Gå til innhold

Hva skal et barn ha i "timelønn"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Slektning skal få passe hunden mot betaling, foreldrene skal være til stede og holde skjult øye med at det går bra (hadde aldri latt den ha den alene). Antar barnet er 10-12 år, er ikke god på å huske sånt😂 

Den skal passes i omtrent 2 timer. Hva er grei betaling for tida? Da jeg var barn passet jeg hunder for 25 kr, og da gikk jeg tur i alt fra 20 min til 2 timer, men dette var jo andre tider. Vil ikke gi for mye i tilfelle vi vil ha en ordning der barnet kan gå turer og passe den hjemme ved behov, og at det er forventet en for høy sum hver gang. 

Anonymkode: dca91...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

200 kr? Eller er jeg rik og bortskjemt...

Anonymkode: ad9bd...62d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn får gleden av å passe en hund i lønn og verdien av å lære å jobbe. Så får de slengt alt fra 25-100 kr etter seg at naboen 😊 De er bare veldig glade for å få tilliten 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minimum 150 kr. 

Og hvis barnet skal gå tur og ta den hjemme alene, så blir hen jo alene med hunden. 

Endret av SoWhat?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er et par timer ville jeg gitt en hundrelapp, evt en hundrelapp og en sjokolade eller noe.

Datteren vår har passet katten til en kompis ved flere anledninger, hun fikk tusen kroner for ei uke (da hun var 13). Ikke stor, langvarig jobb av gangen, men hun måtte gå dit to ganger om dagen og på den måten "binde seg" hele uka selv om hun hadde fri på dagtid selvfølgelig. Mor til kompis var bare glad for å betale dette fordi de visste at de kunne stole på henne og ville ikke at hun skulle ha mindre.

Men en hundrelapp for et par timer, pluss evt litt snop, er mer enn nok! Vil tro at gleden over å være sammen med hunden er større enn behov for betaling! Men klart, er det du som har spurt om barnet kan passe hunden skjønner jeg at du vil betale noe!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

200 kr? Eller er jeg rik og bortskjemt...

Anonymkode: ad9bd...62d

 

12 minutter siden, SoWhat? skrev:

Minimum 150 kr. 

Og hvis barnet skal gå tur og ta den hjemme alene, så blir hen jo alene med hunden. 

Er dere helt på jordet?? Dere vet at dette er det mange voksne i arbeidslivet tjener i timen? En unge skal vel ikke få det samme svart! Hallo 

Anonymkode: 3d606...54c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Er dere helt på jordet?? Dere vet at dette er det mange voksne i arbeidslivet tjener i timen? En unge skal vel ikke få det samme svart! Hallo 

Anonymkode: 3d606...54c

Jeg svarte feil! Jeg mente 150 kr for to timer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Ulrikke skrev:

Hvis det er et par timer ville jeg gitt en hundrelapp, evt en hundrelapp og en sjokolade eller noe.

Datteren vår har passet katten til en kompis ved flere anledninger, hun fikk tusen kroner for ei uke (da hun var 13). Ikke stor, langvarig jobb av gangen, men hun måtte gå dit to ganger om dagen og på den måten "binde seg" hele uka selv om hun hadde fri på dagtid selvfølgelig. Mor til kompis var bare glad for å betale dette fordi de visste at de kunne stole på henne og ville ikke at hun skulle ha mindre.

Men en hundrelapp for et par timer, pluss evt litt snop, er mer enn nok! Vil tro at gleden over å være sammen med hunden er større enn behov for betaling! Men klart, er det du som har spurt om barnet kan passe hunden skjønner jeg at du vil betale noe!

Hva er poenget med å gi sjokolade og snop? Det koster også penger, så det er bare å gi det sånt koster. Tullete å gi godteri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg svarte feil! Jeg mente 150 kr for to timer. 

Da blir det noe annet ja.. Selv om det er max også etter min smak! Greit å ikke venne de håpefulle på å få for mye for tidlig om du skjønner.. 

Anonymkode: 3d606...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da blir det noe annet ja.. Selv om det er max også etter min smak! Greit å ikke venne de håpefulle på å få for mye for tidlig om du skjønner.. 

Anonymkode: 3d606...54c

Nei, de trenger ikke å få overbetalt, men samtidig skal en jo ikke utnytte at de er barn heller. Og jeg anser det som en viktig jobb.

At de skal være fornøyd med å bare få tillit syns jeg er utnytting. Og jeg tror at de vil gjøre en god jobb når de får betaling deretter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om barnet liker hunder og gjerne vil "låne" den, så er det jo ikke en jobb i den forstand, slik at det trengs en ok timelønn. Min 10-åring hadde bare vært glad for å få passe en hund (og kanskje litt skuffet over hvor fort 2 timer hadde gått 😛 ). Hadde han i tillegg fått en 50- eller 100-lapp hadde han vært helt i ekstase.

Men om du har spurt barnet om å gjøre det som en jobb, og det ikke er barnet som gjerne vil passe hunden, så bør du nok gi 100-150.

Anonymkode: 40ec2...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, SoWhat? skrev:

Nei, de trenger ikke å få overbetalt, men samtidig skal en jo ikke utnytte at de er barn heller. Og jeg anser det som en viktig jobb.

At de skal være fornøyd med å bare få tillit syns jeg er utnytting. Og jeg tror at de vil gjøre en god jobb når de får betaling deretter. 

Å passe en hund er ikke en jobb! Det er en tjeneste og burde i utgangspunktet kunne ytes uten betaling overhodet mellom slektninger! 

Anonymkode: 4c1a4...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å passe en hund er ikke en jobb! Det er en tjeneste og burde i utgangspunktet kunne ytes uten betaling overhodet mellom slektninger! 

Anonymkode: 4c1a4...0d2

Helt uenig

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å passe en hund er ikke en jobb! Det er en tjeneste og burde i utgangspunktet kunne ytes uten betaling overhodet mellom slektninger! 

Anonymkode: 4c1a4...0d2

Helt uenig

Det er en jobb

Anonymkode: 236f9...bd5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å passe en hund er ikke en jobb! Det er en tjeneste og burde i utgangspunktet kunne ytes uten betaling overhodet mellom slektninger! 

Anonymkode: 4c1a4...0d2

Men så er det det å gi barn ansvar, få dem til å føle seg betydningsfulle og ansvarlige, og at om man jobber så får man lønn. Å gjøre noe ut av kjærlighet er en viktig egenskap, men det kommer. 

 

Anonymkode: 94238...65c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt uenig

Det er en jobb

Anonymkode: 236f9...bd5

Å passe en hund i to timer er en jobb? 😂

Har du noensinne hatt en jobb?

Anonymkode: 4c1a4...0d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gitt 50kr i timen, altså 100kr for hele passet. 

Anonymkode: 0c50d...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...