Gå til innhold

Dyre kosmetiker - verdt prisen?


Aly.T

Er dyre kosmetiker verdt prisen?  

7 stemmer

  1. 1. Er dyre kosmetiker verdt prisen?

    • Dyre kosmetiker er verdt prisen
      2
    • Mellomklasse kosmetiker gir samme effekt som de dyre
      5


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg vil høre deres erfaringer med dyre vs mellomklasse kosmetiker. Jeg prøver å forstå om dyrere kosmetiker som f. eks. Babor og Murad er verdt prisen eller får man samme resultater med kosmetiker som Clarins, Clinique, Biotherm osv. 

Jeg er snart 40 år og hele min voksen liv har utfordringer med huden. Den var fett med acne problem, og så var den kombinert, nå er det muligens tørr eller dehydrert, hvem vet :). I tillegg er huden min sensitiv, da jeg har allergier og eksem. 

Spørsmålet mitt egentlig er: er det verdt å kjøpe en krem som koster 1500 kr eller vil kremen til 300-500 ha samme effekten? Jeg har gjort research men det er vanskelig å få svar - alle reklamerer jo noe. Jeg kan ikke spørre spesialister i salong heller, fordi de vil jo selge "sine" produkter. Hva er deres erfaringer og anbefalinger?

Hilsen, A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Nei - absolutt ikke verdt pris. 

En krem... til 1500 kr... er faktisk ran? Les ingredienslisten og ta det der i fra - kun det eneste som gjelder (ingrediensene altså).

Vil si at du kan få mye god info på reddit: SkincareAddiction. 

Mye bra hudpleie fra asia - bruker mange spennende ingredienser vi ikke bruker her. Kan bestilles via yesstyle. 

Angående allergi/eksem/sensitiv - jeg tåler verken parfymer eller diverse alkoholer i hudpleie. Lukter det "digg" kan det skade/irritere huden din mer enn å hjelpe. Mulig du er i samme bane? Clinique har vel en god hudkrem som er rosa, om jeg husker riktig, uten parfyme eller lignende. Men finnes mye annet minst like bra - og mye billigere.

Dessverre kommer ikke en dyr krem (eller én krem generelt) til å hjelpe så innmari mye - sett sammen en enkel men god rutine. 

Greit å starte med noen gode produkter:

Morgen

1. vask ansiktet med vann 3. toner (trenger ikke, men fint å ha) 4. serum 5. krem 6. solkrem

Kveld

1. en god oljerens / balm  2. en god vannbasert rens (som ikke tørker huden ut) 3. toner (trenger ikke, men fint å ha) 4. serum 5. krem /olje 

 

Spør gjerne hvis du har noen konkrete spørsmål eller er ute etter anbefalinger. 

Anonymkode: bbf55...d4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...