Gå til innhold

Tror ikke venninna mi liker meg "irl"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt ei venninne i ca 10 år. Vi bor et lite stykke unna hverandre, såpass langt at vi ikke stikker innom på en svipptur, men så kort at å besøke hverandre en kveld går helt fint. Problemet er bare at vi ikke besøker hverandre noe særlig - eller det vil si aldri. Jeg har ikke hatt vanlig venninnebesøk av henne på over 3 år. Den perioden vi ble nære spurte jeg mye om vi kunne møtes (dette var før hun fikk barn - som hun har nå), men det passet aldri - og de få gangene det passet avlyste hun alltid. Likevel, så sender vi massevis av meldinger på messenger hver dag. Dette går begge veier, like ofte hun som starter en samtale som jeg.

Jeg har lenge referert til henne som bestevenninna mi når jeg snakker med folk, men føler at interessen hennes for meg bare synker. Vi har stilt opp mye for hverandre med rent praktiske ting, men den venninnegreia er der liksom ikke. Selv om vi har en veldig god tone når vi skriver sammen. Jeg lurer litt på om hun egentlig ikke liker meg, eller om hun bare ikke er en veldig sosial person? At hun liker vennskapet vårt slik det er, uten å måtte drive og møtes hele tiden? Selv om hun har fått barn melder vi mye mer nå enn før hun fikk de, men møtes mindre. Jeg har helt slutta å invitere meg selv eller invitere henne, fordi hun aldri kan og aldri inviterer tilbake. 

Synes dette er veldig sårt, da jeg har få venner og så gjerne skulle hatt ei jeg kunne møte litt oftere og finne på ting. Det gjør ikke meg noe å finne på ting med barna hennes, eller å komme til henne. Men hun vil liksom ikke det heller..

Anonymkode: d4365...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en sånn person. Jeg er ikke fysisk sosial for å si det sånn. Jeg unngpr helt det sosiale som gjør jeg må møte mennesker. 

Men kan godt sende sms, messenger og skravle. 

Dog mistet mye venner av det, da det naturlig nok ikke er "nok" for mange. 

Har du prøvd å spørre, send en mld og spør så får du nok ett ærlig svar vil eg tro.

De veninnene som fortsatt jeg har er veldig klar over at det sosiale som å møtes er veldig slitsomt for meg. Så de pusher ikke på det. 😊

Anonymkode: 5c18e...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en sånn person. Jeg er ikke fysisk sosial for å si det sånn. Jeg unngpr helt det sosiale som gjør jeg må møte mennesker. 

Men kan godt sende sms, messenger og skravle. 

Dog mistet mye venner av det, da det naturlig nok ikke er "nok" for mange. 

Har du prøvd å spørre, send en mld og spør så får du nok ett ærlig svar vil eg tro.

De veninnene som fortsatt jeg har er veldig klar over at det sosiale som å møtes er veldig slitsomt for meg. Så de pusher ikke på det. 😊

Anonymkode: 5c18e...9ba

Jeg er forsåvidt en sånn person selv, har det meste av kontakt med venner på messenger. Litt pga avstander, litt pga det er mye mer tilgjengelig. Men jeg savner å ha noe i tillegg.. Jeg tør ikke spørre henner, for jeg er redd for at svaret sårer meg hvis hun svarer ærlig.. Jeg mener ikke at vi skal møtes hele tiden liksom, men et par ganger i året feks? Synes ikke det er så veldig mye.. 

Anonymkode: d4365...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...