Gå til innhold

Slutte med sminke (foundation/pudder)


Nesly

Anbefalte innlegg

Nå har jeg gått 1 mnd (hele ferien) uten sminke, og må innrømme at det er helt fantastisk! Er 40 år og har vært avhengig av foundation/pudder for å dekke over hudens urenheter/ujevnheter siden 15 års alderen. Huden har aldri vært så fin som nå, har brukt minimalt med hudprodukter kun solkrem om det er sol, og rens på kvelden om jeg har brukt solkrem. En mild fuktighetskrem om jeg har hatt behov. 
 

Så nå vurderer jeg å bare fortsette med dette nå når jeg begynner på jobb, selv om det blir litt skummelt å plutselig vise seg uten sminke på jobb😅  Lurer på dere som tidligere har vært foundation avhengige, hva var det som gjorde at dere sluttet? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke svar på spørsmålet, men det er bare såå mye finere uten alt det kunstige og meget synlige som klines på huden. Uansett hvordan huden ser ut er den finest som naturlig. Gratulerer 👍

Anonymkode: 1e44e...4e8

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke svar på spørsmålet, men det er bare såå mye finere uten alt det kunstige og meget synlige som klines på huden. Uansett hvordan huden ser ut er den finest som naturlig. Gratulerer 👍

Anonymkode: 1e44e...4e8

Det er det jeg og har kommet fram til! Problemet mitt er at jeg har vært så forfengelig, og livredd bare jeg har fått en liten prikk.🙈 I etterpåklokskap ser jeg at enkelte ganger har jeg nok sett ut som en dukke fordi jeg har vært så sparklet og sminket.. 

For min del måtte et hissig utslett til (allergisk reaksjon på produkter) som tvang  meg til å måtte kutte ut alt. Det rare er at etter jeg kuttet alt dette har jeg fått både mindre kviser og bedre hud.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller ikke svar på spørsmålet, men jeg synes det er så flott at du har sluttet 👏👏

Jeg synes ikke det ser noe fint ut med alle som er sparklet i ansiktet. Veldig mange kan ikke å sminke seg, de smører på både feil konsistens og feil farge. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, fortsett😃❤️

Anonymkode: a4cc3...8e9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for positive tilbakemeldinger! 

For min del har det vært en runde på det psykiske: huden er ikke perfekt, den har prikker og arr, men det er helt greit.😊 Det perfekte er ofte ikke det beste.

 

Må innrømme at det kan hende jeg bruker noen få produkter da, men det kommer nok til å begrense seg til maskara, øyenbrynsfarge og concealer hvis jeg har noe veldig hissig jeg vil dekke. Men kommer ikke til å sparkle igjen😄

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare å fortsette! :) Gått lite med sminke det siste året selv, først fordi jeg stort sett har vært hjemme pga skade, og så pga korona.

Nå bruker jeg tinted moisturizer, concealer, pudder, øyebrynspenn og mascara om jeg skal noe som krever at jeg ser litt presentabel ut, type jobb eller møte venner. Ellers går jeg bare helt uten sminke, og det er fantastisk.

Jeg kjenner ingen over 20 år med perfekt hud, det har jeg ikke selv, men vil heller vise ekte hud enn falsk hud.

Anonymkode: 7ecdf...dcb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er modig gjort. Etter corona har jeg nesten sluttet med sminke. Glemmer ofte å sminke meg og syns det er befriende 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hiv deg ut i det 😄 Jeg er selv midt i "sminkenedtrapping". Jeg tar en ting av gangen. Nå bruker jeg kun farget dagkrem og maskara. Det verste for meg var å slutte å fylle inn øyenbryna! Herregud så naken, rar og fæl jeg følte meg første gang jeg trappet opp på jobb med naturlige øyenbryn. Men vet du hva? INGEN sa noe. Tror faktisk ingen la merke til det en gang. Så har jeg bare trappet ned på mer og mer av sminken min, og har nå kun to ting igjen 😄 

Anonymkode: c3ffd...fbc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 51 år og har de siste 25 årene gått til hudpleier for dyprens av og til.

Når jeg får behandling av voksne hudpleiere,( slutten av 30 årene til 60 årene,) sier de alle at jeg har en fin hud. 

Blir jeg behandlet av en 19-20 -25-åring påpeker alle at jeg har store porer og at huden min har masse skavanker og de spør alltid om de skal sminke meg med councealer og foundation før jeg går hjem. 

Det er tydelig at dette med bruk av foundation og concealer er noe som har kommet de siste 10 årene og at det er kanskje den yngre garde som er mest avhengig av det.

Vi som har vokst opp med mindre sminkebruk på huden ikke er så vant til å bruke det.

Jeg synes det er ubehagelig å ha et lag med foundation og concealer på huden min. Jeg synes det er best å kun bruke øyensminke, leppestift og litt solpudder som rouge. 

Anonymkode: e0de1...f54

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med å ha sluttet :) 

Jeg bruker ikke foundation men har brukt concealer hver dag siden jeg var 15 omtrent og nå er jeg 39. I sommer trappet jeg ned på sminkebruken og det er så godt :) Nå bruker jeg bare øyenbrynspenn for å fylle inn, mascara og litt kajal. Syns faktisk ikke det er så stor forskjell, men huden trives og har det bedre. Er bare å fortsette slik. Naturlig er alltid bra nok ❤️

Anonymkode: 704d9...0a8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedgrunnen til at jeg har sminket meg er nok kvisearr🙈 Redd for at huden min ser arrete og rød ut, og «avsløre» at jeg har hatt mye kviser. Men nå tenker jeg so what. Bedre å vise arrene enn å se ut som en sminkedukke🥳

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Nesly skrev:

Takk for positive tilbakemeldinger! 

For min del har det vært en runde på det psykiske: huden er ikke perfekt, den har prikker og arr, men det er helt greit.😊 Det perfekte er ofte ikke det beste.

 

Må innrømme at det kan hende jeg bruker noen få produkter da, men det kommer nok til å begrense seg til maskara, øyenbrynsfarge og concealer hvis jeg har noe veldig hissig jeg vil dekke. Men kommer ikke til å sparkle igjen😄

 

Spør du meg, så er det disse små uperfekte som gir personer mer personlighet. Det gir et mer unikt utseende. Med all dette sparklet og strigla utseende, likner alle på hverandre.

Anonymkode: ac235...72e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har selv gått over fra foundation til farget dagkrem :)

Anonymkode: 2afce...928

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Nesly skrev:

Nå har jeg gått 1 mnd (hele ferien) uten sminke, og må innrømme at det er helt fantastisk! Er 40 år og har vært avhengig av foundation/pudder for å dekke over hudens urenheter/ujevnheter siden 15 års alderen. Huden har aldri vært så fin som nå, har brukt minimalt med hudprodukter kun solkrem om det er sol, og rens på kvelden om jeg har brukt solkrem. En mild fuktighetskrem om jeg har hatt behov. 
 

Så nå vurderer jeg å bare fortsette med dette nå når jeg begynner på jobb, selv om det blir litt skummelt å plutselig vise seg uten sminke på jobb😅  Lurer på dere som tidligere har vært foundation avhengige, hva var det som gjorde at dere sluttet? 

Jeg har gått uten sminke i en lang stund nå grunnet helse og økonomi. Synes det er myyye bedre uten, har fin hud også, bruker bare solkrem faktor 50 som også gir fuktighet. Er det eneste jeg bruker. Men har alltid slitt med rødhet og får røde pigmentflekker overalt, det ødelegger mye og vet ikke hva jeg skal gjøre med de.

Anonymkode: c227a...f5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger modeller ol på Instagram som ikke bruker særlig med sminke, spesielt ikke Fondation osv. alle har ujevnheter i huden, det er de som ikke har det som ser rare ut spørr du meg 🤣

Anonymkode: f948c...818

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 51 år og har de siste 25 årene gått til hudpleier for dyprens av og til.

Når jeg får behandling av voksne hudpleiere,( slutten av 30 årene til 60 årene,) sier de alle at jeg har en fin hud. 

Blir jeg behandlet av en 19-20 -25-åring påpeker alle at jeg har store porer og at huden min har masse skavanker og de spør alltid om de skal sminke meg med councealer og foundation før jeg går hjem. 

Det er tydelig at dette med bruk av foundation og concealer er noe som har kommet de siste 10 årene og at det er kanskje den yngre garde som er mest avhengig av det.

Vi som har vokst opp med mindre sminkebruk på huden ikke er så vant til å bruke det.

Jeg synes det er ubehagelig å ha et lag med foundation og concealer på huden min. Jeg synes det er best å kun bruke øyensminke, leppestift og litt solpudder som rouge. 

Anonymkode: e0de1...f54

Hei, i tyveårene her selv. Jeg er vokst opp med at jenter på min alder bruker filter på bilder for å få dukkehud og mener hud som faktisk ser bra ut er stygg og full av det ene og andre. Huden skal se ut som et hvitt a4 ark som er blankt før det er bra nok, trist, for det er det ingen som har eller får.

Anonymkode: c227a...f5f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, i tyveårene her selv. Jeg er vokst opp med at jenter på min alder bruker filter på bilder for å få dukkehud og mener hud som faktisk ser bra ut er stygg og full av det ene og andre. Huden skal se ut som et hvitt a4 ark som er blankt før det er bra nok, trist, for det er det ingen som har eller får.

Anonymkode: c227a...f5f

Dette er trist! Håper at jeg med å ha sluttet med sminke, kan bidra til å snu denne trenden😊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.7.2020 den 11.27, Nesly skrev:

Nå har jeg gått 1 mnd (hele ferien) uten sminke, og må innrømme at det er helt fantastisk! Er 40 år og har vært avhengig av foundation/pudder for å dekke over hudens urenheter/ujevnheter siden 15 års alderen. Huden har aldri vært så fin som nå, har brukt minimalt med hudprodukter kun solkrem om det er sol, og rens på kvelden om jeg har brukt solkrem. En mild fuktighetskrem om jeg har hatt behov. 
 

Så nå vurderer jeg å bare fortsette med dette nå når jeg begynner på jobb, selv om det blir litt skummelt å plutselig vise seg uten sminke på jobb😅  Lurer på dere som tidligere har vært foundation avhengige, hva var det som gjorde at dere sluttet? 

Jeg bruker kun sminke når jeg skal noe (spise ute, storhandling på butikken, gå og se i butikkene, kino osv). På jobb bruker jeg ikke sminke (helsearbeider), og jeg jobber nesten 100% så da blir det lite sminke. 

Det er ikke bra for huden at man bruker sminke hele tiden. I blant er jo null stress, men hver dag? Sminken skal jo fjernes, og da utsetter man huden for mye slitasje. Mange fjerner sminke med bomullspads og wipes og da drar man jo huden til alle kanter.  

Anonymkode: 06942...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.7.2020 den 12.13, AnonymBruker skrev:

Bare hiv deg ut i det 😄 Jeg er selv midt i "sminkenedtrapping". Jeg tar en ting av gangen. Nå bruker jeg kun farget dagkrem og maskara. Det verste for meg var å slutte å fylle inn øyenbryna! Herregud så naken, rar og fæl jeg følte meg første gang jeg trappet opp på jobb med naturlige øyenbryn. Men vet du hva? INGEN sa noe. Tror faktisk ingen la merke til det en gang. Så har jeg bare trappet ned på mer og mer av sminken min, og har nå kun to ting igjen 😄 

Anonymkode: c3ffd...fbc

Hadde vært ganske frekt om de hadde sagt noe..🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...