Gå til innhold

Sende melding til en mann på datingside

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Matchet med en mann på en datingside. Når jeg skriver meldinger, pleier jeg å skrive noe sånt som "Hei, ser vi har felles interesser som æøå. Vil gjerne bli bedre kjent." Og så stiller jeg et spørsmål som omhandler hans interesser.

Nå nettopp så jeg en profil der en ikke har skrevet noe som helst om interesser. Vil ikke bare skrive "Hei" da jeg ikke pleier å svare på så innholdsfattige meldinger selv.

For noen dager siden liket en profilen min. Han hadde ikke oppgitt interesser, så jeg sende følgende melding til ham "Hei, vil gjerne bli bedre kjent. Hva er dine hobbyer og interesser?" Virker som om det spørsmålet var litt vel bredt for han svarte ikke.

Forslag til hva jeg kan spør han "nye" om? Denne datingsiden er ikke som tinder, der noen skriver "hva gjør du i kveld?" Så må være noe som kan leses om et par dager og som handler om ham som person.

Anonymkode: e7389...eea

Du trenger ikke skrive «vil bli bedre kjent». Det er noe som han skjønner ut fra at du sender melding.

Ellers må du være klar over at mange menn høyresveiper alle uten å engang se på profilene, for så å «sortere» blant matcher som oppnås etterpå. Dvs en match er ikke nødvendigvis interessert.

Anonymkode: 7fccb...3e2

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Istedet for å spørre om interesser så hadde jeg bare sagt, hei hvordan går det med.deg? Å snakke lange samtaler helt i starten om den andres hobbyer er nå rimelig lite intressant. Om interessen vedvarer så avhenger det jo om hvordan dialogen fortsetter. Etter hvert kommer en naturlig inn på hobbyer. 

Og jeg synest også den, vil du bli kjent som åpningsreplikk er litt sånn.. tja. For det vet jeg faktisk ingen ting om etter kun et bilde og selv om en har matchet.  

Anonymkode: fab1e...d45

Tror vi to er ganske ulike i så fall. Jeg er ikke interessert i "hei hvordan går det med.deg?". Det er slike spørsmål jeg synes er "rimelig lite interessant" som du sier.

Jeg er selvforsynt med interesser som jeg driver på med daglig. Ønsker en som er likedan. For meg er det nok derfor best å bli kjent med noen som ikke blir skremt av spørsmål om interesser.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det holder med «Hei» i første melding. Har fått «Hei, jeg synes du har et fint smil» og det synes jeg bare blir påtatt.

«Hei, hva gjør du?» synes jeg også er litt mye «på» i første melding, hva har en vilt fremmed med det liksom?

M51

Anonymkode: c57d6...8e9

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det holder med «Hei» i første melding. Har fått «Hei, jeg synes du har et fint smil» og det synes jeg bare blir påtatt.

«Hei, hva gjør du?» synes jeg også er litt mye «på» i første melding, hva har en vilt fremmed med det liksom?

M51

Det viser bare hvor ulike vi er. Det er sikkert nok av de som tenker likt som deg og det er jo flott for dere. Men jeg ønsker en som kan snakke om interesser helt fra starten. Det er ikke noe personlig over en samtale om interesser. En interesse/hobby er objektiv.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det viser bare hvor ulike vi er. Det er sikkert nok av de som tenker likt som deg og det er jo flott for dere. Men jeg ønsker en som kan snakke om interesser helt fra starten. Det er ikke noe personlig over en samtale om interesser. En interesse/hobby er objektiv.

Jeg vet ikke om du er mann eller dame, men blir jeg «stilt til veggs» i første melding, må dama være rimelig topp 10 for at jeg gidder å svare.

Som nevnt over sveiper menn høyre sikkert minst 10 ganger oftere enn damer, så veldig mange matcher skjer på nedre del av skalaen, derfor bør man ikke «buse på» fordi det ble en match hvis man vil ha svar uten å være fotomodell.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om du er mann eller dame, men blir jeg «stilt til veggs» i første melding, må dama være rimelig topp 10 for at jeg gidder å svare.

Som nevnt over sveiper menn høyre sikkert minst 10 ganger oftere enn damer, så veldig mange matcher skjer på nedre del av skalaen, derfor bør man ikke «buse på» fordi det ble en match hvis man vil ha svar uten å være fotomodell.

Jeg vil ikke ha svar hvis de ikke kan ha en samtale om felles interesser. Da synes jeg vi virker for ulike.

Når det gjelder utseende så karakteriserer menn meg som vakker, men jeg ønsker ikke en som er mest interessert i utseende mitt. Jeg ser etter en som kan ha lange, intellektuelle samtaler om felles interesser.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke ha svar hvis de ikke kan ha en samtale om felles interesser. Da synes jeg vi virker for ulike.

Når det gjelder utseende så karakteriserer menn meg som vakker, men jeg ønsker ikke en som er mest interessert i utseende mitt. Jeg ser etter en som kan ha lange, intellektuelle samtaler om felles interesser.

Joda, men du lagde tråden for å få noen svar, og det virker ikke som du godtar forklaringen. I en datingtjeneste basert på fotos betyr selvsagt utseendet mest for sveipet enten du vil eller ei.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, men du lagde tråden for å få noen svar, og det virker ikke som du godtar forklaringen. I en datingtjeneste basert på fotos betyr selvsagt utseendet mest for sveipet enten du vil eller ei.

Jeg vil ha svar her i tråden. Jeg mente at jeg ikke vil ha svar fra menn på datingsider i det tilfellet.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ha svar her i tråden. Jeg mente at jeg ikke vil ha svar fra menn på datingsider i det tilfellet.

*Det vil si, jeg trenger ikke svar fra dem hvis de ikke liker diskusjoner om felles interesser. Hva de velger å gjøre er opp til dem.

