Gå til innhold

Verste middagsselskapet du har vært i?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

En veninne serverte 600g kjøtt fordelt på 6 stykker, men var jo tilbehør altså.. hele 2 poser boilinbag ris, salat som bestod av isbergssalat, våtløk og masse vanlig løk, og en pose soppsaus. Vi var så sultne at vi måtte spise pølse på shell etterpå. Hvordan vet jeg det var 600g? Forde det var jeg som måtte steke dette halvfrossne kjøttet, mens vertinnen fikset seg på badet. Hvem forsynte seg 2 ganger?? Jo, vertinnen. Vi andre turte ikke ta mer enn minimalt. 

Dessert, en brent og udelekat brownie med bringebærsyltetøy. 

Anonymkode: 6c77d...e7c

Våtløk er så klart vårløk. 

Anonymkode: 6c77d...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En veninne serverte 600g kjøtt fordelt på 6 stykker, men var jo tilbehør altså.. hele 2 poser boilinbag ris, salat som bestod av isbergssalat, våtløk og masse vanlig løk, og en pose soppsaus. Vi var så sultne at vi måtte spise pølse på shell etterpå. Hvordan vet jeg det var 600g? Forde det var jeg som måtte steke dette halvfrossne kjøttet, mens vertinnen fikset seg på badet. Hvem forsynte seg 2 ganger?? Jo, vertinnen. Vi andre turte ikke ta mer enn minimalt. 

Dessert, en brent og udelekat brownie med bringebærsyltetøy. 

Anonymkode: 6c77d...e7c

Jeg forstår meg ikke på folk som serverer alt for lite mat. 

Skyldes det økonomi, er det vel bare å enten unngå å invitere eller å invitere færre. Eller i det minste legge opp maten ferdig på tallerkenene, slik at alle vet hvor mye de kan spise. 

Jeg har vært i (altfor) mange selskap der det har oppstått pinlige situasjoner fordi folk har forsynt seg med mer enn det verten har beregnet. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange år siden ble jeg og en kjærest invitert på nyttårsfest med middag. Mange var invitert kl. 1900. Da vi kom hadde verten ikke satt på middagen engang, vi skulle ha pinnekjøtt. kl 2300 var det middag!! Alle var skrubbsultne.  Vi rakk akkurat og bli ferdig til nyttårsrakettene. Festen ble tam pga aller fleste hadde jo drukket en del alkohol og ingen mat fram til elleve. Det ble ikke satt fram snack engang for vi skulle jo "snart" spise. 

Anonymkode: 737f5...602

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Dolce skrev:

Jeg forstår meg ikke på folk som serverer alt for lite mat. 

Skyldes det økonomi, er det vel bare å enten unngå å invitere eller å invitere færre. Eller i det minste legge opp maten ferdig på tallerkenene, slik at alle vet hvor mye de kan spise. 

Jeg har vært i (altfor) mange selskap der det har oppstått pinlige situasjoner fordi folk har forsynt seg med mer enn det verten har beregnet. 

Dette var nok hennes første middagsselskap. I tillegg er hun litt vimsete og tenker litt kort til tider. Å ha gjester og servere mat er ikke hennes sterke side. Men har mange andre positive sider da! Bare så jeg ikke virker helt negativ. 😁

Anonymkode: 6c77d...e7c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Dolce skrev:

Jeg forstår meg ikke på folk som serverer alt for lite mat. 

Skyldes det økonomi, er det vel bare å enten unngå å invitere eller å invitere færre. Eller i det minste legge opp maten ferdig på tallerkenene, slik at alle vet hvor mye de kan spise. 

Jeg har vært i (altfor) mange selskap der det har oppstått pinlige situasjoner fordi folk har forsynt seg med mer enn det verten har beregnet. 

Jeg er litt småspist av meg, så skjønner det kan skje. En gang beregnet jeg omtrent 3-4 ganger så mye mat per pers som det jeg selv spiser, ettersom jeg er klar over at jeg ikke spiser mye. Det ble akkurat nok (noe som betyr at det helst skulle vært mer så klart). Jeg tror jeg lager enorme mengder, men i andres øyne er det ikke det. Nå får jeg alltid veldig mye hjelp av mannen min akkurat på porsjonsfronten før besøker. 😜 

Anonymkode: b602d...f60

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Dolce skrev:

Jeg forstår meg ikke på folk som serverer alt for lite mat. 

