe333...541

Retter meg selv her, vedkommende går ikke alltid idet jeg skal legge barna! Da har vedkommende gjerne vært her mange timer. Ts. 

Anonymkode: fe333...541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Rant skrev:

Hadde du følt slik på det om det var "dine" gjester? God venninne eller familie? 

Mine venninner er primært her mens samboer er bortreist på jobb. Jentekveld etc. Ellers møter jeg de ute på aktiviteter og hjemme hos de. Egen familie tåler jeg i små doser, men de bor ikke i samme by. Så da bor de isåfall her en helg. Men da er det PLANLAGT. Ikke en telefon i farta om at de kommer innom. 

Så jeg "påtvinger" ingen mine sosiale relasjoner. 

Anonymkode: fe333...541

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en sånn "aldri går hjem" fordi jeg er så sjeldent på besøk hos andre at jeg ikke vet hva som er "normal" besøkstid og livet mitt er ganske ensomt til vanlig så jeg vil liksom ikke gå tilbake til ensomheten. 

Anonymkode: 885a8...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er en sånn "aldri går hjem" fordi jeg er så sjeldent på besøk hos andre at jeg ikke vet hva som er "normal" besøkstid og livet mitt er ganske ensomt til vanlig så jeg vil liksom ikke gå tilbake til ensomheten. 

Anonymkode: 885a8...ddb

Men går du hvis de du er på besøk hos sier at nå må du gå? 

Anonymkode: 4ad4f...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Retter meg selv her, vedkommende går ikke alltid idet jeg skal legge barna! Da har vedkommende gjerne vært her mange timer. Ts. 

Anonymkode: fe333...541

Deres hjem, hvis folk kommer innom så er det helt greit å si fra 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men går du hvis de du er på besøk hos sier at nå må du gå? 

Anonymkode: 4ad4f...cff

Hadde gått om de hadde bedt meg om å gå, ja. 

Anonymkode: 885a8...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen bestemmer det, det bare er ganske vanlig. F eks komme kl 18, spise middag og drikke kaffe, eller skravle over kaffe/te/øl, dra seg hjemovet i 22-tida.

Anonymkode: 53061...0ff

Ikke på en ukedag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å se at dette er et problem- Når mannen min har besøk av noen som er veeeeldig sosiale, går jeg ut etter en liten stund, eller tar med ipaden og ser på film i senga (eller sier god natt og legger meg til å sove hvis det er sent). Det kan jo hende at mannen min synes det er koselig med besøket, og da vil jeg ikke si at "vi" skal legge oss nå, eller "vi" har et ærend, så du må nok gå hjem. :)

Hvis det er mine gjester som jeg synes blir for lenge, sier jeg bare at det var hyggelig, vi må gjenta dette, men nå må jeg forberede morgendagen/legge med/handle el.l. Har aldri tenkt på at dette er noe stress i det hele tatt.

ikke la det væe et stressmoment, TS. Gjør som du selv vil i ditt eget liv! :)

Anonymkode: d940f...1dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.8.2020 den 21.15, AnonymBruker skrev:

Samboer har et familiemedlem som er hyggelig og omgjengelig men som ofte blir 4-5 timer selvom vedkommende "bare" skulle komme innom en kort tur. Jeg kjenner personlig jeg blir sliten etter en time eller to (er nok mere introvert) og lurer på hvordan andre i samme situasjon takler det. Bør jeg da reise ut av eget hus etter en stund? Samboeren er også slik at han kan ha besøk i noen timer, for deretter gå på nytt besøk noen timer.. Jeg liker å være sosial, i den grad at jeg velger det selv. Ikke minst tidsbruken av det. 

Anonymkode: fe333...541

Har og noen som legger opp besøk her fra tidlig morgen til kveld og passer på å komme sulten.Og spise flere ganger...Hver eneste gang...og kresen.Går det ikke å ta en kaffe og være sammen 2timer?Må det være maraton eller ikke? Greit med besøk.Men kan bli i meste laget med noen.

Anonymkode: 7bc02...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme hos meg får ingen komme inn. Selv ikke familiemedlemmer.

Anonymkode: 23d49...9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.8.2020 den 19.57, AnonymBruker skrev:

Hinte??

Anonymkode: 53061...0ff

Ja, desverre hinte. Det er ikke alle som tåler å få høre sannheten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjemme hos meg får ingen komme inn. Selv ikke familiemedlemmer.

Anonymkode: 23d49...9a5

trist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Apocalypte skrev:

trist

Hvorfor er det "trist"? Jeg har aspergers, og vil være i fred.

Anonymkode: 23d49...9a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...