AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #1 Skrevet 27. juli 2020 Her er en episode jeg syns var drøy, og som har gjort til at jeg har sluttet å være for snill. Stod i kø på butikken og en gutt foran meg dreiv og skulle betale. Kortet ble avvist flere ganger, og jeg syntes synd på han. Jeg tilbød meg å betale for det lille han handlet. Når hun i kassa begynte å slå inn mine varer + hans begynte han å prate om at det måtte være noe galt med terminalen, han hadde 30 000 kr på kortet og "dette er lættis" osv. Angrer jo med en gang han ble sånn eplekjekk. Fikk heller ikke noe takk. Han var sikkert flau over hele situasjonen, men et takk hadde jo vært hyggelig. Anonymkode: 1859c...ce5 33
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 27. juli 2020 Jobba i 3 timer hardt for å redde livet til en pasient. Pårørende takka Gud.... Fikk ikke en takk engang. Ja, for Gud hadde svuppet ned for å redde h*n..... Hater religiøse folk Anonymkode: b8c58...7e3 105
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #3 Skrevet 27. juli 2020 Opplevd drøyere og tror ikke jeg vil slutte være snill. (ikke dumsnill, men syns ikke du var det her) Vil heller bli lurt noen ganger enn å bli kynisk. Selv om en jo blir sint når en utnyttes. Tror det er en kunst å komme seg gjennom livet uten å bli kynisk for jammen møter en mye rart ja. Må innrømme at der jeg har blitt hardere i klypa er tiggere. Som ung trodde jeg på det folk viste meg av elendighet. Nå... føler meg så dum, av å tro på ting som var så veldig jug at jeg syns det er vanskelig å forholde meg til hele temaet. Hadde en kjæreste/ elsker engang. Jeg liker gjøre noe ekstra for folk. Vi hadde dårlig råd, jeg sparte til små ting til ham: ferske rundstykker en frokost, den siste kakebiten, nye sokker uten hull, en cd han likte. Han tok dette så veeeeldig som en selvfølge at jeg kvittet meg med fyren ikke vanen he he. Anonymkode: e62ae...5c4 13
Pipaluk Skrevet 27. juli 2020 #4 Skrevet 27. juli 2020 (endret) Var i et 40årslag til en ny venninne. Jeg ga penger i gave, litt mer enn det som var forventet. Jobbet flere timer etter festen for å vaske opp ( maskinen fungerte ikke). Ble ikke invitert til restemiddag dagen etter. Ingen takk for pengegaven på vipps, og heller ingen takk for hjelpen med å rydde opp. Ikke så underlig at vi har et anstrengt forhold i dag. Min andre venninne sa at hun hadde vært litt utafor fordi kjæresten slo opp med henne i forkant av festen. Uten at jeg helt skjønner hva dette har med saken å gjøre🤔 Å takke er vanskelig for enkelte. Skuffende! Endret 28. juli 2020 av Pipaluk 20
Gjest MadameDeRosa Skrevet 27. juli 2020 #5 Skrevet 27. juli 2020 (endret) Lot ei «venninne» bo hos meg gratis en periode fordi hun ble kasta ut av huseieren sin. Takken var at hun hadde sex med kjæresten sin oppi senga mi, snakka dritt om meg bak ryggen min til andre, felles venninner, rota og kasta mine nyvaskede klær på gulvet og kjæresten hennes kom inn og begynte å bestemme over meg og min leilighet fordi han ble med på lasset han også. Måtte kaste de begge to ut til slutt og «ønska» de lykke til. Eller, da jeg stilte opp og hjalp til med alt papirarbeid for en venninne, hjalp til i både bryllup, konfirmasjon og dåp, pluss hjalp til i to bursdager. Ikke en takk å få, og da jeg spurte om hjelp i barnebursdag var svaret «nei, kan ikke». Endret 27. juli 2020 av MadameDeRosa
Søgni Skrevet 27. juli 2020 #6 Skrevet 27. juli 2020 Tråden er ryddet for avsporinger, brukerdebatt og svar til dette. Søgni, mod.