Skyldes det økonomi, er det vel bare å enten unngå å invitere eller å invitere færre. Eller i det minste legge opp maten ferdig på tallerkenene, slik at alle vet hvor mye de kan spise. 

Jeg har vært i (altfor) mange selskap der det har oppstått pinlige situasjoner fordi folk har forsynt seg med mer enn det verten har beregnet. 

Jeg tror nok dette skyldes mangel på erfaring og at folk feilberegner. Ikke fordi de ikke har penger til det.

Enhver student som har flyttet hjemmefra og koker spaghetti for første gang, har vel erfart å ta alt for mye og å ende opp med 2 fulle raspeballpanner med ferdigkokt spaghetti fordi det så så lite ut i pakken. Og i andre enden av skalaen har man dem som er vandt til å lage mat til seg selv og feilberegner med for lite mat.

Anonymkode: 712b7...623

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og kjæresten ble invitert på middag hos en felles venninne. Hun disket opp med 400 g kjøttdeig, litt pasta og et lite glass ferdig tomatsaus. Både jeg og kjæresten så at det nok kom til å bli litt mindre mat enn det vi var vant med til middag, så vi forsynte oss beskjedent, sånn at alle skulle få litt. Da vi alle var ferdige med første porsjon, kikker verten oppi gryta, konstaterer fornøyd at her var det da jammen mer mat igjen, og slenger alt sammen på fatet sitt! Hun ble da i alle fall mett...

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Buzzi skrev:

Jeg og kjæresten ble invitert på middag hos en felles venninne. Hun disket opp med 400 g kjøttdeig, litt pasta og et lite glass ferdig tomatsaus. Både jeg og kjæresten så at det nok kom til å bli litt mindre mat enn det vi var vant med til middag, så vi forsynte oss beskjedent, sånn at alle skulle få litt. Da vi alle var ferdige med første porsjon, kikker verten oppi gryta, konstaterer fornøyd at her var det da jammen mer mat igjen, og slenger alt sammen på fatet sitt! Hun ble da i alle fall mett...

sykt frekt ass

Anonymkode: 45030...32e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2020 den 13.04, AnonymBruker skrev:

Moren til eksen trodde ikke på matallergier og intoleranser, noe jeg ikke var klar over før jeg bæsjet på meg. Viste seg at jeg hadde blitt gitt laktose hele helgen og at de laktosefrie tingene jeg hadde tatt med for å hjelpe henne med å gjøre det enklere å lage mat til meg, noe hun insisterte på å gjøre, ikke hadde blitt brukt. 

Hadde følt meg uggen, men tenkte bare det var nerver for å møte resten av familien hans. Så hadde de grillfest nederst i hagen et godt stykke unna huset (og doen) og jeg hørte skummel gurgling, kjente boblingen, rakk bare å tenke fa** før det begynte å lekke, og før jeg hadde rukket og komme meg opp til huset så var det fullstendig krise og masse søl og jeg gråt, og sånn ble jeg dumpet. Måtte ta nattbussen I fire timer hjem med bæsjebukser i en plastpose i sekken. Har ikke hørt fra fyren siden. 

Anonymkode: 5efc6...bd4

Stakkars! :( Og f for en drittsekk han var som dumpet deg for det :( Bra du er kvitt han

Anonymkode: df467...6b6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer morsomt enn fælt. Men har fått riskrem laget på kokt middagsris og krem fordi verten hadde misforstått. Har også fått servert rå poteter og blodig kylling. I tillegg var det altfor lite mat og alle var veldig sultne fordi vi hadde allerede ventet lenge. Vet ikke hva som skjedde, men tror verten feilberegnet tiden veldig, både til matlaging og steking. Har også opplevd den klassiske nyttårsmiddagen hvor kalkunen aldri blir ferdig og gjestene er karnakkas lenge før midnatt fordi de tyr til champagne i mangel av mat. Alt dette er bare morsomt i ettertid. Selv om jeg ble veldig usjarmerende full det nyttåret.

Verste middagen må være da vi laget mat med venninnegjengen i tenårene og drakk øl til. Jeg bestemte meg for å ta et oppgjør med den ene venninna da vi satt til bords på grunn av noe gammelt grums, og fiket rett og slett til henne. Det ble litt drama. Jeg gremmes.

