Gå til innhold

Date flere samtidig i starten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Date flere samtidig er helt vanlig. Det er ikke før dere tar opp det å bli eksklusive at du kan snakke om å kun date en person. I tillegg vil det være en viss tid som må gå før det snakket tas, i min verden. 

Anonymkode: 8b2af...9b8

Det er ikke helt vanlig å ha sex med flere personer samtidig nei, du tilhører fåtallet.

Anonymkode: 16fee...16b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

HVa mener du egentlig her? Når du udater en person, og dere er i det hele tatt på stadiet dating, så handler det om å bli bedre kjent. Det er alt.

Du skylder ikke den du dater noenting ,dere kjenner hverandre ikke så godt enda.. Hadde følt på at alt ble bestemt på forhånd dersom jeg ikke kunne date flere samtidig og dette ville vært veldig kontrollerende synes jeg. Jeg er jente forresten,hvis det har noe å si for deg.

Anonymkode: 8b2af...9b8

Håper du tester deg for kjønnssykdommer mellom hver nye partner du har og at du da avventer å ha samleie med de andre du dater til du får svar på de testene, og at du gjentar dette for da hver eneste gang du har sex med hver av de du dater. Hvis ikke håper jeg du forteller dem at du har sex med andre samtidig, sånn at de vet om risikoen for at du kan smitte dem.

Anonymkode: 16fee...16b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper du tester deg for kjønnssykdommer mellom hver nye partner du har og at du da avventer å ha samleie med de andre du dater til du får svar på de testene, og at du gjentar dette for da hver eneste gang du har sex med hver av de du dater. Hvis ikke håper jeg du forteller dem at du har sex med andre samtidig, sånn at de vet om risikoen for at du kan smitte dem.

Anonymkode: 16fee...16b

Har kun sex der det føles naturlig. For øyeblikket har jeg ikke engang en flørt å snakke om, men takk for omtanken :)

Anonymkode: 8b2af...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke helt vanlig å ha sex med flere personer samtidig nei, du tilhører fåtallet.

Anonymkode: 16fee...16b

Snakker vi om sex eller snakker vi om dating? 

I min veden er dsting noe du gjør når du vet du har prata med personen en stund kg har en god kjemi og lsnke rø ta dette videre.. Fortsatt ingen eksklusiv ordning før det er tatt en åpen prat om dette som tema 

Anonymkode: 8b2af...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lasox
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

HVa mener du egentlig her? Når du udater en person, og dere er i det hele tatt på stadiet dating, så handler det om å bli bedre kjent. Det er alt.

Du skylder ikke den du dater noenting ,dere kjenner hverandre ikke så godt enda.. Hadde følt på at alt ble bestemt på forhånd dersom jeg ikke kunne date flere samtidig og dette ville vært veldig kontrollerende synes jeg. Jeg er jente forresten,hvis det har noe å si for deg.

Anonymkode: 8b2af...9b8

Mener du virkelig at du kan like greit ha sex med flere samtidig selv om du er i et forhold? For meg så er dating da er man spesielt interessert i hverandre for utseendet, personligheten sin skyld, og at man har lyst til å bli bedre kjent for å se an om det kan bli et forhold ut av det.

Det å date med flere anser jeg som som "utroskap". Kunne aldri ha falt meg å date med flere kvinner samtidig, men ser det er vanlig hos kvinner å gjøre det. Sikkert hos menn flest også, men det ville ikke ha følt det naturlig for meg. Kontrollerende? Du har jo valget til å bli sammen med typen du dater. Man har jo ikke sex med andre om man er i et forhold med mindre man er utro. Eller syns du det også er for kontrollerende at du ikke lengre kan jakte på andre menn samtidig fordi du er i et forhold?

Men, tydeligvis vi har forskjellige meninger om det å date flere samtidig.

Endret av Lasox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakker vi om sex eller snakker vi om dating? 

