Gå til innhold

Sende melding til en mann på datingside

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Matchet med en mann på en datingside. Når jeg skriver meldinger, pleier jeg å skrive noe sånt som "Hei, ser vi har felles interesser som æøå. Vil gjerne bli bedre kjent." Og så stiller jeg et spørsmål som omhandler hans interesser.

Nå nettopp så jeg en profil der en ikke har skrevet noe som helst om interesser. Vil ikke bare skrive "Hei" da jeg ikke pleier å svare på så innholdsfattige meldinger selv.

For noen dager siden liket en profilen min. Han hadde ikke oppgitt interesser, så jeg sende følgende melding til ham "Hei, vil gjerne bli bedre kjent. Hva er dine hobbyer og interesser?" Virker som om det spørsmålet var litt vel bredt for han svarte ikke.

Forslag til hva jeg kan spør han "nye" om? Denne datingsiden er ikke som tinder, der noen skriver "hva gjør du i kveld?" Så må være noe som kan leses om et par dager og som handler om ham som person.

Anonymkode: e7389...eea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik jeg ser det så skriver du jo mye bra her. Ikke feil å være rett på sak. 

Skriver de lite eller ingenting på profilen så hadde de bare fortjent masse dumme spørsmål sier nå jeg da. 

Dette er hva nesten alle damer har på sin profil. Ingen skriver noenting. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt greit det du har skrevet. Men det er ikke alltid man får svar, selv om de har likt profilen eller matchet.

Min erfaring er (dessverre) at de som legger lite jobb i profilen også er lite seriøse i mange tilfeller. 

Anonymkode: 63fa6...cc2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøv med: "Hva skjer'a, baghera?"

Gir jo rom for svar som viser hva som opptar ham.

Anonymkode: 08d05...075

Skrevet

Hvis de velger å ikke svare så er det et svar i seg selv.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner er superkritiske og dømmer deg nord og ned om førstemeldingen ikke leverer. Menn derimot bryr seg ikke stort. Du kommer langt med hei, lengre med et spørsmål.

Anonymkode: c9733...4e5

• Liker 1
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner er superkritiske og dømmer deg nord og ned om førstemeldingen ikke leverer. Menn derimot bryr seg ikke stort. Du kommer langt med hei, lengre med et spørsmål.

Bare de som er full av ubehandlede traumer.

Skrevet
2 minutter siden, MarieLo skrev:

Bare de som er full av ubehandlede traumer.

Nei. Damer forventer en avhandling skrevet riktig formulert til dem ellers mister de interessen. 😂

Jo det er det de sier til meg. Det som er interessant her er at de som svarer ofte bare kan 4 ord etter så mange år på skolen. 

Ordene lyder slik: Ja, nei og vet ikke. 

Da tenker jeg at da får du sitte der med "player`n" din. For meg ønsker du ihvertfall ikke. 

Skrevet
4 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Nei. Damer forventer en avhandling skrevet riktig formulert til dem ellers mister de interessen. 😂

Jo det er det de sier til meg. Det som er interessant her er at de som svarer ofte bare kan 4 ord etter så mange år på skolen. 

Da tenker jeg at da får du sitte der med "player`n" din. For meg ønsker du ihvertfall ikke. 

Ja, fordi de er dømmende.

Folk uten ubehandlede traumer har mindre behov for å dømme andre mennesker.

Dette andre greiene du snakker om vet jeg ikke noe om og kan ikke relatere til.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Haha, jeg matcha med en dame som jeg kjente igjen fra en Facebook-gruppe. Hun skrev bare ja, hehe osv, så jeg sletta matchen ganske kjapt. Så tok hun det opp åpent i gruppa, på sett og vis. Svarte på min kommentar i gruppa og skrev noe om at noen bare sletter matchen med en gang og bla, bla, bla. 

😆

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du stiller jo et ganske vanskelig spm for mange da som kan gi veldig åpne og lite konkrete svar. Jeg har ingen spesifikke hobbyer og heller ingen brennende interesser da jeg er en litt av mye og gjerne noe nytt-person. Det er et vagt svar, men det er jo realiteten. Da er det bedre å spørre hva en driver på med til vanlig og et annet om hva en kunne tenkt seg å prøve ut. 

Anonymkode: 03aa7...57b

Skrevet
3 minutter siden, MarieLo skrev:

Ja, fordi de er dømmende.

Folk uten ubehandlede traumer har mindre behov for å dømme andre mennesker.

Dette andre greiene du snakker om vet jeg ikke noe om og kan ikke relatere til.

