Gå til innhold

Har du troen på at du skal klare vektnedgangen denne gangen?


JuliaKepler

Anbefalte innlegg

Gjest Fallabella

Jeg hadde ikke troa. Det syntes umulig å kunne bli noe annet enn stor og oppblåst.

Men nå har jeg fått det til! Jobben nå er å holde ny vekt. Jeg forsøker å se på noe som er fakta for meg. Mat har vært min trøst, mitt selskap og det som har gjort meg tilfreds, nå prøver jeg å finne det sammen med andre folk isteden. Håpet er at man skal bli uviktig på et vis og at jeg kan anse det som drivstoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja.
 

Med to graviditeter bak meg ser magen herpa ut, og for min del blir henget verre og mer ukledelig når kiloene går av - og selv om jeg vet at 5 kilo ned har helsefordeler for min del, har ikke dette veid opp for ulempen med å få enda slappere mage som deler seg opp som to pølser over og under buksesmekken, dermed har motivasjonen (og ønsket) om å gå ned vært så som så. Hele tiden har jeg trodd henget ikke var sååå ille, at jeg ikke ville fått dekt en operasjon, og at jeg i så måte ikke var kandidat for bukplastikk. Helt til fastlegen sa at folk med langt mindre heng hadde fått operasjonen dekt, og at det ikke var noe i veien for at jeg skulle få det dekt. Da fikk jeg boost!!! 2 kilo ned siden da. 

Anonymkode: 416aa...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde egentig bestemt meg for å aldri mer slanke meg etter å ha vært jojoslanker i hele mitt voksne liv.

Så begynte jeg med periodisk faste, jeg begynte å gå i stedet for å ta buss og ble mer bevisst på hva jeg spiste når jeg spiste. På under et år gikk jeg ned 40 kilo og nå har jeg holdt vekten (med 3-4 kilo slingring) i nesten et år.

Jeg veier meg hver mandag og hver fredag og jeg koser meg i helgene, men i ukedagene er jeg streng med meg selv. Dette fungerer for meg.

Jeg må også tenkte på hvorfor jeg spiser, og jeg har blitt flinkere til å ta en tyggis når jeg tror at jeg har lyst på sjokolade.

Denne gangen tror jeg sannelig det holder, og det føles bra!

Anonymkode: 314c8...8ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har troa. I stedet for å fokusere på kalorier og dietter, fokuserer jeg nå på små steg og gradvis endring av vaner som jeg kan leve med hele livet. 

Anonymkode: 539f0...d16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja faktisk! 

Men så har jeg gått ned 7-8 kg alt og er 2.5 kg unna første delmål, så jeg ser jo alt at det går an. Blir stadig grådigere på vektnedgang og nå har jeg lyst på 15 kg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...