Gå til innhold

The undoing


#frøken

Anbefalte innlegg

Spoiler

Puh😅Det var heftig!!! Gleder meg til mer fra den regissøren 👌

 

Anonymkode: b7f82...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):
  Vis skjult innhold

Puh😅Det var heftig!!! Gleder meg til mer fra den regissøren 👌

 

Anonymkode: b7f82...702

Spoiler

Holdt pusten litt på slutten der... 
Da vi fikk se hvordan det skjedde så ble jeg rett og slett kvalm. Utrolig godt spilt. 
 

 

Anonymkode: 33899...5bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Litt skuffet egentlig, over at det var han hele tiden. Men på den annen side var det knapt en eneste person igjen jeg ikke hadde mistanke til, så da kunne det jo like gjerne være han. Tenkte kanskje likevel det var Grace da hun på snedig vis vendte seg mot ham. Men savner å få vite litt mer om Graces bakgrunn, trodde hele tiden det skjulte seg noe mer der. Hun var i det minste ikke spøkelse denne gangen. 😄

 

Anonymkode: 0eea8...2b7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):
  Skjul innhold

Litt skuffet egentlig, over at det var han hele tiden. Men på den annen side var det knapt en eneste person igjen jeg ikke hadde mistanke til, så da kunne det jo like gjerne være han. Tenkte kanskje likevel det var Grace da hun på snedig vis vendte seg mot ham. Men savner å få vite litt mer om Graces bakgrunn, trodde hele tiden det skjulte seg noe mer der. Hun var i det minste ikke spøkelse denne gangen. 😄

 

Anonymkode: 0eea8...2b7

Spoiler

😄

Jeg trodde at det var enten Grace eller en helt utenforstående, så jeg er også litt skuffet over at det virkelig var han. Men, så var det det enkleste som var riktig da. Vi er blitt så vant til at ting ikke ender opp som vi tror, så vi prøver hele tiden å tenke utenfor boksen på en måte. Og denne gangen var det det opplagte som var løsningen da. 

Ja, litt skuffende. 

Skulle også ønske at vi fikk vite mer om Grace og hennes liv. Introen og sangen osv hintet sånn til at det var "noe mer" der... 

 

Anonymkode: 33899...5bc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Med tanke på tittelen på boken serien er basert på (You should have known) lå det egentlig der hvem som var morderen. Grace av alle burde jo ha skjønt at hun var gift med en psykopat. Men sånn er det med psykopater, de kan lure selv «eksperten». Derav «you should have known».

 

Anonymkode: 0b551...795

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):
  Skjul innhold

Litt skuffet egentlig, over at det var han hele tiden. Men på den annen side var det knapt en eneste person igjen jeg ikke hadde mistanke til, så da kunne det jo like gjerne være han. Tenkte kanskje likevel det var Grace da hun på snedig vis vendte seg mot ham. Men savner å få vite litt mer om Graces bakgrunn, trodde hele tiden det skjulte seg noe mer der. Hun var i det minste ikke spøkelse denne gangen. 😄

 

Anonymkode: 0eea8...2b7

Spoiler

Grace vendte seg jo mot mannen sin på grunn av hammeren. Når hun fikk vite at sønnen kunne bli straffet for å ha skjult den, så vendte hun seg mot mannen sin for å beskytte sønnen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):
  Skjul innhold

😄

Jeg trodde at det var enten Grace eller en helt utenforstående, så jeg er også litt skuffet over at det virkelig var han. Men, så var det det enkleste som var riktig da. Vi er blitt så vant til at ting ikke ender opp som vi tror, så vi prøver hele tiden å tenke utenfor boksen på en måte. Og denne gangen var det det opplagte som var løsningen da. 

Ja, litt skuffende. 

Skulle også ønske at vi fikk vite mer om Grace og hennes liv. Introen og sangen osv hintet sånn til at det var "noe mer" der... 

 

Anonymkode: 33899...5bc

 

Spoiler

Jeg syns det var forfriskende at det var den tiltalte som faktisk var morderen. Som du skriver er vi vandt til at det alltid skal være en eller annen sjokkerende vending, så her ble liksom den spennende vendingen at det faktisk var han.

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Synes avslutningen var bra! Jeg har i blant tenkt at ja, noe ved han virker manipulerende, samtidig som vi har fått vite det av moren hans. Men samtidig har han i andre settinger virker så troverdig, at jeg har tenkt, nei, det er ikke han. I tillegg til at det liksom er for "obvious". Men det var jo under nesa vår hele tiden.

Smart serie. Viser hvor gode sosiopater er til å spille hvus de vil. Tenkte underveis at det var rart Grace ikke hadde merket noe før, men poenget med det var vel dette med confirmation bias, og at hun ikke har ønsket å se det.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Jeg syns også slutten var bra! Hvor ofte er det at morderen er den første personen man mistenker i episode èn liksom..?

