AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #61 Del Skrevet 30. desember 2020 Lørenskog, Lillestrøm og Romerike generelt er harry. Jeg ler når jeg hører romerikinger snakke om ett av stedene som beste vestkant. Sikkert noen som trives der, men jeg kunne aldri bodd i Akershus øst. Anonymkode: b06dd...f58 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #62 Del Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Lørenskog, Lillestrøm og Romerike generelt er harry. Jeg ler når jeg hører romerikinger snakke om ett av stedene som beste vestkant. Sikkert noen som trives der, men jeg kunne aldri bodd i Akershus øst. Anonymkode: b06dd...f58 Er det snakk om Frogner? Det kan jo lett forveksles med samme stedsnavn i Oslo 😄 Jeg ler i hvert fall de få gangene jeg kjører forbi Metro. For et harry navn, men det passer sikkert perfekt til området. Anonymkode: 604af...fac 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2020 #63 Del Skrevet 30. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Lørenskog, Lillestrøm og Romerike generelt er harry. Jeg ler når jeg hører romerikinger snakke om ett av stedene som beste vestkant. Sikkert noen som trives der, men jeg kunne aldri bodd i Akershus øst. Anonymkode: b06dd...f58 Hva er harry med Lørenskog?? Anonymkode: 1fe06...bc4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #64 Del Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 8.8.2020 den 19.23): Født og oppvokst i Lørenskog og har valgt å flytte. Mye vold blant ungdommer, mye dop og alt for mange innvandrere på et lite område. Skårer er som lille Pakistan og mange er utrolig frekke mot hvite. Ungdomsgjenger som overfallet hverandre og voksne folk. Det som ikke er boltet fast blir stjålet. Anonymkode: 20cde...499 Hvor på Lørenskog? Anonymkode: 1fe06...bc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #65 Del Skrevet 31. desember 2020 Jeg har bodd i Lørenskog. Ikke igjen! Vi flyttet til et dyrere strøk i Lillestrøm Kommune og trives mye bedre. Vi måtte riktignok betale veldig mye mer for bolig her, men her bor vi i et vel som bryr seg om eget hus, nabolag og naboer. Vi bor i en god skolekrets og med tilgang på en privat barnehage vi er veldig fornøyd med. Jeg vil si de aller fleste naboene er ressurssterke og en del tjener nok mer enn oss, men der vi bodde før var vi omringet av blant annet sigøynere som rant inn og ut dørene hele natta. Bilene sto på tomgang, husene forfalt, det var bråk og skråling hele tiden. Følte meg aldri trygg å gå alene på kvelden, men det gjør jeg nå. Skulle jeg flyttet tilbake til Lørenskog hadde jeg flyttet til Rasta eller Fjellhamar (enebolig og rekkehus-områder). Hadde holdt meg langt unna leiligheter, samt områdene Skårer, Finstad og Solheim. Anonymkode: 3d566...c30 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #66 Del Skrevet 31. desember 2020 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg har bodd i Lørenskog. Ikke igjen! Vi flyttet til et dyrere strøk i Lillestrøm Kommune og trives mye bedre. Vi måtte riktignok betale veldig mye mer for bolig her, men her bor vi i et vel som bryr seg om eget hus, nabolag og naboer. Vi bor i en god skolekrets og med tilgang på en privat barnehage vi er veldig fornøyd med. Jeg vil si de aller fleste naboene er ressurssterke og en del tjener nok mer enn oss, men der vi bodde før var vi omringet av blant annet sigøynere som rant inn og ut dørene hele natta. Bilene sto på tomgang, husene forfalt, det var bråk og skråling hele tiden. Følte meg aldri trygg å gå alene på kvelden, men det gjør jeg nå. Skulle jeg flyttet tilbake til Lørenskog hadde jeg flyttet til Rasta eller Fjellhamar (enebolig og rekkehus-områder). Hadde holdt meg langt unna leiligheter, samt områdene Skårer, Finstad og Solheim. Anonymkode: 3d566...c30 Ja, Rasta og Fjellhamar er fine områder Anonymkode: 1fe06...bc4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2021 #67 Del Skrevet 2. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 30.12.2020 den 21.12): Hva er harry med Lørenskog?? Anonymkode: 1fe06...bc4 Anonymkode: 1fe06...bc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #68 Del Skrevet 3. februar 2021 Har selv vokst opp på Lørenskog (Kurland), og har fortsatt venner som bor i kommunen. Fjellhamar er veldig koselig, selv om det bygges nytt der (på Icopal-jordet). Det er sant at ting er veldig spredt, og vi som bodde på Kurland hadde lang vei til ungdomsskole og videregående og til venner og arrangementer på Fjelllhamar, Kjenn og Rasta. Men jeg husker området som veldig naturskjønt og egentlig landlig - men siden jeg ikke har vært tilbake der på 20 år, vet jeg ikke hvordan det er nå. Hvis jeg skulle oppsummert: Kort vei til Oslo. Fine turområder (f.eks. Åmotdammen og Bjønnåsen). Strømmen og Lillestrøm ikke langt unna. Gode skoler og barnehager. Godt å vokse opp - mye som skjer for ungdom. En del lokale kulturtilbud. Minus: Det bygges MYE. Og Lørenskog er kjent som et «kuldehøl» om vinteren. Anonymkode: 35385...0f5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2021 #69 Del Skrevet 3. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har selv vokst opp på Lørenskog (Kurland), og har fortsatt venner som bor i kommunen. Fjellhamar er veldig koselig, selv om det bygges nytt der (på Icopal-jordet). Det er sant at ting er veldig spredt, og vi som bodde på Kurland hadde lang vei til ungdomsskole og videregående og til venner og arrangementer på Fjelllhamar, Kjenn og Rasta. Men jeg husker området som veldig naturskjønt og egentlig landlig - men siden jeg ikke har vært tilbake der på 20 år, vet jeg ikke hvordan det er nå. Hvis jeg skulle oppsummert: Kort vei til Oslo. Fine turområder (f.eks. Åmotdammen og Bjønnåsen). Strømmen og Lillestrøm ikke langt unna. Gode skoler og barnehager. Godt å vokse opp - mye som skjer for ungdom. En del lokale kulturtilbud. Minus: Det bygges MYE. Og Lørenskog er kjent som et «kuldehøl» om vinteren. Anonymkode: 35385...0f5 Så enig. Fjellhamar og Rasta liker jeg spesielt godt Anonymkode: 1fe06...bc4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #70 Del Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 30.12.2020 den 21.12): Hva er harry med Lørenskog?? Anonymkode: 1fe06...bc4 Ja? Anonymkode: 1fe06...bc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #71 Del Skrevet 14. februar 2021 Jeg er født og oppvokst i Lørenskog, bodde en del år på en annen kant, og valgte frivillig å flytte tilbake til Lørenskog for å stifte familie. Det spørs jo helt hva man er ute etter og hvilken livssituasjon man er i, men for oss passer Lørenskog bra. Vi bor på Rasta (Vallerud), i tomannsbolig i et veldig veldrevet borettslag. Vi jobber begge i Oslo sentrum og har helt ok pendlevei, med motorveibuss som bruker ca. 15 minutter til Helsfyr og så t-bane videre (og man får alltid sitteplass, det er viktig for meg). Vi bruker ca. 40 minutter dør til dør til jobben. Vi har fått barnehageplass utenfor ordinært opptak to ganger, så barnehagedekningen er god. Vi er veldig fornøyd med helsestasjonen i Lørenskog hus. Vi bor veldig nærme marka og bruker den mye. Vi har bil, men bruker den lite i hverdagen - for oss er alt i gangavstand (maks 30 minutter å gå). Vi er i 30-årene, så vi kjenner så vidt vi vet ingen som er medlemmer i gjenger. Og jeg har aldri personlig opplevd noe skummelt eller hørt om noen som har blitt ranet eller verre her i kommunen. Anonymkode: 2da3f...698 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #72 Del Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 30.12.2020 den 21.12): Hva er harry med Lørenskog?? Anonymkode: 1fe06...bc4 Alt? Sett folka som bor der eller? De har ikke råd til å bo i Oslo men tror likevel de er storkarer. Litt lættis. Anonymkode: 29c48...f15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #73 Del Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg er født og oppvokst i Lørenskog, bodde en del år på en annen kant, og valgte frivillig å flytte tilbake til Lørenskog for å stifte familie. Det spørs jo helt hva man er ute etter og hvilken livssituasjon man er i, men for oss passer Lørenskog bra. Vi bor på Rasta (Vallerud), i tomannsbolig i et veldig veldrevet borettslag. Vi jobber begge i Oslo sentrum og har helt ok pendlevei, med motorveibuss som bruker ca. 15 minutter til Helsfyr og så t-bane videre (og man får alltid sitteplass, det er viktig for meg). Vi bruker ca. 40 minutter dør til dør til jobben. Vi har fått