I min veden er dsting noe du gjør når du vet du har prata med personen en stund kg har en god kjemi og lsnke rø ta dette videre.. Fortsatt ingen eksklusiv ordning før det er tatt en åpen prat om dette som tema 

Anonymkode: 8b2af...9b8

Det er ganske mange som blir både kjærester og som gifter seg uten at de har pratet om at de er eksklusive. Det er ikke vanlig for de fleste voksne mennesker, men det kan selvsagt hende du ikke er voksen enda selv.

Anonymkode: 16fee...16b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er veldig vanlig blant yngre (under 50?)  i alle fall i større byer å date flere. Og date m el uten sex- fler. Dersom man ønsker å være eksklusive har man en prat om d, og avklarer noen forventninger i starten og underveis. Har vært flere runder på Tinder i Oslo, og tror ikke det er uvanlig å date 2-4 samtidig. Vær ansvarlig, bruk beskyttelse og gjør d som føles rett for deg. 2 samtykkende voksne kan gjøre d de vil på date. Og ingen har rett å dømme deg for d heller. 

Anonymkode: f71fd...daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kommet ut av et langt ekteskap og har nå såvidt begynt å date. Er det normalt å date flere samtidig? Da snakker jeg helt uskyldig dating der man f.eks. går noen turer sammen, besøke hjemme hos i sofaen, bare helt uskyldig med en klem eller kanskje et kyss eller tre. Er på Tinder og Happn. 

Anonymkode: 6d0c2...082

Så lett er det når du er kvinne...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker ikke at han jeg treffer for tiden dater andre. Det gjorde jeg veldig klart ganske fort, jeg fikser ikke tanken på å delta i en slags audition. Da gjør selvsagt ikke jeg det heller.

Anonymkode: 0e65a...854

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra rundt første møte synes jeg det er en uting å date flere samtidig. Jeg er sikkert litt farget av at jeg som en nokså alminnelig mann neppe har mulighet til å date flere på samme tid selv, men jeg synes man skal være raus nok til å gi folk en sjanse før man går videre til neste. Jeg skriver ikke mer flere på samme tid heller da jeg synes det blir slitsomt og litt desperat, så jeg gir enhver kvinne en god mulighet til å vise seg fra sin beste side. Det er ikke noe å stresse og mase med.

Anonymkode: f9c1c...19a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Lasox skrev:

Mener du virkelig at du kan like greit ha sex med flere samtidig selv om du er i et forhold? For meg så er dating da er man spesielt interessert i hverandre for utseendet, personligheten sin skyld, og at man har lyst til å bli bedre kjent for å se an om det kan bli et forhold ut av det.

Det å date med flere anser jeg som som "utroskap". Kunne aldri ha falt meg å date med flere kvinner samtidig, men ser det er vanlig hos kvinner å gjøre det. Sikkert hos menn flest også, men det ville ikke ha følt det naturlig for meg. Kontrollerende? Du har jo valget til å bli sammen med typen du dater. Man har jo ikke sex med andre om man er i et forhold med mindre man er utro. Eller syns du det også er for kontrollerende at du ikke lengre kan jakte på andre menn samtidig fordi du er i et forhold?

Men, tydeligvis vi har forskjellige meninger om det å date flere samtidig.

Ja. Dette har med innstillingen og holdninger å gjøre. 

Jeg vil ha bevegelsesfrihet innenfor det å være i et forhold, fordi du velge å være i et forhold.

Forholdet kan ta slutt nårsomhelst. Sex er  heller derfor ingen garanti forresten. 

Ikke hvis du er i et forhold fra før av, mener dating relasjon, mellom fase og evt før <praten> om eksklusivitet. 

Med dette sagt, er det nødvendig å være ærlig med deg selv og vite hva du vil oppnå for deg selv og trenger/ønsker ut av relasjonen. Relasjoner er dymaniske, så det er bare naturlig at dette kan ende seg over tid. :)

Anonymkode: 8b2af...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja. Dette har med innstillingen og holdninger å gjøre. 

