Gå til innhold

Løpejenter, eller muskel-jenter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Muskler, helt klart! 

Jeg har aldri sett en kvinne med for mye muskler på treningssenteret (bare på bilder/video på nett). Det jeg tenker er godt trent ala bikinifitness (off season), ikke bodybuilder som trekkes frem hele tiden. Sterk og fast i fisken! :)

Det skal sies at smaken min endret seg fra "løpekroppen" til "muskelkroppen" etter jeg begynte med styrketrening selv.

Anonymkode: f9512...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Løpejenter = skinnyfat body🤢 

Anonymkode: af971...a76

Nei. 

Anonymkode: c5942...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Maskulin med andre ord.

Anonymkode: dfa77...1cc

Nei. Kvinner får ikke samme muskler som menn fordi de har ikke nok testosteron.

 

Anonymkode: c5942...f51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Frekkulf skrev:

Bakdelen med joggekropp er at de ofte har veldig flat rumpe og hengepupper. Da går jeg heller for ei som sykler mye og går på spinning. 
Eller ei jegerjente som liker å gå masse i skog og fjell. 

Ok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du foretrekker det som ligger nærmere en guttekropp altså. 

Anonymkode: 0040d...e0d

Ja, jenter med en litt maskulin kropp er nok de jeg liker best. Fortrinnsvis ganske høye (1,80 er bra) og med ikke alt for store pupper (B/C-cup er fint). Men også innsving i midjen. 

Anonymkode: a4cb9...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en muskeljente som løper. Blir litt satt ut av kommentarene her. Selv er jeg ganske rett i fasongen, og er da åpenbart maskulin. Takk for den 😕

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

De færreste trener nok løping til å kunne kategoriseres som "løpekropp". Mange jenter spesielt trener altfor forsiktig og for lite. Jenter som løfter mye vekter har en tendens til å ha for høy fettprosent slik at de bare ser traktor ut. 

En seriøst godt trent løpekropp er etter min mening vakrere enn en seriøst godt trent vektløfterkropp. Løpekroppen er for øvrig også sunnere i hjerte og lunger. 

Som oftest er utseendet mer avhengig av genetikk enn treningsform. 

Anonymkode: 265bd...aa6

Dette stemmer faktisk ikke. Kondisjonstrening mer enn 3 dager i uka er faktisk skadelig for hjertet på sikt. Det beste er en kombinasjon mellom kondisjonstrening og styrke.

Anonymkode: c8e15...024

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, miss summers skrev:

Jeg er en muskeljente som løper. Blir litt satt ut av kommentarene her. Selv er jeg ganske rett i fasongen, og er da åpenbart maskulin. Takk for den 😕

Du skal lytte til kommentarene her inne like mye som du lytter til maling tørke, gresset gror eller værmeldingen for Færøyene (med mindre det mot formodning er der du bor). Preferansene til random mennesker på nett burde ikke ha noe å si for selvfølelsen din. Du trener og holder deg i form, vær fornøyd med at du har en kropp som fungerer. Det er garantert mange som synes at akkurat din kroppstype er den fineste uten at det heller burde være avgjørende for hvordan du ser på deg selv. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Heisenberg skrev:

Du skal lytte til kommentarene her inne like mye som du lytter til maling tørke, gresset gror eller værmeldingen for Færøyene (med mindre det mot formodning er der du bor). Preferansene til random mennesker på nett burde ikke ha noe å si for selvfølelsen din. Du trener og holder deg i form, vær fornøyd med at du har en kropp som fungerer. Det er garantert mange som synes at akkurat din kroppstype er den fineste uten at det heller burde være avgjørende for hvordan du ser på deg selv. 

Takk. Du har helt rett. Det var et øyeblikks svakhet, etter å ha lest mye nedsettende om muskler og folk som trener. 🌹

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, miss summers skrev:

Jeg er en muskeljente som løper. Blir litt satt ut av kommentarene her. Selv er jeg ganske rett i fasongen, og er da åpenbart maskulin. Takk for den 😕

Slank, men utrent og dvask kropp her. Formfull med mye pupp, hofter og rumpe og smalt liv. Altså ingen av typene nevnt her. Men jeg har da draget uansett. Du kan trygt se bort i fra kommentarene på KG, flust av menn som vil digge din atletiske kropp 😄

Anonymkode: 181d1...fba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slank, men utrent og dvask kropp her. Formfull med mye pupp, hofter og rumpe og smalt liv. Altså ingen av typene nevnt her. Men jeg har da draget uansett. Du kan trygt se bort i fra kommentarene på KG, flust av menn som vil digge din atletiske kropp 😄

Anonymkode: 181d1...fba

🌹

Det var nok det med maskulin som traff.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Warrior

Muskler.

Det er alltid fint på begge kjønn. 

Løpejenter er fint det også altså.

Endret av Warrior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.8.2020 den 16.47, Beeblebrox skrev:

De beskrivelsene der betyr ingenting for meg...  Du kan jo ta utgangspunkt i Bjørgen og Johaug feks... De kan vel begge kanskje klassifiseres som "løpe-jenter", og de trener vel også veldig likt (tror jeg), men ser jo helt forskjellige ut. :klo:

Du får heller komme med noen bilde eksempler

Sant. Selv foretrekker jeg damer som ikke ser ut som de er toppidrettsutøvere. I tillegg hadde jeg aldri orket å være sammen med en som skulle trene like mye som en toppidrettsutøver. 

Foretrekker normalt slanke damer. 

Anonymkode: 760c7...3e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 2.8.2020 den 22.09, AnonymBruker skrev:

Dette stemmer faktisk ikke. Kondisjonstrening mer enn 3 dager i uka er faktisk skadelig for hjertet på sikt. Det beste er en kombinasjon mellom kondisjonstrening og styrke.

Anonymkode: c8e15...024

Dette er absolutt ingen sannhet! Det er ingen solid forskning som viser at man får hjerteproblemer av utholdenhetstrening. Faktisk er det omvendt. Alle store undersøkelser og metastudier på feltet viser klar sammenheng mellom hyppig og tung/langvarig utholdenhetstrening og et sunt hjerte. 

For de spesielt interesserte linker jeg til en video med en kardiolog. I korte trekk spiller genetikk og individuelle variabler en  stor rolle i utvikling av hjertesykdommer. Det blir derfor fullstendig feilaktig å hevde at hjertet får trøbbel av utholdenhetstrening. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig foretrekker jeg en mellomting. Jeg liker jenter som holder seg i form, men ikke verken pinnedyr eller klumpete muskelbunter. Sistnevnte finnes heldigvis nesten kun på instagram, det er ekstremt sjeldent jeg ser klumpete muskeljenter i det virkelige liv. Og de fleste løpere er jo ikke pinnedyr heller. Så om du er ei aktiv jente som enten løper eller trener styrke eller begge deler, så er det stor sjanse for at du er midt i blinken for meg uansett 😊 Gitt at personlighet osv matcher selvsagt hehe....

Anonymkode: 928bb...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...