Imsdalen Skrevet 24. april 2023 #161 Del Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg synes spleis til den bikkja som satt fast på ei fjellhylle var drøyt. Ikke fordi det ikke var en god sak, for bikkja kunne strengt tatt ikke stå der og dø, men spleisen ble opprettet uten å sjekke om eieren hadde økonomi til å få ned sin egen hund. Og da bikkja var nede var det plutselig spleis til karene som fikk den ned. De hadde heller ikke bedt om noe. Hvor blir det av denne givergleden når det kommer til dyr som virkelig trenger det? Diverse katteorganisasjoner osv, som driver for knapper og glansbilder fordi folk ikke klarer å kastrere og merke kattene sine. De drukner i katter som holder på å fryse i hjel... Anonymkode: f2774...507 Den hundespleisen kunne jeg godt ha støttet. Men alle disse katteredderne som på død og liv skal berge alt som kan krype og gå, til tross for at det ikke finnes nok gode hjem, synes jeg bare er tull. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 24. april 2023 #162 Del Skrevet 24. april 2023 Imsdalen skrev (9 minutter siden): Den hundespleisen kunne jeg godt ha støttet. Men alle disse katteredderne som på død og liv skal berge alt som kan krype og gå, til tross for at det ikke finnes nok gode hjem, synes jeg bare er tull. Du vet at vi kattereddere også steriliserer og kastrerer slik at det ikke skal fødes katter det ikke er gode hjem til? Nå er det faktisk katter som har hatt det vondt som virkelig fortjener gode hjem. Ville gjerne støttet en slik spleis 32 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #163 Del Skrevet 24. april 2023 Topsi skrev (1 time siden): Du vet at vi kattereddere også steriliserer og kastrerer slik at det ikke skal fødes katter det ikke er gode hjem til? Nå er det faktisk katter som har hatt det vondt som virkelig fortjener gode hjem. Ville gjerne støttet en slik spleis Klart de fortjener gode hjem, det er ikke det jeg sier, problemet er at det ikke finnes nok gode hjem. Det finnes ikke nok halvgode hjem engang. Anonymkode: e1ef7...b84 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #164 Del Skrevet 24. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Klart de fortjener gode hjem, det er ikke det jeg sier, problemet er at det ikke finnes nok gode hjem. Det finnes ikke nok halvgode hjem engang. Anonymkode: e1ef7...b84 Derfor er det veldig viktig at noen samler inn forplantningsdyktige individer og får de kastrert og vekk fra gata. Og så kan man diskutere hvor matnyttig det er å forsøke å omplassere en pus som har levd som vill i x antall år og har en haug med utfordringer. Akkurat der synes jeg de kunne vært mer realistiske. Men at frivillige organisasjoner gjør en utrolig viktig jobb for å begrense bestanden av katter, er det ingen tvil om. Anonymkode: f2774...507 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #165 Del Skrevet 24. april 2023 Folk som "trenger" penger til husleie, aktiviteter for barn, ferie eller ditt og datt, fordi "nav er teite" osv. Har man ikke råd til ferie, har man ikke råd til ferie. Har man ikke sikker økonomi, sikker jobb, nattverk og buffer, ikke avl på deg 10 unger i hytt og pine, og aktiviteter kan være gratis. Anonymkode: 2cbfd...af6 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #166 Del Skrevet 24. april 2023 Spleis.no kan gå til mye bra men ser også at det ligger mål om 5000kr og opp til 15000 for en fremmeds person bursdag😳 synes slikt er kleint. Eller at de ønsker og kjøpe seg en «nintendo switch» og tigger penger til fremmede i nettet leste også en der en datter ønsker og kjøpe en gave til sin mor og målet på spleisen var 10000kr😳 makan, kommer bare opp at folk er skeptisk til den spleisen og det er jo helt forståelig. Eller der se har valgt å skaffe seg hund og trenger opp til 20.000 for hunden sin operasjon😳 synes er litt sykt om hva folk tigger seg til i spleis. jeg skal ikke si hva fremmed ønsker og gjøre og bruke pengene sine til men helt kleint og tigge penger på spleis på slikt Anonymkode: c2169...987 18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #167 Del Skrevet 24. april 2023 Ja.. Det er rart. Jeg greier ikke en gang å spørre noen som helst om å få låne penger. Jeg greier meg selv om jeg så må spise ris i en uke. Jeg spør absolutt ingen. Aldri. Og så sitter disse folka og åpenlyst spør om å få penger. Jeg forstår det ikke jeg. Anonymkode: 49de8...ec0 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #168 Del Skrevet 25. april 2023 De som ber om støtte til en sak som feks kreftforskning istedenfor gaver til sin bursdag har jeg gitt