Jeg vil ha bevegelsesfrihet innenfor det å være i et forhold, fordi du velge å være i et forhold.

Forholdet kan ta slutt nårsomhelst. Sex er  heller derfor ingen garanti forresten. 

Ikke hvis du er i et forhold fra før av, mener dating relasjon, mellom fase og evt før <praten> om eksklusivitet. 

Med dette sagt, er det nødvendig å være ærlig med deg selv og vite hva du vil oppnå for deg selv og trenger/ønsker ut av relasjonen. Relasjoner er dymaniske, så det er bare naturlig at dette kan ende seg over tid. :)

Anonymkode: 8b2af...9b8

Legger til:

Ser at du med en gang tillegger egenskaper for kvinner og menn rett ut av intet, sånn på sparket. 

Synes du høres dømmende ut og lite opplyst, for å være ærlig. Utrolig provoserende at du velger å ta et sånt standpunkt, som ikke har noe selektivt med kjønn å gjøre, en et enn generalisering. 

Synes det er sveversynt, og tror du taper på være sånn, men deg om det.... 

 

Anonymkode: 8b2af...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Legger til:

Ser at du med en gang tillegger egenskaper for kvinner og menn rett ut av intet, sånn på sparket. 

Synes du høres dømmende ut og lite opplyst, for å være ærlig. Utrolig provoserende at du velger å ta et sånt standpunkt, som ikke har noe selektivt med kjønn å gjøre, en et enn generalisering. 

Synes det er sveversynt, og tror du taper på være sånn, men deg om det.... 

 

Anonymkode: 8b2af...9b8

Må nesten svare på dette også:

Ja, dating er for p bli kjent med hverandre. Akkurat som at du ikke krever av vennene dine, at det kun er dere to som er venner, så har du ikke, enda ihvertfall, rett til å kreve eksklusivitet. 

Rett og slett fordi du ikke har denne posisijone k en annen person sitt liv enda. Det er hva jeg mener med kontrollerende. Jeg ville ha rygga.. 

Anonymkode: 8b2af...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.7.2020 den 11.25, AnonymBruker skrev:

Jeg har kommet ut av et langt ekteskap og har nå såvidt begynt å date. Er det normalt å date flere samtidig? Da snakker jeg helt uskyldig dating der man f.eks. går noen turer sammen, besøke hjemme hos i sofaen, bare helt uskyldig med en klem eller kanskje et kyss eller tre. Er på Tinder og Happn. 

Ri flere hester samtidig er en farlig øvelse! Du er jo fri til å gjøre hva du vil! Men hadde jeg datet deg og funnet ut at når jeg datet deg flere ganger holdt du på parallelt med en annen? Hadde kuttet kontakt med deg på flekken! Da viser du at jeg ikke er genuin og at du i allefall ikke har noe følelser i den fasen når du ser etter noe enda bedre. Hadde du likt selv at om daten din fortsatte å date andre, og satt hjemme i stuen sin og klinte med de? Du vet svaret. Om man ikke har tid å sjekke ut hver enkelt date hvor det bærer hen? Da er det heller ikke seriøse forhold man er ute etter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må nesten svare på dette også:

Ja, dating er for p bli kjent med hverandre. Akkurat som at du ikke krever av vennene dine, at det kun er dere to som er venner, så har du ikke, enda ihvertfall, rett til å kreve eksklusivitet. 

Ikke dra venner inn i dette, venner og kjærester er noe helt to vidt forskjellige ting. Forstår du ikke dette bør du faktisk ikke date :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.7.2020 den 11.43, Mia M skrev:

Enig med Hr.Aktiv her, så lenge det er «bli kjent»-dates så er det ok å treffe flere.

Har jeg sex med noen, kutter jeg ut evt andre.

