Jerry Lee Skrevet 2. august 2020 #1 Del Skrevet 2. august 2020 (endret) Bruker noen fortsatt disse ordene? Vanlige i min oppvekst, men nå hører jeg de aldri mer. Syns de er festlige og beskrivende. Utvider med ordene ufyselig og udregelig. Brukes de lenger? Endret 2. august 2020 av Jerry Lee 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rant Skrevet 2. august 2020 #2 Del Skrevet 2. august 2020 Atal, som ekkel? Kulten, som noen som er i en kult, ala new age...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 2. august 2020 Forfatter #3 Del Skrevet 2. august 2020 2 minutter siden, Rant skrev: Atal, som ekkel? Kulten, som noen som er i en kult, ala new age...? Ja. Ekkel, ubehagelig, frekk, vemmelig, klysete m.m. Nei. Denne har flere betydninger, men har for meg samme betydning som atal. Men atal er litt sterkere slik jeg lærte uttrykkene. Begge er person(lighets)beskrivelser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rant Skrevet 2. august 2020 #4 Del Skrevet 2. august 2020 2 minutter siden, Jerry Lee skrev: Ja. Ekkel, ubehagelig, frekk, vemmelig, klysete m.m. Nei. Denne har flere betydninger, men har for meg samme betydning som atal. Men atal er litt sterkere slik jeg lærte uttrykkene. Begge er person(lighets)beskrivelser. Har hørt ordet atal, men aldri kulten. Hvor kommer "kulten" fra? Hvilken del av landet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 2. august 2020 Forfatter #5 Del Skrevet 2. august 2020 3 minutter siden, Rant skrev: Har hørt ordet atal, men aldri kulten. Hvor kommer "kulten" fra? Hvilken del av landet? Jeg bor på Østlandet. Om det brukes andre steder vet jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rant Skrevet 2. august 2020 #6 Del Skrevet 2. august 2020 2 minutter siden, Jerry Lee skrev: Jeg bor på Østlandet. Om det brukes andre steder vet jeg ikke. Aha, bor på Østlandet selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 2. august 2020 Forfatter #7 Del Skrevet 2. august 2020 3 minutter siden, Rant skrev: Aha, bor på Østlandet selv. Kulten, fant jeg ut, kan også bety "tykkfallen, lubben og kraftig". Men har ikke den betydningen for meg. Det går på oppførsel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #8 Del Skrevet 2. august 2020 Hørt begge, men bruker bare atal selv... Kulten betyr vel mer slem,dumt? Det var kultent/det var ikke greit... Jeg er fra eikerbygdene (Øvre og nedre eiker ) Anonymkode: 00c5f...657 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 2. august 2020 Forfatter #9 Del Skrevet 2. august 2020 Men jeg lurte altså på om noen fortsatt bruker disse beskrivelsene av personlighet og oppførsel. Men midt på natta venter jeg jo ikke mange svar. ☺ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #10 Del Skrevet 2. august 2020 Kan også legge til at atal for meg er mer når noen er giddalause og vil noe som helt, bare sitte atal borti en krok. Anonymkode: 00c5f...657 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #11 Del Skrevet 2. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan også legge til at atal for meg er mer når noen er giddalause og vil noe som helt, bare sitte atal borti en krok. Anonymkode: 00c5f...657 Selvfølgelig ikke vil noe som helst Anonymkode: 00c5f...657 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 2. august 2020 Forfatter #12 Del Skrevet 2. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hørt begge, men bruker bare atal selv... Kulten betyr vel mer slem,dumt? Det var kultent/det var ikke greit... Jeg er fra eikerbygdene (Øvre og nedre eiker ) Anonymkode: 00c5f...657 Ja...og for min del er atal sterkere enn kulten. Men artig at du faktisk bruker ordet atal. Det er så sjelden å høre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 2. august 2020 Forfatter #13 Del Skrevet 2. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan også legge til at atal for meg er mer når noen er giddalause og vil noe som helt, bare sitte atal borti en krok. Anonymkode: 00c5f...657 Artig. For meg er en atal person tett innpå drittsekk. Ufyselig, udregelig (som også er litt glemte morsomme ord), klysete i oppførsel og gjerne arrogant og nedlatende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 2. august 2020 Forfatter #14 Del Skrevet 2. august 2020 Og atale og kultne personer ER ufyselige og udregelige. 😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2020 #15 Del Skrevet 2. august 2020 Hehe kan jo hende jeg bruker ordet helt feil, men er i mitt hodet litt «atal og akalei» etter ei lang uke med mas 😂😂 Anonymkode: 00c5f...657 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 2. august 2020 Forfatter #16 Del Skrevet 2. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe kan jo hende jeg bruker ordet helt feil, men er i mitt hodet litt «atal og akalei» etter ei lang uke med mas 😂😂 Anonymkode: 00c5f...657 Ord kan ha ulike steds/dialektavhengige betydninger. Så feil er det ikke om vi har lært ulike betydninger av et ord. Akalei er nytt for meg. 😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrankDrebin Skrevet 2. august 2020 #17 Del Skrevet 2. august 2020 Ordet "Atal" bruker jeg stadig vekk, jeg kjenner godt til ordet "kulten", men bruker ikke det så ofte. Et annet ord jeg ikke har hørt på lenge er "lumpen". 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rant Skrevet 2. august 2020 #18 Del Skrevet 2. august 2020 2 minutter siden, FrankDrebin skrev: Ordet "Atal" bruker jeg stadig vekk, jeg kjenner godt til ordet "kulten", men bruker ikke det så ofte. Et annet ord jeg ikke har hørt på lenge er "lumpen". Lumpen, som i misfornøyd eller sur? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrankDrebin Skrevet 2. august 2020 #19 Del Skrevet 2. august 2020 3 minutter siden, Rant skrev: Lumpen, som i misfornøyd eller sur? Nei, det er lumpen som i å gjøre noe andre er misfornøyd med. Eksempel: "Det var dårlig gjort" = "Det var lumpent". 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 2. august 2020 Forfatter #20 Del Skrevet 2. august 2020 7 minutter siden, FrankDrebin skrev: Ordet "Atal" bruker jeg stadig vekk, jeg kjenner godt til ordet "kulten", men bruker ikke det så ofte. Et annet ord jeg ikke har hørt på lenge er "lumpen". Lumpen!!! Hvordan kunne jeg glemme det? 😂 I samme gate, men kanskje svakest av disse? Glad du bruker ATAL. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå