Gå til innhold

Hva kan jeg servere til de som ikke liker/tåler fisk og sjømat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker godt å servere fisk og sjømat i selskap. Mange liker det godt da de sjeldent laget det hjemme. Men noen er ikke glad i det/tåler ikke og jeg liker å servere noe alle liker. 

Så hva kan jeg servere i stedet? Noe som kanskje passer litt sammen, litt av det samme tilbehøret osv. Alt fra rekesmørbrød, fiskesuppe, stekt/dampet fisk, diverse skalldyr, former osv...

Anonymkode: 56732...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva mener du? Du ramser opp masse som jo ER sjømat, som du sier folk ikke liker/tåler? 

Er du ute etter ting å servere som IKKE er sjømat, eller sjømat som selv folk som ikke liker sjømat kan like (allergikere kan jo ikke spise det uansett)? 

Anonymkode: e889d...29b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg serverer fisk/sjømat og en av gjestene ikke liker det serverer jeg noe annet som passer med det samme tilbehøret. Til loff og reker setter jeg frem litt forskjellig kjøttpålegg og god ost til å ha på loffen. Hvis jeg serverer stekt/dampet fisk med poteter og grønnsaker serverer jeg det samme tilbehøret men steker et kjøttstykke e.l. til den aktuelle gjesten. Fiskesuppe o.l. ville jeg ikke servert med noen som ikke spiser fisk på besøk. Det blir for mye styr med alternativet og da er det mye lettere å bare lage en suppe alle liker. 

Anonymkode: 9c18e...71f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min familie liker ikke en fisk, en annen har cøliaki, og en annen er vegetarianer. Da serverer vi gjerne linsesuppe eller annen grønnsakssuppe til forrett, middag av gryterett med og uten kjøtt, og til kvelds blir det servert brødskiver med og uten gluten, koldtbord av grønnsaksposteier, kjøttpålegg, tilbehørssalater, frittata, eggerøre osv.

Anonymkode: 18267...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis folk er så kresne at de ikke vil spise det som vil servert, så hadde jeg droppet å invitere dem. Hvis noen er allergisk så server noe tilsvarende, f.eks blomkålsuppe i steden for fiskesuppe, spekemat i steden for reker (funker også som smørbrød), stek kylling i steden for fisk.  

Anonymkode: aa1d0...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Salater, og spekemat, potetsalat. Ikke alle liker sjømat!

Anonymkode: d2a79...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...