Gå til innhold

Hvorfor står du ikke i enden av kassen og passer varer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vel, noen har satt den grensen, ring dem og be dem ta seg sammen og øke grensen, det er krisetider/krigstid. Jeg får pakker verdt tusenvis fra postkontoret nå uten å signere for å ha mottatt dem lenger pga viruset

Aner ikke hvordan dette funker, men det virker som det er disse folka som driver på, 

https://bankaxept.no/kortbetaling/

Anonymkode: 2c22d...91d

Fikk pakke fra Elkjøp , måtte vise legg og signere. Men slipper fra fks xxl. 
hvor bestiller du pakker fra som er verdt tusener ?

Anonymkode: eff15...f81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opplever det stadig. Og det er ikke spesielt korte personer, men helt vanlige "tullinger". Altså folk som enda ikke har fått med seg nyheter, eller som tror at dette er noe som bare gjelder resten av verden. 

Uansett: Jeg har funnet en super metode som får de aller fleste (99,8%) til å flytte seg flere meter, og det superraskt:  Et par kraftige host gjør jobben. Prøv 😁

Anonymkode: 2f4c2...120

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med TS. Akkurat nå er covid-19 en ekstra grunn, men til vanlig er det ikke greit å stå der og taste inn koden (har ikke kontaktløs) mens en annen person står 5 cm ifra meg. At de ikke føler at dette blir vel tett selv, forstår jeg heller ikke. Ofte er det slik at mann og kone handler samtidig. Og begge må tydeligvis pakke varer. Den ene på enden, den andre varene øverst, og dermed rett ved terminalen. Mange av disse terminalene kan heller ikke vries på, slik at det er mulig å få vridd de mer med ryggen til vedkommende, og da har jeg opplevd å rett og slett måtte dytte litt i personen for å få tilgang til terminalen. Helt sosialt døv.

Anonymkode: 66b94...317

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Iceman skrev:

To vogner, en foran deg og en bak. Ellers ville jeg anbefale å bruke selvbetjeningskasser og handle når det er lite folk. Tok storhandelen i februar, da passet jeg på å handle på tidspunkt jeg forventet lite folk.

Storhandel i februar? Handlet du for resten av året da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vær jævla gang jeg handler så står det en idiot ved siden  av rullebåndet rett siden av bankterminalen og pakker varer. Hvorfor ser ikke folk hva som er feil med dette? Det er korona nå og ellers så vil jeg taste PIN-koden i fred. Seriøst er folk så blåste? Neste gang så sier jeg i fra nå rabler det snart for meg. Og hvorfor skal du absolutte stå klistret oppi meg når vi venter på å komme til kassen. 
 

 

Anonymkode: eff15...f81

Bruker du fortsatt betjente kasser i 2020? Er det etisk ok, synes du? Slitasjen på de ansattes hender, det at de er unødig utsatt for smitte ++ plager deg ikke? :klo: 

Anonymkode: 1737b...020

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villja
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva i Svarte.... TASTE PINKODEN!!!?!??!?!?. Har du ikke fått med deg at det er en CORONAVIRUS EPIDEMI PANDEMI GREIE på gang.

Du trykker på tastene og sprer ditt virus til andre og andres virus til deg ????

Nå rabler det snart for meg assa

 

Men fra alvor til spøk, alle terminaler skal ha mulighet for kontaktløs betaling nå, og tror alle betalingskortsiste 3-4 år minst år har sånn trådløs chip, så godt mulig du kan redde kloden ved å legge kortet ditt oppå maskinen isteden for å trykke inn pinkoden, noen maskiner krever at du trykker "ok" da av en eller annen grunn, men har butikken det så får du bli rasende og skrike i trynet dems og be dem bytte til maskin eller innstilling på maskinen så en ikke trenger trykke "ok" fordi VIRUS 

Er ikke helt oppdatert men er sikkert en maksgrense for hvor mye du kan handle for uten pinkode da.

 

Noe sånnt

Anonymkode: 2c22d...91d

Nå overdriver du. Er bare å sprite hendene etter at du taster pinkoden. Tar du ikke i handlevogn og matvarer inne i butikken? Jeg er selv redd for viruset, men stoler på min egen hygiene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får handle tidlig om morgenen da. Da får du sikkert få være i fred ved kassa også.

Anonymkode: 63def...224

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker du fortsatt betjente kasser i 2020? Er det etisk ok, synes du? Slitasjen på de ansattes hender, det at de er unødig utsatt for smitte ++ plager deg ikke? :klo: 

Anonymkode: 1737b...020

🤣 det er ikke ubetjente kasser på extra der jeg handler. 

Anonymkode: eff15...f81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har observert dette selv, og rister bare på hodet. Jeg bruker ofte evigheter å få betalt, og verre er det hvis den nissen eller nissene som står foran meg er godt oppi årene. De står altså klin oppi terminal,og det gjør det umulig for meg som prøver å holde av å betale. 

Jeg har mange ganger vurdert å si ifra, men er ikke den som roper høyest for å si det sånn. Men skjer det altfor mange ganger til så er jeg nødt til å gjøre det, så kanskje de skjønner det. Eller, 90% av dem vil garantert gjøre det igjen, håpet er at i hvert fall at noen får det inn .

Anonymkode: c6cdd...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står ofte på siden, men helt nede, da jeg ikke rekker frem over den pakkedisken. Hvis det er kø, så tenker jeg også på å holde avstand, men det er vel også et poeng at man skal få pakket varene fort og komme seg ut å gi plass til flere. 

Anonymkode: b1072...6cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oj, det må ha vært litt av en storhandel.

Litt som: "Jeg tok storhandelen i 2013" liksom

Anonymkode: 5bd48...d44

Var på butikker sikkert 15 ganger i perioden januar-februar og fylte bilen hver gang. Nei, begrenset holdbarhet på alt, matvarer har jeg bare nok av til midten av 2021. Hadde trodd pandemien skulle være over til da, men det begynner å se ille ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er såpass liten/kort, at jeg har problemer med å strekke meg over den pakkehylla som er på baksiden, og få tak i varene.  Derfor må jeg stå på siden for å pakke.  

Anonymkode: 7b486...8e3

Da kan du la være å handle i butikk da. 

Anonymkode: d958d...fce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Katten.2.0 skrev:

Fordi jeg har en prolaps som ikke tillater meg å bøye meg i en slik posisjon. 

Har og en sykdom, reumatisk problematikk i rygg og korsrygg. Klaree ikke bøye meg, og er redd jeg får låsning om jeg bøyer meg. Hvis noen hadde klikka på meg slik TS har lyst til, hadde du pent blitt bedt om å vente på tur. Kassedama for tilpasse å legge på båndet litt mtp avstands regelen også. 

Anonymkode: 74981...2d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

🤣 det er ikke ubetjente kasser på extra der jeg handler. 

Anonymkode: eff15...f81

Så handle i Bø eller Ulefoss da haha

Anonymkode: 74981...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruker du fortsatt betjente kasser i 2020? Er det etisk ok, synes du? Slitasjen på de ansattes hender, det at de er unødig utsatt for smitte ++ plager deg ikke? :klo: 

Anonymkode: 1737b...020

Søtt, tror du alle butikker har selvbetjente kasser? 

Anonymkode: 6f4ea...076

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er såpass liten/kort, at jeg har problemer med å strekke meg over den pakkehylla som er på baksiden, og få tak i varene.  Derfor må jeg stå på siden for å pakke.  

Anonymkode: 7b486...8e3

Samma! Får lyst å klatre opp på hylla slik man gjorde da man var barn 😂

Anonymkode: 634fc...6f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og til deg som tar ut kontanter og står rett foran kortterminalen mens du møysommelig legger pengene i lommeboka, SKJERP DEG!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vær jævla gang jeg handler så står det en idiot ved siden  av rullebåndet rett siden av bankterminalen og pakker varer. Hvorfor ser ikke folk hva som er feil med dette? Det er korona nå og ellers så vil jeg taste PIN-koden i fred. Seriøst er folk så blåste? Neste gang så sier jeg i fra nå rabler det snart for meg. Og hvorfor skal du absolutte stå klistret oppi meg når vi venter på å komme til kassen. 
 

 

Anonymkode: eff15...f81

For den i kassen av og til velger feil side og sende varene på, så det står allerede noen i enden av båndet og da ender man opp med å måtte stå der varene ble plassert, rett ved bankterminalen 😕 Dette er situasjon jeg selv har et oppi. Men har opplevd det du sikkert sikter til:

En gammel dame, kjente tydelig hun i kassen, jattet så det holt med henne. Sto der rett ved bankterminalen, lot kortet stå i å pipe. Varene lå der, ble ikke pakket sammen, og jatter videre. Kassadama gjorde nå for så vidt jobben sin, og scannet mine varer. Men hva så, jeg fikk jo ikke komme til bankterminalen. Litt passiv aggressivt, så ble jeg stående der å vente, som man skal gjøre i disse tider.

Jeg forstår deg godt! Super irriterende, for å ikke snakke om dem som plent skal presse seg opp i rompa på deg.

Men hva skal vi gjøre, folk er lut lei hele koronanen og gir faen i alt.

Anonymkode: 26ff0...4f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si de på polet er flink å kjefte på folk som ikke flytte seg. 

Anonymkode: d958d...fce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vær jævla gang jeg handler så står det en idiot ved siden  av rullebåndet rett siden av bankterminalen og pakker varer. Hvorfor ser ikke folk hva som er feil med dette? Det er korona nå og ellers så vil jeg taste PIN-koden i fred. Seriøst er folk så blåste? Neste gang så sier jeg i fra nå rabler det snart for meg. Og hvorfor skal du absolutte stå klistret oppi meg når vi venter på å komme til kassen. 
 

 

Anonymkode: eff15...f81

Kanskje du bør holde avstand og vente til det er klart?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...