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 Populært innlegg #7 Skrevet 27. juli 2020 Lagde matpakker, tørka oppkast, vaska sengetøy etter sengevæting, brukte av egne penger til å kjøpe godteri/is, lagde mat, stelte morgen/kveld for småsøsknene mine fra jeg var 8 til jeg var 17 år gammel. Foreldrene våre var helt alminnelige folk uten ugunstige arbeidstider, psykiske lidelser eller drikkeproblemer. De bare lot meg gjøre det. Aldri fått et eneste takk fra en sjel. Den yngste lillesøstra mi godtok kun nattasang og tannpuss av meg i et helt år. Da tok foreldrene våre det som den største selvfølge at jeg måtte vente med å dra på fest/overnatting/kino o.l. for å ta meg av henne. Får helt vondt av 13/14 år gamle meg. Anonymkode: f9956...97d 88
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #8 Skrevet 27. juli 2020 Bunad til 50.000kr + masse tid til bestilling av søljer, måling, riktig stoff til barnebarnet. Av barnebarnet fikk jeg et takk og en klem, men foreldrene tok det som den største selvfølge og sa ingenting. Makan til utakknemlighet har jeg ikke sett verken før eller siden. De (ihvertfall svigerdatter) visste godt om både beløp og tid lagt bak) Angrer på at jeg ikke lot de få betale bunaden og at jeg heller kunne gitt beløpet til barnebarnet så de kunne fått tatt seg av styret selv. Anonymkode: f9956...97d 40
Gjest anonymkg2020 Skrevet 27. juli 2020 #9 Skrevet 27. juli 2020 (endret) . Endret 28. juli 2020 av anonymkg2020
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #10 Skrevet 27. juli 2020 Hjulpet kjæresten min gjennom ekstreme perioder med depresjon, sykdom og selvmordstanker (han er mye bedre nå og har et helt nytt liv), og takken fra svigermor er at jeg har ødelagt han og jeg er ikke familie. Vet at hun egentlig er psykisk syk, men føles fortsatt ekstremt utakknemlig for hun er aldri tilstede og har aldri hjulpet han. Anonymkode: b95c8...35f 9
Gjest MadameDeRosa Skrevet 27. juli 2020 #11 Skrevet 27. juli 2020 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Bunad til 50.000kr + masse tid til bestilling av søljer, måling, riktig stoff til barnebarnet. Av barnebarnet fikk jeg et takk og en klem, men foreldrene tok det som den største selvfølge og sa ingenting. Makan til utakknemlighet har jeg ikke sett verken før eller siden. De (ihvertfall svigerdatter) visste godt om både beløp og tid lagt bak) Angrer på at jeg ikke lot de få betale bunaden og at jeg heller kunne gitt beløpet til barnebarnet så de kunne fått tatt seg av styret selv. Anonymkode: f9956...97d Tror ikke de vet omfanget av arbeidet. Endret 27. juli 2020 av MadameDeRosa
Gjest anonymkg2020 Skrevet 28. juli 2020 #12 Skrevet 28. juli 2020 (endret) 17 timer siden, Pipaluk skrev: Var i et 40årslag til en ny venninne. Jeg ga penger i gave, litt mer enn det som var forventet. Jobbet flere timer etter festen for å vaske opp ( maskinen fungerte ikke). Ble ikke invitert til restemiddag dagen etter. Ingen takk for pengegaven på vipps, og heller ingen takk for hjelpen med å rydde opp. Ikke så underlig at vi har et anstrengt forhold i dag. Min andre venninne sa at hun hadde vært litt utafor fordi kjæresten slo opp med henne i forkant av festen. Uten at jeg helt skjønner hva dette har med saken å gjøre🤔 Å takke er vanskelig for enkelte. ingen « god bedring» da jeg havnet på sykehus og måtte igjennom en operasjon. Man må vel kunne forvente såpass??? Skuffende! . Endret 28. juli 2020 av anonymkg2020
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #13 Skrevet 28. juli 2020 Jobbet 200% siste 5 mnd av svangerskapet mitt, for at min kollega skulle få litt fri og ikke overarbeide seg(hun jobbet også mye overtid men ikke på langt nær så mye og hun var ikke gravid eller har noen andre sykdommer) I etter tid har jeg bare fått høre «det hadde aldri jeg gjort, man må tenke på seg selv» så aldri at jeg gjør noe for Hun igjen, andre derimot hjelper jeg, men folk som bare tenker på seg selv de får klare seg seg. Anonymkode: 351dd...04c 12
semperflorens Skrevet 28. juli 2020 #14 Skrevet 28. juli 2020 7 timer siden, Pipaluk skrev: Var i et 40årslag til en ny venninne. Jeg ga penger i gave, litt mer enn det som var forventet. Jobbet flere timer etter festen for å vaske opp ( maskinen fungerte ikke). Ble ikke invitert til restemiddag dagen etter. Ingen takk for pengegaven på vipps, og heller ingen takk for hjelpen med å rydde opp. Ikke så underlig at vi har et anstrengt forhold i dag. Min andre venninne sa at hun hadde vært litt utafor fordi kjæresten slo opp med henne i forkant av festen. Uten at jeg helt skjønner hva dette har med saken å gjøre🤔 Å takke er vanskelig for enkelte. ingen « god bedring» da jeg havnet på sykehus og måtte igjennom en operasjon. Man må vel kunne forvente såpass??? Skuffende! Høres ut som du ga mer penger fordi du ønsket ekstra oppmerksomhet rundt hvor snill og god du er? Ble du spurt om å vaske opp, eller var det noe du "forlangte" å gjøre? Igjen kan det virke som om du gjør det for å fremtå som god og snill, og kanskje er noe du bør jobbe med? Å hjelpe til med noe betyr ikke at man automatisk skal bli invitert på middag. Men jeg er enig i at et takk er på sin plass, med mindre du trengte deg på. Hvis hun er utafor fordi kjæresten har slått opp, er hun nok ikke oppmerksom på så mye annet og klarer ikke å legge merke til noe annet rundt seg - det er det det har med saken å gjøre. 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Bunad til 50.000kr + masse tid til bestilling av søljer, måling, riktig stoff til barnebarnet. Av barnebarnet fikk jeg et takk og en klem, men foreldrene tok det som den største selvfølge og sa ingenting. Makan til utakknemlighet har jeg ikke sett verken før eller siden. De (ihvertfall svigerdatter) visste godt om både beløp og tid lagt bak) Angrer på at jeg ikke lot de få betale bunaden og at jeg heller kunne gitt beløpet til barnebarnet så de kunne fått tatt seg av styret selv. Anonymkode: f9956...97d Hvorfor skal foreldrene takke når det er en gave du gir til barnebarnet? 22
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #15 Skrevet 28. juli 2020 Jeg har en søster som jeg har hjelp gjennom den ene økonomiske krisen etter den andre gjennom 15 år før jeg satt foten ned. Aldri et eneste takk å få. Men det som virkelig er provoserende var når hun fikk kontakt med sin halvsøster at hun bare droppet å ha kontakt med meg omtrent på dagen. Dette var noen år siden, men nå sist jul valgte jeg å legge til side alle tidligere skuffelser å invitere hun til meg for at hun og barna skulle slippe å feire aleine. Hele julen bare satt hun å dempet og ikke hjalp til med noe. Hun bidro ikke med noe innkjøp, laging av mat eller opprydding. Hun overlot til og med ansvaret for 4 åringen til oss. Grunnen til at hun dempet var i følge henne at hun savnet den andre søsteren sin så mye, hun sitter i fengsel for mordbrannforsøk. Drit i den søsteren som har hjelp deg gjennom alt fra du var ungdom og som har invitert deg hjem til seg, den andre kriminelle søsteren du har kjent i under 10 år er mye viktigere 🙄 jeg har ikke snakket med henne siden, og kommer ikke til å ta kontakt med henne heller. Anonymkode: ecd57...034 13
Gjest anonymkg2020 Skrevet 28. juli 2020 #16 Skrevet 28. juli 2020 (endret) . Endret 28. juli 2020 av anonymkg2020