En annen gang, fremdeles i tenårene, fikk jeg servert gryterett hos en venn. Sammen med hjemmelaget vin fra en annen venn. Vinen var ikke ferdig gjæret. Alt kom opp igjen på min egen middagstallerken.

Anonymkode: e3f9f...bca

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mer morsomt enn fælt. Men har fått riskrem laget på kokt middagsris og krem fordi verten hadde misforstått. Har også fått servert rå poteter og blodig kylling. I tillegg var det altfor lite mat og alle var veldig sultne fordi vi hadde allerede ventet lenge. Vet ikke hva som skjedde, men tror verten feilberegnet tiden veldig, både til matlaging og steking. Har også opplevd den klassiske nyttårsmiddagen hvor kalkunen aldri blir ferdig og gjestene er karnakkas lenge før midnatt fordi de tyr til champagne i mangel av mat. Alt dette er bare morsomt i ettertid. Selv om jeg ble veldig usjarmerende full det nyttåret.

Verste middagen må være da vi laget mat med venninnegjengen i tenårene og drakk øl til. Jeg bestemte meg for å ta et oppgjør med den ene venninna da vi satt til bords på grunn av noe gammelt grums, og fiket rett og slett til henne. Det ble litt drama. Jeg gremmes.

En annen gang, fremdeles i tenårene, fikk jeg servert gryterett hos en venn. Sammen med hjemmelaget vin fra en annen venn. Vinen var ikke ferdig gjæret. Alt kom opp igjen på min egen middagstallerken.

Anonymkode: e3f9f...bca

Riskrem lager man da med risgrøt og krem blant annet. Så det er vel heller du som har misforstått. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Utelukke said:

Riskrem lager man da med risgrøt og krem blant annet. Så det er vel heller du som har misforstått. 

Middagsris som i basmati eller jasminris. Ikke grøtris.

Anonymkode: e3f9f...bca

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Middagsris som i basmati eller jasminris. Ikke grøtris.

Anonymkode: e3f9f...bca

Ok, skjønner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min egen konfirmasjon da jeg ikke kan fordra å være midtpunktet. Bedre ble det ikke når det viste seg at "neida, vi skal ikke ha noe sanghefte" var ren LØGN, og det så møtte meg var en stor LEFSE med hjemmedikta sanger til melodien "musevisa" og "hompetitten". Hilsen fremdeles traumatisert.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen historier som kan måle seg med mange i denne tråden, dessverre, men noen kjipe middagsselskaper har det jo blitt. 

Ble invitert på tacokveld hos en studievenninne en gang, og gledet meg. Hvem klarer vel å fucke opp taco? Joda, det greide hun helt fint. Kjøttdeig uten krydder, for krydderet var for sterkt. Ingen salsa, det er for sterkt. Kun mais, rømme, first price "revet" liksom-ost, lefser og tacochips. Ble mest drikking den kvelden :P

En annen tacokveld var hos et vennepar og deres to barn på 4 og 7. Ungene pellet i alle skålene, plukket grønnsaker med fingrene, prøvesmakte litt og la det tilbake. Kladdet på alle lefsene. Stakk fingrene i salsaen. Og foreldrene sa ingenting! Riktignok før corona, men allikevel. Desidert den minst appetittlige middagen jeg har vært i. 

Har også et vennepar som lager mer enn nok mat, som jo er bra, men så fort middagen er over og alle er mette så hiver de ALT i søpla! Syns det er så tragisk! Har spurt hvorfor i alle dager de gjør det, og får til svar at "de spiser ikke rester". 

 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, skjerpings skrev:

Har ingen historier som kan måle seg med mange i denne tråden, dessverre, men noen kjipe middagsselskaper har det jo blitt. 

Ble invitert på tacokveld hos en studievenninne en gang, og gledet meg. Hvem klarer vel å fucke opp taco? Joda, det greide hun helt fint. Kjøttdeig uten krydder, for krydderet var for sterkt. Ingen salsa, det er for sterkt. Kun mais, rømme, first price "revet" liksom-ost, lefser og tacochips. Ble mest drikking den kvelden :P

En annen tacokveld var hos et vennepar og deres to barn på 4 og 7. Ungene pellet i alle skålene, plukket grønnsaker med fingrene, prøvesmakte litt og la det tilbake. Kladdet på alle lefsene. Stakk fingrene i salsaen. Og foreldrene sa ingenting!