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi si det er greit å slutte med spoilervarsel nå? :) Tror dere det kan komme en oppfølger til denne, der det viste seg at ting likevel ikke var helt som vi trodde? Ble sittende igjen med en følelse av at det var mange ting vi ikke fikk svar på. 

Anonymkode: 0eea8...2b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Skal vi si det er greit å slutte med spoilervarsel nå? :) Tror dere det kan komme en oppfølger til denne, der det viste seg at ting likevel ikke var helt som vi trodde? Ble sittende igjen med en følelse av at det var mange ting vi ikke fikk svar på. 

Anonymkode: 0eea8...2b7

Enig med deg. Det føles som om det var mange ting der som bare ble litt halvveis. 

Anonymkode: 33899...5bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Skal vi si det er greit å slutte med spoilervarsel nå? :) Tror dere det kan komme en oppfølger til denne, der det viste seg at ting likevel ikke var helt som vi trodde? Ble sittende igjen med en følelse av at det var mange ting vi ikke fikk svar på. 

Anonymkode: 0eea8...2b7

Ja, synes det med kveldsturen til Grace var rart og litt uavklart, hun virker så sjokkert over at hun hadde vært ute og gått. Synes også at hun hadde litt rare reaksjoner på å bli stilt spørsmål noen ganger. Historien med faren var også litt meningsløs kanskje, tenkte det måtte ligge mer bak den? Eller var det bare for at Grace skulle innse noe? Eller for å skape forvirring.

Hva mer tenkte du vi ikke fikk svar på?🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KoopaTroopa skrev (3 timer siden):

Ja, synes det med kveldsturen til Grace var rart og litt uavklart, hun virker så sjokkert over at hun hadde vært ute og gått. Synes også at hun hadde litt rare reaksjoner på å bli stilt spørsmål noen ganger. Historien med faren var også litt meningsløs kanskje, tenkte det måtte ligge mer bak den? Eller var det bare for at Grace skulle innse noe? Eller for å skape forvirring.

Hva mer tenkte du vi ikke fikk svar på?🙂

Syns alt med Grace var så rart. Hun var klinisk psykolog og så oppfører hun seg sånn hun gjør, hun virker nesten dopet noen ganger. Jeg gikk hele tiden og ventet på at vi skulle få høre om noe traumatisk som skjedde henne i oppveksten som gjorde at hun fikk splittet personlighet. At det var hun som hadde gjort det, men glemt det. 

Og så hadde de jo sett henne med samme klærne uten blod så jeg skjønte at hun ikke hadde gjort det, men allikevel så er det noe rart.

Og så er det åpningen med sangen "dream a little dram of me". Det er jo hennes barndom. Hva hadde introen og den sangen med serien å gjøre i det hele tatt?

Anonymkode: 33899...5bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettopp sett den.  Veldig bra! Forfriskende å se Hugh Grant i en annen rolle, enn disse romantiske komediene han spilte i før:)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (21 minutter siden):

Nettopp sett den.  Veldig bra! Forfriskende å se Hugh Grant i en annen rolle, enn disse romantiske komediene han spilte i før:)

Enig, og det var nok ikke tilfeldig at de valgte ham til akkurat denne rollen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Syns alt med Grace var så rart. Hun var klinisk psykolog og så oppfører hun seg sånn hun gjør, hun virker nesten dopet noen ganger. Jeg gikk hele tiden og ventet på at vi skulle få høre om noe traumatisk som skjedde henne i oppveksten som gjorde at hun fikk splittet personlighet. At det var hun som hadde gjort det, men glemt det. 

Og så hadde de jo sett henne med samme klærne uten blod så jeg skjønte at hun ikke hadde gjort det, men allikevel så er det noe rart.

Og så er det åpningen med sangen "dream a little dram of me". Det er jo hennes barndom. Hva hadde introen og den sangen med serien å gjøre i det hele tatt?

Anonymkode: 33899...5bc

I tillegg lurer jeg fortsatt på betydningen av tittelen the Undoing.

Anonymkode: 0eea8...2b7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 måneder senere...

Litt late to the party her. Så den nettopp ferdig nå. I episode 5 hadde jeg 3 teorier, at sønnen gjorde det, at mannen gjorde det men var manipulerende og sjarmerende så han klarte å snike seg unna eller at Nicole Kidman gjorde det men hadde fortrengt det. 

Det var veldig rart at hun hadde flashbacks til mordet.... Og at hun virket å gå tur hele natten uten å huske det. 

Bra serie! Likte den fra første episode. Men fy søren som jeg irriterte meg over ansiktsmimikken til Nicole Kidman. Eller mangelen på mimikk. 

Anonymkode: 917c1...6ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også så den nettopp ferdig. Likte den godt, men jeg var helt sikker på at det var faren veldig lenge.

Og syns Hugh Grant spilte veldig bra, jeg vekslet med å tenke at han var en bra fyr til en fyr som gav frysninger. Jeg ser hvor lett det er å la seg lure til å tro på noe, som ikke nødvendigvis er sant. 

Anonymkode: 73fc6...c51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...