Gå til innhold

Får du rynker rundt øynene når du smiler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet jeg er seint ute med denne oppdagelsen :fnise: men jeg har akkurat begynt å legge merke til at jeg får rynker under og på sidene av øynene når jeg smiler bredt. Kråkeføtter heter det vel kanskje. Jeg tror jeg er blitt hjernevasket av media med photoshop og diverse, så da må jeg spørre om det er vanlig å ha i alle aldre. Mistenker at det er det altså, men jeg er ikke en som legger merke til sånt på andre, så da spør jeg dere.

Så hvor gammel er du, og får du dem når du smiler? Jeg burde visst dette, men er liksom mer nysgjerrig enn utseendefokusert!

Anonymkode: 727f0...5e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk er veldig forskjellige sånn sett. Jeg har ikke det selv om jeg er 36 år, men øynene mine er ganske små på en måte, jeg har inntrykk av at folk med større øyne også har mer rynker på dette stedet. Også tror jeg for mye sminke og ansiktsvask og sånt ikke er bra. Jeg har selv opplevd å begynne å flasse på sidene av øynene de få gangene jeg har gått med foundation, så det er mye mulig jeg ville hatt syner om jeg hadde gått med det til daglig også. 

Anonymkode: fbaea...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Folk er veldig forskjellige sånn sett. Jeg har ikke det selv om jeg er 36 år, men øynene mine er ganske små på en måte, jeg har inntrykk av at folk med større øyne også har mer rynker på dette stedet. Også tror jeg for mye sminke og ansiktsvask og sånt ikke er bra. Jeg har selv opplevd å begynne å flasse på sidene av øynene de få gangene jeg har gått med foundation, så det er mye mulig jeg ville hatt syner om jeg hadde gått med det til daglig også. 

Anonymkode: fbaea...358

Hmm, interessant. Så huden rundt øynene er helt glatt når du smiler bredt?

Anonymkode: 727f0...5e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hmm, interessant. Så huden rundt øynene er helt glatt når du smiler bredt?

Anonymkode: 727f0...5e0

Ja den er det, men som sakt så tror jeg det har mye med øynene mine å gjøre. 

Anonymkode: fbaea...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det er vanlig. Uansett noen av de fineste rynkene du kan ha. 

Er 32. Bruker ikke sminke, men renser huden og bruker solfaktor hver dag

Anonymkode: 907a3...00d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja den er det, men som sakt så tror jeg det har mye med øynene mine å gjøre. 

Anonymkode: fbaea...358

Ungene mine på 5 og 10 får kråketær når de smiler. Og de har ikke rynker til vanlig altså 😅

Anonymkode: b3766...d1b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rynker under øynene. Samtidig skyldes øyerynkene noe ingen av oss kan unngå; smiling. Du får linjer og rynker rundt øynene grunnet ansiktsmimikk, spesielt når du smiler, ler og myser. Men du skal ikke gå rundt og være redd for å smile for mye.

Anonymkode: d0ee5...dfe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt normalt. Jo mer mimikk, jo mer rynker. En av grunnene til at V. Beckham ikke smiler. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil tro det er vanlig. Uansett noen av de fineste rynkene du kan ha. 

Er 32. Bruker ikke sminke, men renser huden og bruker solfaktor hver dag

Anonymkode: 907a3...00d

Enig!! 

Anonymkode: 15986...d52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Rant skrev:

Ja, det er helt normalt. Jo mer mimikk, jo mer rynker. En av grunnene til at V. Beckham ikke smiler. 

Det er helt feil. Hun sluttet å smile pga sin komplekser for tennene sine;

https://www.yournextshoes.com/victoria-beckham-smile-teeth/

Hun har alltid sagt at tennene hennes er ett stort kompleks for henne. Det hadde ikke noe som helst med rynker rundt øynene å gjøre. Om du google henne fra Spice Girls tiden så er det ikke mange smilende bilder man finner. Og når du først finner så er det et anstrengt smil, som at hun må ha kontroll på og ikke vise for mye av tennene sine. Hun ble blant annet kalt for hestemunnen i det britiske media.

Anonymkode: d0ee5...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smiler heldigvis ikke med øynene. Er 39 år. Av utenlands opprinnelse. Har enda ikke fått rynker der. Har to linjer mellom øyenbryn da. (Sinna rynken) Begynte med Matrixyl fra The Ordinary. Ser at de linjene nå har blitt mindre dype. Den kan du også bruke under øynene. Prøv den. Men husk at du bør bruke den hver dag i minst et par mnd før du ser forskjell

Anonymkode: 6f34c...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt feil. Hun sluttet å smile pga sin komplekser for tennene sine;

https://www.yournextshoes.com/victoria-beckham-smile-teeth/

Hun har alltid sagt at tennene hennes er ett stort kompleks for henne. Det hadde ikke noe som helst med rynker rundt øynene å gjøre. Om du google henne fra Spice Girls tiden så er det ikke mange smilende bilder man finner. Og når du først finner så er det et anstrengt smil, som at hun må ha kontroll på og ikke vise for mye av tennene sine. Hun ble blant annet kalt for hestemunnen i det britiske media.

Anonymkode: d0ee5...dfe

Og fordi hun ikke ønsker rynker. Samme det vel. 

Man får rynker av å smile. Det er helt naturlig. Ikke noe vits å diskutere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Rant skrev:

Og fordi hun ikke ønsker rynker. Samme det vel. 

Man får rynker av å smile. Det er helt naturlig. Ikke noe vits å diskutere. 

Selvfølgelig får man det. Hun har ikke uttalt seg i noe ang hun ikke vil ha rynke av å smile😆 Så det blir ikke akkurat det samme😉 Har ikke begynt å diskutere med deg, la kun kilde til at det ikke stemte😁

Anonymkode: d0ee5...dfe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig får man det. Hun har ikke uttalt seg i noe ang hun ikke vil ha rynke av å smile😆 Så det blir ikke akkurat det samme😉 Har ikke begynt å diskutere med deg, la kun kilde til at det ikke stemte😁

Anonymkode: d0ee5...dfe

Jeg driter vel i V. Beckham. Kom bare med et eksempel på noen som ikke smiler for å minimere rynker. 

https://www.google.com/amp/s/www.glamour.com/story/not-smiling-avoid-wrinkles/amp

Du diskuterer når du påstår at jeg tar feil. Men nok om det. 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 29 , ja jeg får det. Men jeg har siden jeg var barn sett at jeg får rynker der når jeg smiler. 

Anonymkode: 533f6...5a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De fleste, inkludert barn, får runker når de smiler eller ser bekymret ut eller viser andre følelser gjennom mimikk. Med alderen glattes ikke disse ut igjen når man ikke smiler eller bruker mimikk. 

Graden er selvsagt individuell. Noen har mye, noen har lite. Det avhenger av hudtype og «skjelett»/ansiktsbygning. Man kan gjøre litt selv med god hudpleie, solfaktor, caps/solhatt og solbriller, men absolutt alle vil få rynker som ikke glattes ut på et tidspunkt. 

Smilerynker og minikk er nødvendig i sosial interaksjon. Med økende bruk av botox og fillers virker smil falskt og man kan bli helt forvirret over hvilke følelser den andre faktisk har. 

Anonymkode: 573d6...a82

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Takk for svar alle sammen. Jeg er slank, men har litt runde kinn som "dytter" huden under øynene opp når  jeg smiler, så jeg tviler på at dette er noe som går vekk uansett hvor mye antirynkemiddel jeg bruker altså!😄

Men det gjør ikke meg noe, jeg synes ikke det er stygt. Det var bare en interessant oppdagelse. Og nå har jeg studert ansiktet mitt mer enn jeg har gjort på lenge :ler:

 

Anonymkode: 727f0...5e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke rynker enda, er bare 31.

Anonymkode: 2f41a...f2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...