penger. Jeg støtter ikke fremmede som ber om penger til gaver eller lignende . Jeg vet jo heller ikke om operasjon til hund er sant . Har støttet ukjent som trengte operasjon i utlandet, kjente da til sykdommen og var trygg på at dette stemte. Anonymkode: 9bf92...502 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #169 Del Skrevet 25. april 2023 Det er veldig underholdende å lese en del av kravene der da Anonymkode: b4294...dea 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #170 Del Skrevet 25. april 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ja.. Det er rart. Jeg greier ikke en gang å spørre noen som helst om å få låne penger. Jeg greier meg selv om jeg så må spise ris i en uke. Jeg spør absolutt ingen. Aldri. Og så sitter disse folka og åpenlyst spør om å få penger. Jeg forstår det ikke jeg. Anonymkode: 49de8...ec0 Helt enig med deg. Skjønner ikke at folk faktisk gir penger til disse menneskene. Hvorfor ikke støtte en spleis hvor pengene går til en god sak? Anonymkode: 0555e...7fa 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #171 Del Skrevet 25. april 2023 Med mindre det er barnet ditt, eller annet familiemedlem av deg, som har lagt ut spleisen så tenker jeg at det bare er å skrolle forbi. Du kommer til å få et vanskelig liv om du skal reagere på ting fremmede mennesker gjør som ikke går ut over deg og dine. Det finnes mange rare folk der ute. Folk som piller seg i nesen i all offentlighet. Bare å overse! Anonymkode: eb4ba...0cf 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #172 Del Skrevet 25. april 2023 Jeg tenker vel at det er de som kjenner vedkommende som gir i de spleisene der? Anonymkode: 8d8a7...0ce 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2023 #173 Del Skrevet 25. april 2023 Skjønner ikke helt sammenligningen med operasjon av hund, men hundene som lever lengst kan bli over 20 år. Jeg er selvsagt 100% tilhenger av at man må ha økonomi til å ha det, men tenker man ikke at ens økonomiske situasjon kan endres i løpet av 20 år? Hva skal du gjøre liksom? Avlivning er jo fort nærmere 10.000 kr det også, og man avliver jo ikke unge, ellers friske hunder hvis ikke det er særlig gode grunner til det. Da er alternativet isåfall å omplassere, men det er jo ikke gjort med et knips. Det er jo hunder som ligger til omplassering i flere år... Skal den bare gå rundt og lide til eierne får de pengene da? Anonymkode: ea0fe...a8c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chantielle Skrevet 25. april 2023 #174 Del Skrevet 25. april 2023 Ryddet for identifiserende innhold. Chantielle mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #175 Del Skrevet 26. april 2023 Helt fjernt. Greit å legge ut bursdagsspleis som går til dyrebeskyttelsen, kreftforeningen eller sånn, men hjelp til kredittkortgjeld? Haha, ja, da har du tapt. Anonymkode: dfb69...937 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 26. april 2023 #176 Del Skrevet 26. april 2023 Akkurat operasjon til hund kan jeg forstå, men det andre er tøv. Det er forskjell på helt nødvendige helseutgifter til mennesker og dyr, og på ting ingen strengt tatt trenger som en gave til 15.000kr. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #177 Del Skrevet 26. april 2023 On 4/24/2023 at 10:36 PM, AnonymBruker said: Spleis.no kan gå til mye bra men ser også at det ligger mål om 5000kr og opp til 15000 for en fremmeds person bursdag😳 synes slikt er kleint. Eller at de ønsker og kjøpe seg en «nintendo switch» og tigger penger til fremmede i nettet Anonymkode: c2169...987 Helt absurd. Men vi har det godt materielt sett i Norge når folk tror at det er synd på dem fordi de ikke har råd til å gi gave til 15 000 kroner. Anonymkode: da2a8...bd7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #178 Del Skrevet 26. april 2023 Er enig med flere her, og synes at det er en stor forskjell på spleis til operasjon av hund versus Playstation, sydenturer til barna, o.l. Anonymkode: 83f13...e24 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #179 Del Skrevet 26. april 2023 Veldig kleint. Tipper det er de samme folkene som legger ut tiggeinnlegg på Finn.no i jula, der kun det dyreste er godt nok. Anonymkode: 3f950...911 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #180 Del Skrevet 26. april 2023 Det er kanskje litt rart, men hvorfor bry seg. Det som legges ut på facebook tar jeg å bare scroller forbi, uten å gi det en ekstra tanke. Og jeg går aldri selv inn på spleis for å se hva som ligger ute. Anonymkode: 1dfbb...f2c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg