MarieLo Skrevet 5. august 2020 #41 Skrevet 5. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det uthevete er vi nok alle innforstått med. Jeg er interessert i å høre hva som gjør at enkelte ikke liker spørsmål om interesser tidlig. I denne tråden har jeg fått et lite innblikk: Noen synes det blir for personlig for tidlig. De opplever det som at de må gi for mye for tidlig. Mens jeg er motsatt. Jeg ville blitt glad hvis noen vil se om samtaler flyter gjennom felles interesser, og jeg er nysgjerrig på om de kan introdusere meg for nye interesser. Jeg synes interesser er objektive og jeg kan diskutere interesser med hvem som helst når som helst. Anonymkode: e7389...eea Skjønner. Ja, jeg forstår det ikke, hvorfor enkelte ikke liker det. Å snakke om interesser tidlig kan være hyggelig det. Jeg har ikke noe i mot å snakke om hva som helst når som helst, men ikke hvor som helst og ikke med hvem som helst.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #42 Skrevet 5. august 2020 2 minutter siden, MarieLo skrev: Skjønner. Ja, jeg forstår det ikke, hvorfor enkelte ikke liker det. Å snakke om interesser tidlig kan være hyggelig det. Jeg har ikke noe i mot å snakke om hva som helst når som helst, men ikke hvor som helst og ikke med hvem som helst. Vet ikke helt hva du legger i det. Men her tenker jeg på samtaler generelt, ikke bare med en jeg kunne tenke meg å date. Dersom vedkommende virker reflektert og har noe interessant å bidra med eller spørsmål for den saks skyld synes jeg stort sett det er spennende uavhengig av hvem det er. Anonymkode: e7389...eea
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #43 Skrevet 5. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det uthevete er vi nok alle innforstått med. Jeg er interessert i å høre hva som gjør at enkelte ikke liker spørsmål om interesser tidlig. I denne tråden har jeg fått et lite innblikk: Noen synes det blir for personlig for tidlig. De opplever det som at de må gi for mye for tidlig. Mens jeg er motsatt. Jeg ville blitt glad hvis noen vil se om samtaler flyter gjennom felles interesser, og jeg er nysgjerrig på om de kan introdusere meg for nye interesser. Jeg synes interesser er objektive og jeg kan diskutere interesser med hvem som helst når som helst. Anonymkode: e7389...eea Det finnes nok ingen fasit på dette dessverre. Jeg som mann må tilstå at jeg både har følt frustrasjon over kvinner som kun svarer med enstavelsesord, hvor jeg må dra hele dialogen. Da virker ikke den andre parten så interessert og da blir det til at jeg går lei og går videre. Tror det var en som sa noe lenger oppe i tråden om at mange bare kunne fire ord, "ja", "nei" og "vet ikke". Og det var en ganske god beskrivelse på ganske mange kvinner. Henger nok også sammen med det at det primært er mannen som skal prestere og underholde kvinnen. Men jeg har også opplevd det motsatte, at jeg føler seg for mye "stilt til veggs" for tidlig og må utlevere for mye personlig for tidlig i samtalen. Men noen ganger havner vi på det gyldne middelvei og samtalen flyter godt og lenge. Tror det bare er sånn at det ikke lar seg gjøre å ha en strategi som vil fungere med alle fordi folk er forskjellige. Anonymkode: ec41b...3ef
MarieLo Skrevet 5. august 2020 #44 Skrevet 5. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke helt hva du legger i det. Men her tenker jeg på samtaler generelt, ikke bare med en jeg kunne tenke meg å date. Dersom vedkommende virker reflektert og har noe interessant å bidra med eller spørsmål for den saks skyld synes jeg stort sett det er spennende uavhengig av hvem det er. Anonymkode: e7389...eea For all del, du må gjøre og tenke som du vil. Det skal litt mer til før jeg blir fascinert. Og jeg setter mye mer pris på andre ting, men jeg er en privat person og da deler jeg ikke alt i overfladiske samtaler foran andre jeg ikke vil dele det med. I slike snakker jeg ikke om hva som helst. Kan jo diskutere, men det gir meg lite glede dersom det bare er det.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #45 Skrevet 5. august 2020 Nå er jeg dame, men jeg er ingen fan av den typen åpningsreplikk da den føles litt vel saklig og tørr. Jeg for følelsen av at det er en businessavtale vi skal inngå og først må sjekke kompatibiliteten. På sett og vis er det jo det man skal, men jeg foretrekker at det skjer på en mer naturlig måte. At det først kommer i gang en uformell samtale om noe helt annet. Da plukker jeg opp en del om personen samtidig, som skrivestil, lange/korte svar, hvor raskt og mye personen svarer, osv. Etterhvert blir det naturlig å styre samtalen inn på temaer som interesser, men da føles det ikke ut som et jobbintervju. Når det er sagt prøver jeg å ikke dømme åpningsreplikken og svarer alle ☺️ Anonymkode: 59ddf...698
AnonymBruker Skrevet 5. august 2020 #46 Skrevet 5. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nå er jeg dame, men jeg er ingen fan av den typen åpningsreplikk da den føles litt vel saklig og tørr. Jeg for følelsen av at det er en businessavtale vi skal inngå og først må sjekke kompatibiliteten. På sett og vis er det jo det man skal, men jeg foretrekker at det skjer på en mer naturlig måte. At det først kommer i gang en uformell samtale om noe helt annet. Da plukker jeg opp en del om personen samtidig, som skrivestil, lange/korte svar, hvor raskt og mye personen svarer, osv. Etterhvert blir det naturlig å styre samtalen inn på temaer som interesser, men da føles det ikke ut som et jobbintervju. Når det er sagt prøver jeg å ikke dømme åpningsreplikken og svarer alle ☺️ Anonymkode: 59ddf...698 Dette er jeg veldig enig i. Men mitt førsteinntrykk er at datingsider er nettopp tørre og statiske. Grunnen til at jeg spør videre om felles interesser er at irl så treffer man ofte folk gjennom felles interesser, det være fritidsaktiviter eller gjennom jobben. Men vil gjerne høre alternativer til hvordan man kan gjøre datingsider mindre tørt og statisk gjennom den første meldingen. Har du eksempler på hva du skriver i åpningsmeldingen eller evt hva du liker å motta? Anonymkode: e7389...eea
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå