Gå til innhold

"Konestil'


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Albbas
16 hours ago, Ludovica- said:

Syns man fremstår krenka når man reagerer på at noen stiller et spørsmål som ikke går på noen spesifikk person. 

Sånn har det blitt. Ikke mulig å være uenig med folk lenger uten å bli anklaget for å være krenket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Albbas skrev:

Sånn har det blitt. Ikke mulig å være uenig med folk lenger uten å bli anklaget for å være krenket. 

Det er jo mange som tydeligvis tar seg nær . Dersom de er så trygge på seg selv og ikke bryr seg hadde det vel ikke vært noe problem 

Anonymkode: d5e10...195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det handler mye om smak og behag, samt prioriteringer.

Jeg er 45 år, og mener det ikke ser helt heldig ut når folk på min alder går med magetopper, åletrange bukser og tykk festsminke til hverdags. I min alder har mange også etterhvert begynt å få rynker, som et tykt lag med sminke bare fremhever. 

Kroppen endrer seg med barnefødsler og overgangsalder. Jeg er midt i tidlig overgangsalder nå, og ser med gru på hvordan kroppsfasongen endrer seg. Akkurat nå er jeg overvektig, men har alltid slitt med vekt og kropp. Har vært jo-jo slanker i åresvis og vekslet mellom slank og  tykk i gudene vet hvor mange år. Har blitt så sliten og umotivert av det, så har gitt opp slanking de siste årene. Men pga frykt for å bli alvorlig syk av corona, må jeg slanke meg igjen.

Men selv om jeg er feit, førti og ferdig så og si, er det få eller ingen som tror jeg er så gammel som jeg er. 
Har halvlangt hår og bruker sminke hver dag, dog ikke i tykke lag.

Har hund og småbarn, så lever et aktivt liv. Røyker ikke, drikker ikke. Kan gå med tunika og tights hjemme, fordi det er fordømt herlig å ha på seg. Særlig når man ikke er tynn. Skifter klær når jeg går ut.


Alle er fri til å gå med hva de vil, tenker jeg.  Derfor roper jeg ikke høyt om at ungdommen gikk med korte bukser med høye tennissokker i skoene midt på vinteren heller. Selv om jeg forbinder sokkene med gamle gubber, og jeg tenker at det må være sinnsykt kaldt å gå sånn i minus 10. 
Ikke alle unge ser like snasne ut med crop topp heller osv. Vi er forskjellige generasjoner, og da blir det ulikheter. Og er ikke det litt greit da? Vi tenker vel alle vårt om hverandre, men jeg ser ikke helt nødvendigheten av å måle seg mot andre. Om naboen vaser rundt i tunika eller crop topp....har såkalt kjerringklipp eller flommende langt hår, spiller det noe rolle? Fint at man er fornøyd med seg selv, la det være med det.

Anonymkode: e65bf...ee9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil tro det handler mye om smak og behag, samt prioriteringer.

Jeg er 45 år, og mener det ikke ser helt heldig ut når folk på min alder går med magetopper, åletrange bukser og tykk festsminke til hverdags. I min alder har mange også etterhvert begynt å få rynker, som et tykt lag med sminke bare fremhever. 

Kroppen endrer seg med barnefødsler og overgangsalder. Jeg er midt i tidlig overgangsalder nå, og ser med gru på hvordan kroppsfasongen endrer seg. Akkurat nå er jeg overvektig, men har alltid slitt med vekt og kropp. Har vært jo-jo slanker i åresvis og vekslet mellom slank og  tykk i gudene vet hvor mange år. Har blitt så sliten og umotivert av det, så har gitt opp slanking de siste årene. Men pga frykt for å bli alvorlig syk av corona, må jeg slanke meg igjen.

Men selv om jeg er feit, førti og ferdig så og si, er det få eller ingen som tror jeg er så gammel som jeg er. 
Har halvlangt hår og bruker sminke hver dag, dog ikke i tykke lag.

Har hund og småbarn, så lever et aktivt liv. Røyker ikke, drikker ikke. Kan gå med tunika og tights hjemme, fordi det er fordømt herlig å ha på seg. Særlig når man ikke er tynn. Skifter klær når jeg går ut.


Alle er fri til å gå med hva de vil, tenker jeg.  Derfor roper jeg ikke høyt om at ungdommen gikk med korte bukser med høye tennissokker i skoene midt på vinteren heller. Selv om jeg forbinder sokkene med gamle gubber, og jeg tenker at det må være sinnsykt kaldt å gå sånn i minus 10. 
Ikke alle unge ser like snasne ut med crop topp heller osv. Vi er forskjellige generasjoner, og da blir det ulikheter. Og er ikke det litt greit da? Vi tenker vel alle vårt om hverandre, men jeg ser ikke helt nødvendigheten av å måle seg mot andre. Om naboen vaser rundt i tunika eller crop topp....har såkalt kjerringklipp eller flommende langt hår, spiller det noe rolle? Fint at man er fornøyd med seg selv, la det være med det.

Anonymkode: e65bf...ee9

Handler ikke om magetopper og skinny jeans, men å kle seg pent og å sminke seg og være fin på håret 

Anonymkode: d5e10...195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.7.2020 den 16.30, AnonymBruker skrev:

Hva med å fjonge seg for å føle seg bra selv? Jeg blir en bedre versjon av meg selv dersom jeg føler meg fin

Anonymkode: d5e10...195

Det gjør ikke jeg. Altså, jeg liker å føle meg sprek og trener og ser grei ut. 

