Gå til innhold

Hva syntes dere om området Lørenskog?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Veldig fint på Fjellhamar og Røykås/Rasta. 

Anonymkode: 4548b...b71

Det synes jeg også. Skjønner ikke hvorfor flere her snakker negativt om disse områdene 

Anonymkode: 1fe06...bc4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bor på Skårer, ikke langt unna Triaden. Jobber i Oslo, og det går buss hvert 10. minutt, ca. 25 minutter til sentrum. Jeg har alt av butikker, spisesteder (flere på vei i takt med sentrumsutviklingen), kino, treningssentre m.m. i gangavstand (har ikke bil og klarer meg fint uten). Og marka med alt av turmuligheter sommer og vinter (har hund, så liker å ha gode turmuligheter). Jeg bor i et veldrevet borettslag og trives. Er etnisk norsk forresten (om det er viktig å vite). Jeg har ikke barn da, så kan ikke svare på spørsmål om det. Det bygges mye her, men har troen på at det blir veldig bra når alt blir ferdig. 

Anonymkode: 7aa58...ee6

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Veldig fint på Fjellhamar og Røykås/Rasta. 

Anonymkode: 4548b...b71

Fjellhamar er en eneste bratt bakke. Ville aldri bosatt meg slik. Uansett hva du skal så må du gå opp eller ned. I tillegg er det ganske harry folk som bor der, flashy. Og det blir stadig mer ghetto pga utbyggingen. Gjengkriminalitet. Dårlige skoler og oppvekstmiljø. De fleste tar toget, men det går ikke ofte. Du må ha bil, bompengesatsene er høye.

Det er ikke noe der heller, ingenting som skjer.

Anonymkode: 29c48...f15

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

30 minutter til togstasjonen? Bor på Fjellhamar bruker 5 min til stasjonen med god togforbindelse til Oslo.

Anonymkode: 4548b...b71

Da bor du veldig nærme toget. Må bråke veldig om du har vinduet oppe på natta?

Anonymkode: 29c48...f15

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HÆ, jeg kan ikke tro at det er så mange negative kommentarer om Lørenskog. Jeg bor mellom Finstadjordet og Rasta og stortrives! Gjenger og ghetto? Aldri sett eller opplevd. At det er usentralt og man må ha bil? Det stemmer ikke. Vi har alt vi trenger i gangavstand/sykkelavstand, i tillegg så går det buss til både Lillestrøm og Oslo hver eneste dag døgnet rundt. Vi bor også nær marka med flotte ski/gå/sykkelveier. Er enig i at mye bygges for tett noen steder. Er uenig at det er mye utlendinger her (spørs hvilke steder du sammenligner med). Har barn på både ungdomsskole og barneskole og er kjempefornøyd! Gode lærere og godt miljø på skolen. Mine barn har ikke blitt fulgt opp så godt på skolen før. Området er jo under utbygging med blant annet nytt sentrum, og det kommer til å bli kjempefint. Vi er nyinnflyttere fra Oslo og stortrives alle sammen 😊

Anonymkode: 6b536...4f5

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Fjellhamar er en eneste bratt bakke. Ville aldri bosatt meg slik. Uansett hva du skal så må du gå opp eller ned. I tillegg er det ganske harry folk som bor der, flashy. Og det blir stadig mer ghetto pga utbyggingen. Gjengkriminalitet. Dårlige skoler og oppvekstmiljø. De fleste tar toget, men det går ikke ofte. Du må ha bil, bompengesatsene er høye.

Det er ikke noe der heller, ingenting som skjer.

Anonymkode: 29c48...f15

Og Rasta? 

Anonymkode: 1fe06...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fjellhamar er en eneste bratt bakke. Ville aldri bosatt meg slik. Uansett hva du skal så må du gå opp eller ned. I tillegg er det ganske harry folk som bor der, flashy. Og det blir stadig mer ghetto pga utbyggingen. Gjengkriminalitet. Dårlige skoler og oppvekstmiljø. De fleste tar toget, men det går ikke ofte. Du må ha bil, bompengesatsene er høye.

Det er ikke noe der heller, ingenting som skjer.

Anonymkode: 29c48...f15

Ha, ha, ha -har bodd her 15 år nå og kan avkrefte det meste av dette. Bortsett fra bakkene, men alle bor ikke i toppen av bskken dkjønner du. Og toget går hvert 15 min. Tror du må blande Fjellhamar med et annet sted... Ikke mye harry folk her, forresten. Høy snitt inntekt og dannede folk som bruker bakkene til trening😊 og så har vi SNØ like borte i veien. Den bakken bruker vi til å stå slalåm i.👍

Anonymkode: 4548b...b71

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ha, ha, ha -har bodd her 15 år nå og kan avkrefte det meste av dette. Bortsett fra bakkene, men alle bor ikke i toppen av bskken dkjønner du. Og toget går hvert 15 min. Tror du må blande Fjellhamar med et annet sted... Ikke mye harry folk her, forresten. Høy snitt inntekt og dannede folk som bruker bakkene til trening😊 og så har vi SNØ like borte i veien. Den bakken bruker vi til å stå slalåm i.👍

Anonymkode: 4548b...b71

Enig! Fjellhamar er veldig bra 

Anonymkode: 1fe06...bc4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.12.2020 den 18.34):

Jeg bor på Skårer, ikke langt unna Triaden. Jobber i Oslo, og det går buss hvert 10. minutt, ca. 25 minutter til sentrum. Jeg har alt av butikker, spisesteder (flere på vei i takt med sentrumsutviklingen), kino, treningssentre m.m. i gangavstand (har ikke bil og klarer meg fint uten). Og marka med alt av turmuligheter sommer og vinter (har hund, så liker å ha gode turmuligheter). Jeg bor i et veldrevet borettslag og trives. Er etnisk norsk forresten (om det er viktig å vite). Jeg har ikke barn da, så kan ikke svare på spørsmål om det. Det bygges mye her, men har troen på at det blir veldig bra når alt blir ferdig. 