Her inne får jeg ofte kjeft fordi jeg kan ikke sette alle damer i samme rom som mine exer nettopp for alle er ikke slik. Det du skriver blir jo mere en bekreftelse på at min påstand er riktig og deres er feil?

Skrevet
1 minutt siden, Hr. Aktiv skrev:

Her inne får jeg ofte kjeft fordi jeg kan ikke sette alle damer i samme rom som mine exer nettopp for alle er ikke slik. Det du skriver blir jo mere en bekreftelse på at min påstand er riktig og deres er feil?

Altså, du bør ikke generalisere generelt. Dine exer er ikke en fasit på noen andre enn bare de.

Men du kan sette alle dømmende i samme boks ja.

Og så bør du kanskje nyansere det og finne ut hvorfor de dømmer, fordi de har alle ulike årsaker og historier som har skapt erfaringene deres.

Alle er helt unike, selv om man finner likhetstrekk i oppførselen hos noen.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Hr. Aktiv said:

Det er litt spesielt å påstå at de fleste kvinner er traumatisert, men det er jo det hun gjør.

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er litt spesielt å påstå at de fleste kvinner er traumatisert, men det er jo det hun gjør.

Ja, det sier litt om verden vi lever i også?

Og folk flest vet ikke hvordan de behandler traumene sine. Det er ikke så ille å ha vært traumatisert, men hvis en ikke behandler traumene, så er det ille.

Og så går de rundt og dømmer mange i stedet.

Av ubehandlede traumer. Ikke behandlede traumer.

Endret av MarieLo
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jo det skjønner jeg. For veldig mange av damene jeg har hengt med eller prøvd henge med har også vært det. Vi menn må være skikkelig beist egentlig med null interesse av å være god. De har etter sin egne tanker alle vært ikke så veldig pene, alt for tykke osv. De er mere opptatte av å fremstå som et offer enn å blomstre opp. Nesten ingen har reagert på at jeg bruker 20 timer i uka på trening. Det nevnes ikke med et ord. Bare det at de er så stygge. 

For å si det litt enkelt. Jeg dater ingen stygge damer. 

Et eller annet skurrer her, men jeg vet ikke hva. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Matchet med en mann på en datingside. Når jeg skriver meldinger, pleier jeg å skrive noe sånt som "Hei, ser vi har felles interesser som æøå. Vil gjerne bli bedre kjent." Og så stiller jeg et spørsmål som omhandler hans interesser.

Nå nettopp så jeg en profil der en ikke har skrevet noe som helst om interesser. Vil ikke bare skrive "Hei" da jeg ikke pleier å svare på så innholdsfattige meldinger selv.

For noen dager siden liket en profilen min. Han hadde ikke oppgitt interesser, så jeg sende følgende melding til ham "Hei, vil gjerne bli bedre kjent. Hva er dine hobbyer og interesser?" Virker som om det spørsmålet var litt vel bredt for han svarte ikke.

Forslag til hva jeg kan spør han "nye" om? Denne datingsiden er ikke som tinder, der noen skriver "hva gjør du i kveld?" Så må være noe som kan leses om et par dager og som handler om ham som person.

Jeg tror at dersom du ikke får svar på disse meldingene er det fordi det føles ut som om de må gi for mye av seg selv for tidlig til noen de ikke kjenner. Det jeg mener er; Prøv å heller skriv: "Hei. Så hyggelig at vi matchet. Hvordan har dagen din vært så langt?" og ikke sett noen forventning til at dere må skrive masse og utbroderende med èn gang. Start enkelt og så kan du lirke ut interesser og slikt etterhvert. :)

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Menn sveiper ofte høyre på alt så plukker de ut fra matchene. Så at han ikke svarer er helt normalt. Mange ganger unmatcher de de matcher med fordi de er bare ikke blitt silt ut som interessant nok. Vet ikke hva damer gjør. Jeg sveiper kun høyre på de jeg syns ser litt spennende ut...har gjort. Bruker ikke tinder lengre. Blir aldri kjent med noen der.

• Liker 1
Skrevet

Det holder og er godt nok med «Hei, hvordan går det?» eller «Hei, hva gjør du»

AnonymBruker
Skrevet

Istedet for å spørre om interesser så hadde jeg bare sagt, hei hvordan går det med.deg? Å snakke lange samtaler helt i starten om den andres hobbyer er nå rimelig lite intressant. Om interessen vedvarer så avhenger det jo om hvordan dialogen fortsetter. Etter hvert kommer en naturlig inn på hobbyer. 

Og jeg synest også den, vil du bli kjent som åpningsreplikk er litt sånn.. tja. For det vet jeg faktisk ingen ting om etter kun et bilde og selv om en har matchet.  

Anonymkode: fab1e...d45

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...