Gå til innhold

Mann med hatt og sigar gikk løs på parkeringsvakt med paraply i Bergen


non_stop

Anbefalte innlegg

En parkeringsvakt i Bergen sentrum ble angrepet med paraply da han var i ferd med å skrive ut en parkeringsbot onsdag.

Politiet i Bergen opplyser til NTB at parkeringsvakten gikk ned for telling etter å ha blitt slått i hodet av den store paraplyen, men at det etter forholdene gikk bra med ham. En sigarrøykende mann med mørke klær, lys hatt og stor svart paraply ble etterlyst etter hendelsen.

– Parkeringsvakten skulle skrive ut parkeringsgebyr på en bil, og mens han gjorde det kom en som ikke hadde noe med bilen å gjøre bort og truet ham og prøvde å stikke ham med paraplyen. Da oppsto det munnhoggeri. Så klinket mannen til parkeringsvakten i tinningen med paraplyen, sier operasjonsleder Eivind Hellesund i Vest politidistrikt til NTB.

– Parkeringsvakten gikk ned i knestående, mens gjerningsmannen gikk fra stedet. Vakten trengte ikke helsehjelp, men er medtatt og oppskaket, sier Hellesund.

Ifølge operasjonslederen har politiet i Bergen nå en navngitt mann i kikkerten. Det dreier seg om en ustabil person som har skapt uro i sentrum flere ganger.

 

Jeg synes det har vært mange slike saker i media i det siste. Syke mennesker som går løs på husruter og biler, og som til og med driver familier fra hus og hjem. De forteller at de blir hentet av politiet og overlatt til psykiatrien, men blir sluppet raskt fri igjen. For ikke lenge siden knivstakk en psykisk syk mann tre tilfeldige kvinner hvorav den ene døde. 

Det har vært mye fokus på mental helse i år, og de ber oss innstendig om å oppsøke hjelp hvis vi sliter. Men det er jo tydeligvis ikke hjelp og få og ting eskalerer, som i dette tilfellet her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det her er en av de sakene der man må velge side. Og jeg holder med sigarmannen. For det første er jeg fan av sigarer, for det andre er det ingen som liker parkeringsvakter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke spesielt glad i verken sigarer, hatter, paraplyer, Bergen eller parkeringsvakter, men når det på vis organiseres en slags allianse, og i en stilfull "combo", for så å gå til samlet angrep, så jeg faktisk ikke det er så helt gÆli.

Parkeringsvakt m. paraply og hatt gikk løs på Bergen med sigar! Funker det! Sikkert flere kombinasjoner også :jepp:

Men...- Ja, det er ganske spess at sånne folk kan bevege seg fritt rundt ute.. Og det er jo også tydelig at det ikke finnes noe særlig gode tilbud for verken behandling eller "oppbevaring"....

Endret av Beeblebrox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...