Hver sine grenser. Hvis jeg hadde datet ei dame som hadde gått fra vår date til å treffe en annen senere på dagen hadde jeg meldt meg ut. Er ikke med realtiy serier hvor man stemmer ut etther hvert.

Hvis jeg hadde funnet ut i ettertid at hun datet 2-3 menn samtidig og faktisk brukte "ekslusiv" argument hadde jeg pakket og gått tvert.

De som dater 3-4 stk samtidig håper jeg er ærlig om det, så de som utsettes for dette kan velge å trekke seg før neste roseseremoni..

Anonymkode: 17ea4...58f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 27.7.2020 den 11.35, Antiviruset skrev:

Ri flere hester samtidig er en farlig øvelse! Du er jo fri til å gjøre hva du vil! Men hadde jeg datet deg og funnet ut at når jeg datet deg flere ganger holdt du på parallelt med en annen? Hadde kuttet kontakt med deg på flekken! Da viser du at jeg ikke er genuin og at du i allefall ikke har noe følelser i den fasen når du ser etter noe enda bedre. Hadde du likt selv at om daten din fortsatte å date andre, og satt hjemme i stuen sin og klinte med de? Du vet svaret. Om man ikke har tid å sjekke ut hver enkelt date hvor det bærer hen? Da er det heller ikke seriøse forhold man er ute etter.

Herregud.. Det er jo ikke noe du skylder andre når dere dater. Du høres kjip og kjedelig ut. 

At du bestemmer på forhånd er utrolig turn off. Du tillegger egenskaper og gjør antakelser, er skeptisk og kritisk til noe du ikke egnrtlig vet noe om. 

Slitsomt. 

Anonymkode: 8b2af...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.7.2020 den 11.29, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er ganske vanlig, selv om folk her inne vil stemple det som meget negativt...  Men før man utvikler følelser for noen ser jeg ingen problemer med å ha et par alternativer, så  lenge man klarer å sjonglere det. Jeg vet ikke hvorfor folk tenker det er så negativt, selv tenker jeg at man skylder ingen noenting - før man evt begynner å bli seriøs på et vis. 

Anonymkode: f8c1e...c62

Dette! :)

Trenger ikke å bestemme noe på forhånd 

Anonymkode: 8b2af...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ambivalent til dette. Kanskje jeg ville ønsket å være så cool og laidback at jeg ikke hadde brydd meg om jeg var en av flere. Men jeg hadde nok det. Ikke en behagelig tanke å være en av flere. Tror jeg hadde blitt stressa selv av å sjonglere menn på denne måten. Liker å gi og få den fulle oppmerksomheten til daten, også i starten.

Anonymkode: cd276...d16

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt ambivalent til dette. Kanskje jeg ville ønsket å være så cool og laidback at jeg ikke hadde brydd meg om jeg var en av flere. Men jeg hadde nok det. Ikke en behagelig tanke å være en av flere. Tror jeg hadde blitt stressa selv av å sjonglere menn på denne måten. Liker å gi og få den fulle oppmerksomheten til daten, også i starten.

Anonymkode: cd276...d16

Tror dette handler on innstilling. Selv km du har tilknytning til andre mennesker, så kan du ikke forvente at den andre skal føle mene eller legge det samme som du gjør inn i alt du gjør. Verken ha det samme perspektivet eller meningene om hva hvem og når noe skal skje. 

Dette handler om at vi lever forskjellige liv, og må finne balanse og ha en viss kjemi. Altså forståelse. Om dette ikke funker for deg, så trenger du å finne en som ønsker sterk Monogami.

Jeg tenker at dette er sånn livet er, drt er sånn du velger å være i et forhold, ettersom du må ha handlefrihet til å være den du er også. Tror det er mulig og riktig å legge av seg vaner du lett bygger deg opp, men her høres det ut som at verdiene dine for dette ikke er riktig. 

 

Anonymkode: 8b2af...9b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...