I denne tråden var jeg mer interessert i hva jeg selv kunne gjøre bedre.

Skrevet (endret)

En intellektuell samtale er vel som en fjelltur.

Hva er vanskeligst? Dørstokkmilen.

Trikset er vel bare å si noe som andre kan svare på, så er en samtale i gang. Og så spørs det vel bare på hvor interessant det er å ha en dialog med vedkommende da.

Gjør det ikke?

Endret av MarieLo
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, MarieLo skrev:

En intellektuell samtale er vel som en fjelltur.

Hva er vanskeligst? Dørstokkmilen.

Trikset er vel bare å si noe som andre kan svare på, så er en samtale i gang. Og så spørs det vel bare på hvor interessant det er å ha en dialog med vedkommende da.

Gjør det ikke?

Men hvor interessant er det med følgende samtale "Person 1: Hei, hva skjer? Person 2: Ikke noe spesielt. Du? Person 1: Vel, skriver jo til deg."

Jeg er egentlig ikke så interessert i nettdating. Prøver det bare ut pga. covid. Foretrekker å treffe folk gjennom debatter/seminarer der vi allerede kjenner til felles interesser.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var det jeg forsøkte, skjønner folk som ikke gidder å svarer deg når de må utlevere seg i første setning. Da har du svaret på hvorfor du ikke får svar.

Kverulanter viser seg fort.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvor interessant er det med følgende samtale "Person 1: Hei, hva skjer? Person 2: Ikke noe spesielt. Du? Person 1: Vel, skriver jo til deg."

Jeg er egentlig ikke så interessert i nettdating. Prøver det bare ut pga. covid. Foretrekker å treffe folk gjennom debatter/seminarer der vi allerede kjenner til felles interesser.

Person 2 hadde ikke noe interessant å si da.

Og alle samtaler er ikke sånn etter min erfaring, men kanskje du har andre erfaringer enn meg.

Og foretrekker du å treffe folk på debatter/seminarer, eller ha all kommunikasjonen deres på debatter og seminarer bare?

En vesentlig stor forskjell der.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er jeg enig altså. Med en sånn start mister jeg all interesse. Poenget med å ta kontakt er jo for å finne ut om personen er noen man kan tenke seg å møte. Man skal ikke lage noe avhør, men om man hverken viser interesse for å dele om seg selv eller finne ut mer om den andre så er det da ikke noe poeng å ta kontakt i det heletatt? 

Anonymkode: 63fa6...cc2

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Her er jeg enig altså. Med en sånn start mister jeg all interesse. Poenget med å ta kontakt er jo for å finne ut om personen er noen man kan tenke seg å møte. Man skal ikke lage noe avhør, men om man hverken viser interesse for å dele om seg selv eller finne ut mer om den andre så er det da ikke noe poeng å ta kontakt i det heletatt? 

Må legge til en ting til. Det hender at noen bare sender et "Hei" eller noe annet kort og upersonlig. Jeg tolker det da dom interesse i det minste. Hvis jeg syns personen virker interessant og sender et positivt svar, gjerne med et spørsmål eller to, så er det flere ganger jeg ikke hører noe mer. Dette er årsaken til at jeg nå sjeldent gidder svare på slike meldinger  eller bare sender en avvisende melding.

Er kvinne

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og det er jo derfor jeg spør spørsmål relatert til interessene de oppgir. Dersom de liker historiske romaner f.eks., spør jeg gjerne om de har lest en spennende bok i det siste og kan anbefale. Da kan vi gå videre å snakke om det temaet f.eks.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må legge til en ting til. Det hender at noen bare sender et "Hei" eller noe annet kort og upersonlig. Jeg tolker det da dom interesse i det minste. Hvis jeg syns personen virker interessant og sender et positivt svar, gjerne med et spørsmål eller to, så er det flere ganger jeg ikke hører noe mer. Dette er årsaken til at jeg nå sjeldent gidder svare på slike meldinger  eller bare sender en avvisende melding.

Er kvinne

Ja, hva som helst er bedre enn ingenting, positivt og negativt, det viser jo at en bryr seg i det minste, men interessen sier jo seg selv når en får avvisende svar.

Artig hvordan vi lærer fra gamle erfaringer med andre mennesker og bruker det vi har lært med nye mennesker som kanskje ikke ville ha gjort noe av det samme.

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøv med: "Hva skjer'a, baghera?"

Gir jo rom for svar som viser hva som opptar ham.

Anonymkode: 08d05...075

Ha, ha, det hadde gitt meg et for barnslig inntrykk. Hadde ikke svart.

Skrevet

Synes det du skrev var fint.

Hvis noen bare hadde sendt hei, så hadde jeg bare skrevet hei tilbake.

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, MarieLo skrev:

Ja, hva som helst er bedre enn ingenting, positivt og negativt, det viser jo at en bryr seg i det minste, men interessen sier jo seg selv når en får avvisende svar.

Artig hvordan vi lærer fra gamle erfaringer med andre mennesker og bruker det vi har lært med nye mennesker som kanskje ikke ville ha gjort noe av det samme.

Det uthevete er vi nok alle innforstått med.

Jeg er interessert i å høre hva som gjør at enkelte ikke liker spørsmål om interesser tidlig. I denne tråden har jeg fått et lite innblikk: Noen synes det blir for personlig for tidlig. De opplever det som at de må gi for mye for tidlig. Mens jeg er motsatt. Jeg ville blitt glad hvis noen vil se om samtaler flyter gjennom felles interesser, og jeg er nysgjerrig på om de kan introdusere meg for nye interesser. Jeg synes interesser er objektive og jeg kan diskutere interesser med hvem som helst når som helst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...