Anonymkode: 7aa58...ee6

Du trives på Skårer? Har hørt at området er litt «gangsta» 

Anonymkode: 1fe06...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Du trives på Skårer? Har hørt at området er litt «gangsta» 

Anonymkode: 1fe06...bc4

Siterer meg selv "..og trives.".

Hva er "gangsta"? Som i gjenger? Vi henger kanskje i ulike miljøer, du og jeg, jeg kjenner kun "vanlige" folk her. Tror ikke de er med i gjenger eller noe sånt. Men skal spørre de neste gang jeg treffer de 😂 

Anonymkode: 7aa58...ee6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Siterer meg selv "..og trives.".

Hva er "gangsta"? Som i gjenger? Vi henger kanskje i ulike miljøer, du og jeg, jeg kjenner kun "vanlige" folk her. Tror ikke de er med i gjenger eller noe sånt. Men skal spørre de neste gang jeg treffer de 😂 

Anonymkode: 7aa58...ee6

Hva har det med meg å gjøre? Les aviser, spør folk på nettet. 

Anonymkode: 1fe06...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva har det med meg å gjøre? Les aviser, spør folk på nettet. 

Anonymkode: 1fe06...bc4

Spør jo heller deg, siden du "Har hørt at området er litt «gangsta»." 

Anonymkode: 7aa58...ee6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.12.2020 den 18.14):

Du trives på Skårer? Har hørt at området er litt «gangsta» 

Anonymkode: 1fe06...bc4

Joda, mine snart 80 år gamle foreldre og de like gamle naboene deres er fryktet av alle langs Skårersletta.

Lørenskog er greit det, det eneste er at det ikke har noe sentrum med uteliv. Men både Røykås, Rasta, Fjellhamar og Kjenn er da helt fine boligområder.

Anonymkode: a4cfb...0f7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Joda, mine snart 80 år gamle foreldre og de like gamle naboene deres er fryktet av alle langs Skårersletta.

Lørenskog er greit det, det eneste er at det ikke har noe sentrum med uteliv. Men både Røykås, Rasta, Fjellhamar og Kjenn er da helt fine boligområder.

Anonymkode: a4cfb...0f7

Nei, men det tar kun 15-20 min til Oslo sentrum samtidig som du har marka, butikker, barnehage, skole, alt i nærheten 

Anonymkode: 1fe06...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går en kidnapper og drapsmann løs der så dit ville jeg ikke flyttet

Anonymkode: b9e88...3b5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.8.2020 den 19.31):

Skårer, Finstad, Rasta. 

Anonymkode: 20cde...499

Disse tre er jo da veldig forskjellige 

Anonymkode: 1fe06...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 3.8.2020 den 18.21):

Bor på Røykås. Er vel et av de dyreste områdene, men veldig fint og rolig. Kun eneboliger. Ville ikke bodd på Skårer eller Finstad. Mye blokker og virker litt ghetto. 

Anonymkode: dd835...04e

Røykås er flott 

Anonymkode: 1fe06...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.8.2020 den 11.52):

Skal flytte til Lørenskog, eller tenker å gjøre det!

vil veldig gjerne vite hvordan det er der.

ambefaler dere området? 

Anonymkode: 4f041...673

Har du flyttet, ts? 🙂

Anonymkode: 1fe06...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/4/2020 at 11:39 AM, AnonymBruker said:

Jeg bor i Groruddalen. Veldig mange av de som tidligere flyttet til Groruddalen fordi de hadde dårlig økonomi, flytter nå til Lørenskog.

Det er fordi boligprisene i Oslo Øst har steget så mye at man kan ta ut en fin fortjeneste på boligen sin, og flytte til noe nyere (eller billigere) rett over grensa til Viken. 

Dette er bare en observasjon jeg har gjort - aner ikke om de sosiale problemene også «migrerer». Men det du skriver kan kanskje tyde på det?

Jeg synes også at de nye borettslagslagene i Lørenskogområdet er veldig tettbygde og utrivelige. Dersom jeg på noe tidspunkt flytter utover, blir det til rekkehus eller enebolig. 

Anonymkode: 07d4e...3d6

Lenge siden du skrev dette, men hvis du er i tråden og ser det: 
Hvem flytter nå til Groruddalen?  Jeg er fra Oslo og syns Ammerud-området ved marka er veldig fint. Har ingenting i mot "utlendinger", men jeg vil ha et blandet miljø. Er det nå flere etniske norske som flytter hit? Det er jo absolutt ikke billig med rekkehus og eneboliger der lenger.

Anonymkode: 8ee00...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller bodd i Groruddalen eller Moss. Dårlig kollektivdekning sammenlignet med andre områder. Kjenner ingen fra området så har ingen tilhørighet der. Men vi er forskjellige og takk for det. Det er trist at folk skal være så negative alltid. For noen mennesker er Lørenskog sikkert det beste stedet i universet. Det er kanskje tryggere enn oppover dalen på Romerike ( med tanke på ras)?

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...