barnehageplass utenfor ordinært opptak to ganger, så barnehagedekningen er god. Vi er veldig fornøyd med helsestasjonen i Lørenskog hus. Vi bor veldig nærme marka og bruker den mye. Vi har bil, men bruker den lite i hverdagen - for oss er alt i gangavstand (maks 30 minutter å gå). Vi er i 30-årene, så vi kjenner så vidt vi vet ingen som er medlemmer i gjenger. Og jeg har aldri personlig opplevd noe skummelt eller hørt om noen som har blitt ranet eller verre her i kommunen. Anonymkode: 2da3f...698 Vel: skudd inne på Egon og politihelikopteret hengende over Skårer i timesvis. Ung gutt truet med kniv da han gikk ut med søpla (skjedde på en uke). Foreldrene til A gjengen eier de svære eneboligen på Rasta når du går fra Rasta senter, ned bak rasta barnehage og mot Triaden. Ungdommer som blir ranet osv osv. Anonymkode: 20cde...499 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #74 Del Skrevet 14. februar 2021 Kurland er best i Lørenskog. Rolig, og gode kollektivtransport Ville aldri valgt Fjellhammer om du tenker å få unger Anonymkode: e12ea...a6b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #75 Del Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Alt? Sett folka som bor der eller? De har ikke råd til å bo i Oslo men tror likevel de er storkarer. Litt lættis. Anonymkode: 29c48...f15 Ja, sett. Veldig fine folk. Anonymkode: 1fe06...bc4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #76 Del Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Vel: skudd inne på Egon og politihelikopteret hengende over Skårer i timesvis. Ung gutt truet med kniv da han gikk ut med søpla (skjedde på en uke). Foreldrene til A gjengen eier de svære eneboligen på Rasta når du går fra Rasta senter, ned bak rasta barnehage og mot Triaden. Ungdommer som blir ranet osv osv. Anonymkode: 20cde...499 Du forteller om noe som skjer i Oslo daglig. Anonymkode: 1fe06...bc4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #77 Del Skrevet 14. februar 2021 Lillestrøm er i alle fall et høl... Anonymkode: 5e55b...d79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #78 Del Skrevet 14. februar 2021 Fjellhamar/hanaborg er fint. skårer, finstad og Kurland er som å bo i Groruddalen. Jeg er fornøyd med kollektivtransporten her, og jeg bor på Fjellhamar. Fjellhamar har et koswlig lite torg med alt du trenger, ellers er både metro og strømmen svært kort unna. Bil til Lillestrøm og Oslo er enkelt og greit. Luhr skole er forholdsvis ny, og det bygges ny skole/idrettsanlegg på Fjellhamar. De kommunale avgiftene er dessverre skyhøye. Anonymkode: 03475...720 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #79 Del Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er født og oppvokst i Lørenskog, bodde en del år på en annen kant, og valgte frivillig å flytte tilbake til Lørenskog for å stifte familie. Det spørs jo helt hva man er ute etter og hvilken livssituasjon man er i, men for oss passer Lørenskog bra. Vi bor på Rasta (Vallerud), i tomannsbolig i et veldig veldrevet borettslag. Vi jobber begge i Oslo sentrum og har helt ok pendlevei, med motorveibuss som bruker ca. 15 minutter til Helsfyr og så t-bane videre (og man får alltid sitteplass, det er viktig for meg). Vi bruker ca. 40 minutter dør til dør til jobben. Vi har fått barnehageplass utenfor ordinært opptak to ganger, så barnehagedekningen er god. Vi er veldig fornøyd med helsestasjonen i Lørenskog hus. Vi bor veldig nærme marka og bruker den mye. Vi har bil, men bruker den lite i hverdagen - for oss er alt i gangavstand (maks 30 minutter å gå). Vi er i 30-årene, så vi kjenner så vidt vi vet ingen som er medlemmer i gjenger. Og jeg har aldri personlig opplevd noe skummelt eller hørt om noen som har blitt ranet eller verre her i kommunen. Anonymkode: 2da3f...698 Vallerud er fin Anonymkode: 1fe06...bc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2021 #80 Del Skrevet 14. februar 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Du forteller om noe som skjer i Oslo daglig. Anonymkode: 1fe06...bc4 Ja, men nå svarte jeg en som bor i Lørenskog og som aldri hadde hørt om gjenger eller ungdommer som blir ranet i Lørenskog. Anonymkode: 20cde...499 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå