Gå til innhold

Mobilen min er død, men tør ikke å levere inn?


Henriette3444

Anbefalte innlegg

Hvis du bruker et autorisert Apple verksted vil jeg tro at sjansen for at de skekker hva som ligger på telefonen er liten. Hvis de roter rundt på brukernes data risikerer de å miste apple autorisasjon. 

Alternativt finner du et verksted som reparerer mens du ser på. Sjekk litt rundt, du er sikkert ikke den eneste som er redd for at data skal komme på avveie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men det er ikke så lurt å ha slike bilder på telefonen.

Det er ikke smart å ha noe sensitiv informasjon lagret på telefonen.

Anonymkode: c4ac8...68d

For en fantastisk info.

Anonymkode: 22365...317

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men det er ikke så lurt å ha slike bilder på telefonen.

Det er ikke smart å ha noe sensitiv informasjon lagret på telefonen.

Anonymkode: c4ac8...68d

Jeg vet, derfor skal jeg ikke ha sensitiv info på mobilen min igjen. Jeg har lært det nå, er bare veldig leit å miste 10000 bilder siden jeg ikke tør å levere den inn. Skal prøve finne en løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, petterm skrev:

Hvis du bruker et autorisert Apple verksted vil jeg tro at sjansen for at de skekker hva som ligger på telefonen er liten. Hvis de roter rundt på brukernes data risikerer de å miste apple autorisasjon. 

Alternativt finner du et verksted som reparerer mens du ser på. Sjekk litt rundt, du er sikkert ikke den eneste som er redd for at data skal komme på avveie. 

Hei. Jeg har tenkt å spørre om jeg kan være tilstede når de reparer mobilen. Dessverre har jeg bare én plass i min by der de reparer mobiler osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta og ring apple support og spør om det finns noen mulighet for å hente ut data hvis du ikke gir dem koden. Evt. om det finnes måter og slette telefonen/ta backup på når skjermen ikke funker.. Jeg tror nok ikke de trenger koden for å bytte skjerm, og du kan si at du ikke vil gi den fra deg pga. at det er sensitivt jobbmateriale på den. 

Anonymkode: edc50...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså nå har jeg jobbet med dette men her hadde vi så mye å gjøre at en ikke hadde tid til noe mer enn hva en virkelig skulle! Og uansett hvilken glede har en i å snoke i telefoner? Tror dette skjer lite i forhold til hva dere tror

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For en fantastisk info.

Anonymkode: 22365...317

Åpenbart nødvendig info.

Anonymkode: c4ac8...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Henriette3444 said:

Grunnen vet jeg ikke, kanskje nysgjerrighet? Hvis du søker på nettet så finner du mange som har skrevet diverse artikler angående denne saken.

Men det er umulig for oss å vurdere kvaliteten på kildene dine hvis du ikke oppgir dem.

Anonymkode: 1327e...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er du virkelig så pen?

Anonymkode: 2d47a...f11

Hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Henriette3444 skrev:

Jeg vet, derfor skal jeg ikke ha sensitiv info på mobilen min igjen. Jeg har lært det nå, er bare veldig leit å miste 10000 bilder siden jeg ikke tør å levere den inn. Skal prøve finne en løsning.

Jeg forstår meg ikke på folk, hvorfor tar man ikke backup??

Anonymkode: c4ac8...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår meg ikke på folk, hvorfor tar man ikke backup??

Anonymkode: c4ac8...68d

Backup er viktig, ja. Jeg bruker å ta backup egentlig, men denne gangen så gjorde jeg ikke det. Jeg er uansett mest bekymret for snoking, ikke bildene. Det er veldig lett å være etterpåklok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men det er umulig for oss å vurdere kvaliteten på kildene dine hvis du ikke oppgir dem.

Anonymkode: 1327e...0d4

Det finnes noen kommentarer ovenfor der noen har sendt link ang. dette. Jeg husker ikke konkret hvilke artikler jeg leste, men det finnes mange av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, må ikke finne på å levere til store kjeder som power og elkjøp, de som jobber der hadde jeg ikke trodd på et sekund.

husker når jeg gikk til en elkjøp butikk på vestlandet, så har jeg akkurat snakket med en "kundeveileder" og står i kassa og skal betale, da ser jeg en kjempe fin dame kommer inn, og samme kundeveileder bare med store øyner ser på rumpa hennes når hun skal gjøre sitt ærend i butikken. Så nivået er der at de er ikke tillitsfulle, men kan sikkert snakke for seg, men unytter kundene sine med det fulle. Jeg vil anbefale å finne en bitte bitte liten repreatør av en som jobber med å reparere mobiler, de tror jeg er veldig flinke. Og ventetiden er minimalt. Husker jeg skulle få reparert min mobil, og han tok den med engang, og gjorde ferdig etter 30 minutter, så det er å anbefale enn å ha en leie telefon fra elkjøp og ventetid sikker flere måneder. 

Anonymkode: 6eef9...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som var bra i dette tilfellet

det er ikke bra at han noen har snoket! og det er jo ikke kunde tilfredsstillende at man unytter kunder. 

Bare fortell hvilken kjede det er og jeg skal aldri kjøpe noe der.  

Anonymkode: 6eef9...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det i det hele tatt mulig å redde en tlf på den måten? Ville ha spurt dem om det først. Og håper du har latt den ligge i ris og sånt. det var det jeg fikk beskjed om. 

Anonymkode: 5b1a4...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 2.8.2020 den 4.34, AnonymBruker skrev:

Er det i det hele tatt mulig å redde en tlf på den måten? Ville ha spurt dem om det først. Og håper du har latt den ligge i ris og sånt. det var det jeg fikk beskjed om. 

Anonymkode: 5b1a4...145

Jeg har lagt den i ris, den har ligget i ris i to døgn snart. Mobilen min er ikke helt ødelagt, men skjermen er svart. Den ''funker'' ellers. Skal forhøre meg om noen reparatører. Prøver nå å flytte alt av bilder på mac'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til de flest PCer og mange Android-telefoner er iPhone-telefoner alltid kryptert. De kommer seg ikke inn på den hvis ikke du gir dem koden eller har en veldig enkel kode.

Anonymkode: 8b0ab...9d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...