Men jeg blir ikke en bedre versjon av meg selv om jeg går i kjole, jobbklær eller joggebukse. 

Anonymkode: 7ac4e...97c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Handler ikke om magetopper og skinny jeans, men å kle seg pent og å sminke seg og være fin på håret 

Anonymkode: d5e10...195

Men det er forskjellig syn på hva som er fint...jeg kan mene at det du har på deg er grusomt, og du kan mene det samme om mine klær. Med fare for å henge ut noen, så syns Eli Hagen at hun er fin på håret, mens jeg ikke syns det. Jeg mener likevel at hun er en flott dame selv om jeg selv ikke har den klesstilen eller den hårfrisyren.

Anonymkode: e65bf...ee9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.7.2020 den 19.51, AnonymBruker skrev:

Hva er det som skjer når folk blir eldre og får en kjerringstil ? Legger mye på seg ( spesielt etter barn), klipper håret mye, sminker seg mindre og kler seg i tunika/tights/osv..

Hvorfor er det så få 45+(og mor)i freshe klær, med fin sminke og langt hår?

Anonymkode: d5e10...195

hva legger du i fin sminke? 

Anonymkode: 39348...83a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel kjerringstil er ikke noe pent nei. Vedr så fjonge seg og være feminin og bruke litt tid på å stelle seg med ansiktsmasker, body lotion osv. Barbere seg hver dag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

hva legger du i fin sminke? 

Anonymkode: 39348...83a

Maskara og et lett pudder ,slik at man kun jevner ut hudtonen og fremhever det naturlige

Anonymkode: d5e10...195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det jeg mener er "voksent og pent " vs "konestil "

20057557-e9AStHmQ.jpg

HY3038CLT30.jpg

0ee0dd98ce241220a6ac1f97288b0437.jpg

8c38ccd541fb469f33f4b9e818694edc.png

Anonymkode: d5e10...195

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.7.2020 den 16.40, AnonymBruker skrev:

Handler ikke om magetopper og skinny jeans, men å kle seg pent og å sminke seg og være fin på håret 

Anonymkode: d5e10...195

Man kan så absolutt kle seg pent og sminke seg,selv om stilen ikke appellerer til deg og meg?

Anonymkode: e65bf...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kom i slutten av 40-årene begynte håret mitt å bli tynnere og jeg mistet masse hår rundt 50 år, i tillegg ble huden min veldig tørr og ansiktet begynte å sige. Jeg er fremdeles slank og det har jeg vært hele livet. 

Det er veldig fristende å klippe meg en kort litt tøff frisyre som gjør at håret mitt ser fyldigere ut, men kjæresten min hater at damer har kort hår og sier at jeg får ikke lov å skaffe meg en koneklipp.

Man kan fint ha kort hår uten at man har koneklipp mener jeg. 

Tights og tunika brukte jeg en kort periode da jeg var i slutten av 30 årene. Gikk fort tilbake til jeans, topp, genser og t-skjorte. 

Da jeg var ung i 20-30 årene brukte jeg  øyesminke & leppestift men har aldri brukt noe annet på huden en litt Rouge. 

De siste årene har sminketrenden forandret seg til at alle skal bruke foundation/ concealer og det kunne jeg tenkt meg å brukt, men da ønsker jeg å ta meg et lite sminkekurs slik at jeg påfører det riktig og bruker den riktige typen /farge som passer min hud. 

Ser mange damer både unge og eldre som smører på seg tykke lag med foundation og pudder, og det ser helt groteskt ut. 

Har merket at nå når jeg har passert 45-50 år så kreves det mye mer for å vedlikeholde utseendet, enn når man var ung og for mange er det et ork.

Anonymkode: 3bab8...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.7.2020 den 19.51, AnonymBruker skrev:

Hva er det som skjer når folk blir eldre og får en kjerringstil ? Legger mye på seg ( spesielt etter barn), klipper håret mye, sminker seg mindre og kler seg i tunika/tights/osv..

Hvorfor er det så få 45+(og mor)i freshe klær, med fin sminke og langt hår?

Anonymkode: d5e10...195

Hvor gammel er du som spør?  Jeg kjenner ikke igjen det du skriver, og jeg er godt over 50 😊  I min omgangskrets kryr det av stilige damer med fine frisyrer (både med kort og langt hår) og fine klær. Vi er ikke en gjeng med "satte kjerringer", heller tvert i mot. Nå har barna flyttet ut og vi har både tid, råd og lyst til å prioritere oss selv, både når det gjelder utseende og opplevelser. Det går dessuten ikke an å definere èn stil som kjerringstil, det kommer helt an på hvilken alder man er i. Noen ganger synes nemlig jeg det er ungdommen som har kjerringstil, jeg har da nemlig sett de samme plaggene på min mor da jeg var ung 😄

Anonymkode: 1f79e...34a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.7.2020 den 16.30, AnonymBruker skrev:

Hva med å fjonge seg for å føle seg bra selv? Jeg blir en bedre versjon av meg selv dersom jeg føler meg fin

Anonymkode: d5e10...195

Hos noen av oss sitter selvtilliten andre steder enn i utseendet. 

De som alltid har vært jålete er det når de blir eldre også. Det gjelder også når de se kommer på sykehjemmet. Det samme går andre veien. De som aldri har brydd seg bryr seg heller ikke senere. Men da er huden slappere, håret tørrere og de går i samme stilen som de alltid har gjort. Utdatert. 

Anonymkode: e725c...b0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...