Jeg har også vært på såkalt tacomiddag. Vegetartaco, i mitt tilfelle: kalde tortillalefser, butterbeans rett fra boksen, agurk og mais. Jeg liker alle fire tingene, men hadde nok foretrukket en smule krydder og kanskje noe annet litt sausaktig enn bønnelaken 😂

Anonymkode: 93a60...12f

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 hours ago, skjerpings said:

Har ingen historier som kan måle seg med mange i denne tråden, dessverre, men noen kjipe middagsselskaper har det jo blitt. 

Ble invitert på tacokveld hos en studievenninne en gang, og gledet meg. Hvem klarer vel å fucke opp taco? Joda, det greide hun helt fint. Kjøttdeig uten krydder, for krydderet var for sterkt. Ingen salsa, det er for sterkt. Kun mais, rømme, first price "revet" liksom-ost, lefser og tacochips. Ble mest drikking den kvelden :P

En annen tacokveld var hos et vennepar og deres to barn på 4 og 7. Ungene pellet i alle skålene, plukket grønnsaker med fingrene, prøvesmakte litt og la det tilbake. Kladdet på alle lefsene. Stakk fingrene i salsaen. Og foreldrene sa ingenting! Riktignok før corona, men allikevel. Desidert den minst appetittlige middagen jeg har vært i. 

Har også et vennepar som lager mer enn nok mat, som jo er bra, men så fort middagen er over og alle er mette så hiver de ALT i søpla! Syns det er så tragisk! Har spurt hvorfor i alle dager de gjør det, og får til svar at "de spiser ikke rester". 

 

Oi. Min verste tacoservering var da vi nesten ikke fikk grønnsaker. 😆 Det går jo greit liksom, men hva med litt agurk eller tomat til tacogjester? 🤔

Anonymkode: 92f22...2ff

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, skjerpings skrev:

Har ingen historier som kan måle seg med mange i denne tråden, dessverre, men noen kjipe middagsselskaper har det jo blitt. 

Ble invitert på tacokveld hos en studievenninne en gang, og gledet meg. Hvem klarer vel å fucke opp taco? Joda, det greide hun helt fint. Kjøttdeig uten krydder, for krydderet var for sterkt. Ingen salsa, det er for sterkt. Kun mais, rømme, first price "revet" liksom-ost, lefser og tacochips. Ble mest drikking den kvelden :P

En annen tacokveld var hos et vennepar og deres to barn på 4 og 7. Ungene pellet i alle skålene, plukket grønnsaker med fingrene, prøvesmakte litt og la det tilbake. Kladdet på alle lefsene. Stakk fingrene i salsaen. Og foreldrene sa ingenting! Riktignok før corona, men allikevel. Desidert den minst appetittlige middagen jeg har vært i. 

Har også et vennepar som lager mer enn nok mat, som jo er bra, men så fort middagen er over og alle er mette så hiver de ALT i søpla! Syns det er så tragisk! Har spurt hvorfor i alle dager de gjør det, og får til svar at "de spiser ikke rester". 

 

What!! At hun i det hele tatt liker taco med så få og kjedelig ingredienser er for meg uforståelig. Ikke krydder i kjøttdeigen, eeeh, ikke salsa! Det der var ikke en tacomiddag. Heller en kjøttdeig i wrap. 🙈

Og tacokveld med småbarnsforeldre som ikke oppdrar ungene sine, æsj. Hadde ikke klart å spise noe av det. Skitne barnefingre er noe av det ekleste som finnes. Gudene vet hvor de har vært. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2020 den 12.48, strynejenta skrev:

Noen jeg kjenner fikk nylig servert Maxboller til Søndagsmiddag og sa det var så horribelt bonsk.

Vedkommende ble veldig provosert.

Sånn går det når man inviterer kresne snobbejævler på middag, ingenting er godt nok. 

Anonymkode: e33cf...cba

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Arktis skrev:

Min egen konfirmasjon da jeg ikke kan fordra å være midtpunktet. Bedre ble det ikke når det viste seg at "neida, vi skal ikke ha noe sanghefte" var ren LØGN, og det så møtte meg var en stor LEFSE med hjemmedikta sanger til melodien "musevisa" og "hompetitten". Hilsen fremdeles traumatisert.

Slike sanghefter skulle ha vært forbudt i konfirmasjoner, spesielt hvis de kommer i tillegg til 4 halvtimes taler fra foreldre og faddere. Har aldri hatt så lyst til å krype under bordet som akkurat da.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...