Gå til innhold

Andre som får vondt i fingrene når de må bæsje?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Høres sikkert veldig rart ut, men jeg er vel ikke den eneste? 

Har hatt kolonoskopi og mange andre undersøkelser og tester pga tarmtrøbbel. Er vel konkludert med den vanlige "irritabel tarm" uten at det er noen hvorfor eller hvordan. 

Dette sier jeg så folk ikke skal rope kreft eller andre ting. Er testet for det meste. 

Uansett, jeg kjenner kroppen gir litt beskjed om at det skal bæsjes, og så får jeg en slags sviende stråling nederst i fingrene, kanskje mellom fingrene, er nok somatisk så kan liksom ikke peke og si "der". 

 

Anonymkode: ef3da...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åja, så det er bare meg... Fuck.

Anonymkode: ef3da...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hørt om

det før vert fall. Høres plagsomt ut.

Anonymkode: 88625...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow. Kroppen er virkelig et mysterium. Aldri hørt om dette. 

Anonymkode: 09a18...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt. Første jeg tenker på er nerveskader i ryggen/korsryggen som kan påvirkes av tarmen, og at det da stråler ut til fingrene. Eneste som er logisk i mitt hode, selv om at jeg aldri har hørt om det og det høres litt sært ut. 

Anonymkode: b5292...6ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, unnskyld, men synes dette hørtes litt artig ut. Liksom kroppen:"få ut fingeren, på tide å trykke". Altså jo, ja. Dette var barnslig.  

Ellers får jeg vondt i tennene dagen før det begynner å regne, det svir i fingrene om jeg tar på bomull og kneet mitt låser seg om jeg lyver. 

Kroppen er et mysterium. 

Anonymkode: cb54d...e50

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, artig! Ikke opplevd det samme, men kjenner det i tenner/tannkjøtt når jeg må veldig tisse. Sa det til samboeren min, tror han aldri har sett så rart på meg før. 

Anonymkode: 3ee53...8cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, artig! Ikke opplevd det samme, men kjenner det i tenner/tannkjøtt når jeg må veldig tisse. Sa det til samboeren min, tror han aldri har sett så rart på meg før. 

Anonymkode: 3ee53...8cd

Jeg har selv aldri sett så rart på en dataskjerm før eller! Som nevnt over: Kroppen er et mysterium 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ryggsmerter som er kraftige og varer i ca 5 minutter etter å ha spist snickers. Aner ikke hvorfor. Er ikke allergisk. 

Anonymkode: 09a18...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å svette helt øverst på rumpesprekka 🤷‍♀️

Anonymkode: aeda7...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, tror dette har med sånne feilkoblede nerveender å gjøre. Altså at én type stimuli får utslag et helt anne/ulogisk sted på kroppen. 

Det er et reelt fenomen! 

For min del kiler det kraftig i et spesifikt punkt inne i hofta hvis jeg blir kilt i øret 😆

I tillegg får jeg samme følelse som du beskriver i tærne når jeg tenker på høye stup/falle/stå ved kanten av et stup og se ned.

Når jeg går på do får jeg gåsehud i ansiktet, haha.

Og hvis jeg tenker på å spise sand/spiser noe som plutselig knaser sånn som sand gjør, får jeg kraftig kilende følelse i tennene og tannkjøttet som jeg må konsentrere meg skikkelig om å bli kvitt!

Så rar kroppen er!

Endret av sommerfugl154
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også vondt i fingrene dersom jeg må holde meg - altså ikke av det å være klar for å bæsje, men hvis det er kø på do eller jeg ikke kan få gått akkurat da. Hos meg skyldes det at hendene hovner litt opp, og det har alltid vært sånn. Hevelse ved forstoppelse er et dokumentert fenomen, men jeg får det altså etter å ha holdt meg i få minutter. Og det forsvinner kjapt igjen etterpå - man kan se det på hvordan gifteringen sitter f.eks. 

Anonymkode: 07901...4f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg nyser alltid når jeg er mett, dvs spist for mye - særlig på morgenen. Sånn 5-6 store nys minst. Har gjort det de siste 15 årene, aner ikke hvorfor 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men kjenner noe under føttene. Ikke vondt, men rar følelse.

Anonymkode: c08f0...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Butternut skrev:

Jeg nyser alltid når jeg er mett, dvs spist for mye - særlig på morgenen. Sånn 5-6 store nys minst. Har gjort det de siste 15 årene, aner ikke hvorfor 😄

Jeg hikker etter jeg har spist. Hikk-hikk. Lett irriterende i middagsselskap. :ler: 

Endret av Anje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette var unikt ja.

Men jeg har også en del rare ting som ingen andre har. Jeg kan feks ikke ta mer enn maks 2-3 snus pr dag. Helst ikke mer enn 2. For da gir det ikke samme opplevelse, får bare en kald følelse i munnen og blir trett. 
 

Kan ikke inta bare litt alkohol en gang for da får jeg angst når det er ute av kroppen. Kanskje kroppen forbinder alkohol med angst..

Munnen min forandrer form og størrelse. Alt kommer an på hva jeg har spist og ofte humøret. 

Anonymkode: 60b12...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke når jeg må bæsje, men jeg merker uvi ved at det kiler i hendene mine når jeg skal tisse. En fin indikasjon på uvi :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får gåsehud på rompa når jeg må bæsje. Noen andre?

Anonymkode: ff7b1...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg ser av og til stjerner når jeg bæsjer 😆Tipper den også er ganske uvanlig

Anonymkode: da055...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...