Gå til innhold

Minstemann skal bli storebror!

Milio

Anbefalte innlegg

Så var vi her igjen da - riktignok veldig tidlig fortsatt. Testen ble positiv igår og det kommer forhåpentligvis en lillebror eller lillesøster i april! 

Denne gangen tok vi prøveperioden på sparket. Ingen EL-tester, ingen kartlegging av syklus, bare fant litt ekstra tid mellom alt kjas og mas i ferien. Og det var tydeligvis nok for en spire til å feste seg. Jeg har lovet meg selv å ta det med ro i dette svangerskapet og ikke være hysterisk, for i forrige runde var jeg både høyt og lavt. Vi får se om jeg får det til. Forrige svangerskap hadde minimalt med plager, forutenom mot slutten, og jeg håper at dette svangerskapet skal gå like bra. Krysser fingrene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uke 5: 4+1

Fortsatt veldig tidlig. IKM har passert og jeg merker ikke stort til at det er noen som bor der nede. Nå har jeg vært gjennom dette før og mener å huske jeg kjente mer den gangen, selv tidlig i svangerskapet. 

Det strekker litt og murrer i livmoren. Jeg må vel også innrømme at jeg er mer sliten og trøtt enn vanlig. Igår la jeg meg rett etter å ha lagt minsten kl 19 og våknet igjen rundt kl 06. Trengte å sove ut. 

Tok en ny test idag, for jeg ble litt usikker, men den var om ikke mer positiv enn den forrige. Må vel slå meg til ro med det og håpe at jeg slipper symptomene så lenge som mulig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du også har en dagbok - her vil jeg gjerne følge med 😄 Fint å komme litt tettere innpå! Hvor gammel er den kommende storebroren?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Amatariel skrev:

Så gøy at du også har en dagbok - her vil jeg gjerne følge med 😄 Fint å komme litt tettere innpå! Hvor gammel er den kommende storebroren?

Hei, 

Han er 2 år :) Blir spennende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 5: 4+3

Det snegler seg fremover..

Igår bestilte jeg TUL for uke 8 og uke 13, siden jeg var redd det kunne bli fulle lister pga korona. Heldigvis var det noe ledig enda ;) Kjenner det sitter langt inne å styre med dette allerede nå, men siden helsevesenet er så belastet i disse tider er det vel best å være tidlig ute.

Fikk ikke tak i legen min, der er det nå vikar for vikarlegen og hun er ute av kontoret på ubestemt tid. De gjenværende legene hadde ikke tid til meg og kunne ikke si noe om når jeg kunne få ledig time, enda jeg ba om time først rundt 12 uker. Har vært så store bemanningsproblemer der i flere år. Kjenner at jeg ikke gidder det i dette svangerskapet, så skal finne meg en ny fastlege så fort som mulig. 😮 

Ellers er det relativt lite å melde. Ingen videre symptomer. Jeg innså plutselig at jeg ikke får malt terrassen i år, noe vi hadde planlagt å gjøre i helga. Det var visst ikke helg innafor for gravide å bruke malingen.  Krysser fingrene for at mannen får gjort det uten meg. 😅 Det er kanskje noe av det jeg syns er vanskeligst med å være gravid. Jeg får ikke gjort tungt fysisk arbeid, være i nærheten av kjemikalier og lignende. Vi har jo alltid noen prosjekter gående.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lurt å bestille timer fremover! Det burde jeg også ha gjort, for når jeg skulle ha timer var det ikke lett å finne (og da tenkte jeg to ukers forvarsel var nok). Og dette var med henvisning fra lege også, som burde vært prioritert. Fint for deg å ha datoer og se frem til også! Hjelper på i ventetiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uke 5: 4+6

Fortsatt lite symptomer, men har slitt med løs mage og er mer sliten enn før. Føler alle rundt meg er kvalme og har ømme bryster, både ønsker og ønsker ikke flere symptomer 😅 

Uteblir symptomer ut i neste uke får jeg ta en ny test og se om det har steget noe HCG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 6: 5+2

Endte opp med å ta en ny digital test, som viste økning, så jeg får slå meg til ro med det foreløpig. Er enda 3 uker til TUL og fraværet av symptomer gjør at jeg er litt mer redd enn sist.

Fortsatt ingen kvalme eller ømme bryster. Føler meg egentlig helt normal, men har jo ikke mens og hvis jeg kjenner godt etter kan jeg kanskje kjenne at det murrer litt i livmoren fra tid til annen. Noen som vet om svangerskap nr 2 har mindre symptomer enn nr 1? Ting har jo gjerne vært strekt litt på 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 6: 5+3 

Jeg ser gravid ut allerede. Fikk ikke 100% flat mage igjen etter forrige svangerskap, men nå er jeg nok litt oppblåst i tillegg. Ser ut som jeg er hvertfall 13-14 uker på vei 😂 Har begynt å få vekslende avføring (sorry detaljer), som jeg også hadde sist. Men føler meg så veldig oppblåst i livmoren. Stikker veldig. 

Takk!! @Kaiaermeg 🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 6: 5+5

Jeg er mer sliten enn før og det kjennes ut som jeg har et stramt belte rundt nederste del av magen/livmor. Nå har jeg selvsagt en 2-åring og en mann som blir helt slått ut av varmen, så får ikke hvilt meg like mye som ved forrige svangerskap. Har begynt å bekymre meg litt for logistikken fremover, selv om jeg fortsatt er tidlig i svangerskapet. Har en mann som reiser en del i jobben, og jeg tror det kan bli vanskelig å være veldig gravid og alene med en 2-åring. Men, men.. får bare ta det som det kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 7: 6+4 

Kvalmen kom snikende 6+1. Skal ikke klage, jeg merker ikke stort til den med mindre det er lenge siden jeg har spist eller hvis jeg sitter lenge (feks i bil). Da kommer brekningene på rekke og rad.

Drømte om en SA i natt hvor jeg begynte å blø, men våknet og var helt fin. Håper ikke jeg skal miste nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 7: 6+6

Æsj, nå har det kommet for fullt her. Kvalm av å være sulten, kvalm av å være mett, kvalm av lukten på kjøkkenet, lukten av søpla, lukten av stekt mat.. Lukten av skinkeost, lukten av kaviar, lukten av kaffe. Og så har jeg blitt skrekkelig trøtt. Sover gjerne 10 timer om natten, men må fortsatt ha en dupp på 2 timer på sofaen ila dagen. Klarer knapt å holde fjernkontrollen.

Men! Så plutselig får jeg en ekstrem ulvehunger og kan glefse nedpå det ene måltidet etter det andre. 3 brødskiver med eggerøre og 5 lefser taco! 

Hva skjer med meg 😩😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, den kvalmen er grusom! Sender all medfølelse din vei ❤️ Man må bare komme seg gjennom de værste ukene, og håpe på at det ikke er lenge til det går over ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 8: 7+2

Jeg har blitt sykemeldt pga kvalme. Hadde håpet på at kvalmestillende skulle være nok, men jeg mister kg her nå. Klarer ikke holde mat eller fungere i hverdagen. 
Ellers ble jeg henvist til Rikshospitalet for tett oppfølging i dette svangerskapet. Jeg vet ikke helt om jeg ble kategorisert som et risikosvangerskap, men jeg tror det siden jeg ble henvist dit. Endelig fått meg en ny lege som tar meg på alvor :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig trasig at du er så kvalm! Men utrolig bra at du blir tatt på alvor og får sykmelding :) ❤️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Snikleser her! Spennende med ny graviditet! Gratulerer! Selv er jeg 20 uker på vei, og jeg husker fortsatt følelsen man har når man er veldig kvalm. Det er som man er utenfor verden på et vis 😕 nå er kvalmen for lengst borte, men jeg er plaget med bekkenløsning, men jeg må ærlig talt si at jeg foretrekker smerter foran kvalme. Jeg håper virkelig du kommer deg snart! 

Kan jeg spørre hvorfor du har et risikosvangerskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.8.2020 den 20.16, Maleneaia skrev:

Hei! Snikleser her! Spennende med ny graviditet! Gratulerer! Selv er jeg 20 uker på vei, og jeg husker fortsatt følelsen man har når man er veldig kvalm. Det er som man er utenfor verden på et vis 😕 nå er kvalmen for lengst borte, men jeg er plaget med bekkenløsning, men jeg må ærlig talt si at jeg foretrekker smerter foran kvalme. Jeg håper virkelig du kommer deg snart! 

Kan jeg spørre hvorfor du har et risikosvangerskap?

Hei,

Forrige fødsel ble et traume uten like og så fikk jeg et barn med hjertefeil, så det er to faktorer som gjør at jeg har et risikosvangerskap nå. Riksen skal derfor følge med på barnet i magen nå i svangerskapet. Er det tegn til utvikling av hjertefeil kan det hende jeg må føde der. Krysser fingrene for at alt går bra denne gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 9: 8+0 

Nå er jeg sliten. Veldig sliten av denne kvalmen! Klarer ikke være på kjøkkenet, brekker meg av å se på kjøleskapet, sliter med å bytte bleier på minsten, brekker meg av å ha på stramme bukser (hva som helst som presser på magen), brekker meg av å bøye meg, klarer ikke ligge på magen eller på siden. Det hjelper å stå og det hjelper å ligge på rygg. Jeg klarer ikke å sitte uten å bli kvalm. Det var ikke så ekstremt sist gang, så nå er jeg bare veldig lei meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 9: 8+0 

Ble skrudd tilbake et par dager på TUL. Ny termin 17 april! Inni magen ligger det en som stortrives og som vokser i rekordfart. Hjertet slår akkurat som det skal :) 

Har dessverre blitt syk. Minsten har dratt hjem noe fra barnehagen, så ligger å nyser og snørrer noe voldsomt. Hjelper ikke på når man allerede føler seg dårlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...