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 Populært innlegg #17 Skrevet 28. juli 2020 3 hours ago, semperflorens said: Hvorfor skal foreldrene takke når det er en gave du gir til barnebarnet? Men herregud, ikke vær så slem! Kjøp av bunad er svindyrt og en møysommelig prosess. Ofte er det foreldrene selv som må stå for det. Og det er mange konfirmanter som heller aldri får noe bunad. Her har hun sikret barnebarnet sitt en dyr og sikkert nydelig bunad, et arvestykke som kan gå i generasjoner. Et lite takk fra foreldrene er faktisk noe man forventer, og jeg fikk vondt av hun som skrev dette her. Å ikke takke sin mor/svigermor for at hun har brukt 50 000 kroner på bunad til ungen din, kødder du med meg??? Anonymkode: 1859c...ce5 65
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #18 Skrevet 28. juli 2020 Da moren min hadde sittet ved sin fars side i 2 uker mens han var døende, og hans siste ord til henne var "jeg har alltid sagt du er udugelig". Dette summerer veldig godt hele oppveksten hennes. Jeg grunnla en idrettsgren på tettstedet mitt, jobbet gratis i 2 år, trente barn, ungdom og voksne, stelte i stand kakesalg og andre pengeinnsamlinger, søkte stipender og fikk til slutt støtte til uniformer for mangfoldige tusen, kontakt med lokale medier etc. Jeg var 21 år da jeg begynte. Så skulle jeg flytte for å studere. Ikke et pip fra lederene av idrettshallen, i ettertid har jeg hørt at de stuet vekk alle uniformene, satt rare aldersgrener på idrettsgrenen, og så fant en ny trener som var ukvalifisert og frekk med barna, og hun fikk betalt😬 grenen lever i beste velgående og har blitt noe tettstedet er stolt over. Jeg håper en eller annen husker meg når det skal feires noe jubileum eller noe. Jeg gjorde det utav idrettsglede og elsket det, men når jeg ser den forskjellen jeg gjorde så hadde det vært godt med anerkjennelse. Anonymkode: 26ed1...4d0 36
Pipaluk Skrevet 28. juli 2020 #19 Skrevet 28. juli 2020 17 timer siden, semperflorens skrev: Høres ut som du ga mer penger fordi du ønsket ekstra oppmerksomhet rundt hvor snill og god du er? Ble du spurt om å vaske opp, eller var det noe du "forlangte" å gjøre? Igjen kan det virke som om du gjør det for å fremtå som god og snill, og kanskje er noe du bør jobbe med? Å hjelpe til med noe betyr ikke at man automatisk skal bli invitert på middag. Men jeg er enig i at et takk er på sin plass, med mindre du trengte deg på. Hvis hun er utafor fordi kjæresten har slått opp, er hun nok ikke oppmerksom på så mye annet og klarer ikke å legge merke til noe annet rundt seg - det er det det har med saken å gjøre. Hvorfor skal foreldrene takke når det er en gave du gir til barnebarnet? Dette forsto jeg ikke så mye av. Hvilke motiver jeg har for å gi noen hundrelapper ekstra ( innså etterpå at gaven de andre gikk sammen om, ble ganske rimelig for hver enkelt), eller være med å hjelpe til etterpå, er revende likegyldig. Dette er ting man takker for!. Man takker for hjelp og gaver, det har jeg alltid tatt som en selvfølge. Og hadde jeg hatt førtiårslag, så hadde jeg invitert alle som hjalp til etterpå på restemiddag dagen etter. Hvis det ikke passet med middag, så hadde jeg funnet på noe annet, som takk for at folk hjalp til. Jeg er selv ikke bortskjemt med hjelp og gaver og ville vært veldig glad for at noen ville gjøre den jobben. Men det har fått meg til å tenke at det å hjelpe til med sånt, er jo ganske meningsløst, hvis man ikke får en eneste takk for det, hverken da eller senere?. Nevøer og nieser har jeg sluttet med å gi gaver, fordi jeg aldri har fått noen takk fra dem eller deres foreldre, og da er det ikke noe poeng å fortsette denne tradisjonen. Og hva har brudd i kjæresteforhold med det å ikke takke? Er man i bevisstløs tilstand både da og for all fremtid, så man ikke trenger å si takk? . Mener du at det er en legitim unnskyldning? 9
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #20 Skrevet 28. juli 2020 Å bli truet på livet av andre mennesker. Anonymkode: f6b1f...4a3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå