Gå til innhold

"Konestil'


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er det som skjer når folk blir eldre og får en kjerringstil ? Legger mye på seg ( spesielt etter barn), klipper håret mye, sminker seg mindre og kler seg i tunika/tights/osv..

Hvorfor er det så få 45+(og mor)i freshe klær, med fin sminke og langt hår?

Anonymkode: d5e10...195

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi man orker ikke bruke masse tid på fjas. 

Anonymkode: 058b3...4b0

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, la nå folk få være som de vil! Ikke bry deg. Pass på deg selv.  

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, du får spørre dem.

Anonymkode: 1e0e6...e8f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man orker ikke gre håret heller. Jeg har faktisk en hatt som er til orker-ikke-gre-håret dager. Det er rent og det er nok. 

Anonymkode: 058b3...4b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som skjer når folk blir eldre og får en kjerringstil ? Legger mye på seg ( spesielt etter barn), klipper håret mye, sminker seg mindre og kler seg i tunika/tights/osv..

Hvorfor er det så få 45+(og mor)i freshe klær, med fin sminke og langt hår?

Anonymkode: d5e10...195

Kvinner har da hårtap de å. Mange kvinner som får tynnt og pistrete hår i 40-årene. Som med menn, så er det bedre å ha kort hår da.

Anonymkode: 55869...bd9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hvorfor er fordi man er sliten, og fordi det er mange ting som er viktigere. 

Anonymkode: 058b3...4b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, for å ta deg seriøst! Kan bare snakke for meg selv. Jeg er 50, har født 3 barn og har tykt langt hår, slank og fin kropp, pga aktiviteter og trening(fordi jeg liker trening, men ikke ekstremt overdrevent). Sminker meg, men ikke mye kun eyeliner og mascara, samme som alltid, er naturlig pen så trenger ikke mye. De som ikke tar vare på selv, velger det selv.  Noen er faktisk bekveme med å å ikke bry seg om seg selv kanskje, men jeg har venninner som konstant klager over seg selv, så jeg vet ikke hvorfor de ikke gidder å gjøre noe, selv bruker jeg lite tid på å se bra ut, er mest opptatt av å ha god helse for å kunne leve best mulig og ha  det bra etterhvert som jeg blir eldre, både for egen del og for ungene og etterhvert barnebarn sin skyld. Men de som som sier de ikke bryr seg om "fjas"som de kaller det, er vel fornøyd som de er. Folk er folk. Jeg synes ikke selv jeg er fjasete, ikke bruker jeg mye tid på å se bra ut heller. Elsker alenetiden jeg får når jeg trener. Liker bare å føle meg bra.

Anonymkode: a59c2...718

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor shame folk for utseendet, uansett alder? Kan ikke folk selv få bestemme hvor mye tid de vil bruke på det ytre? Hørt om raushet?

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Boetica skrev:

Hvorfor shame folk for utseendet, uansett alder? Kan ikke folk selv få bestemme hvor mye tid de vil bruke på det ytre? Hørt om raushet?

Godt sagt, enig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Boetica skrev:

Hvorfor shame folk for utseendet, uansett alder? Kan ikke folk selv få bestemme hvor mye tid de vil bruke på det ytre? Hørt om raushet?

Shamer absolutt ikke. Bare lurer på hvorfor det er så vanlig

Anonymkode: d5e10...195

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, for å ta deg seriøst! Kan bare snakke for meg selv. Jeg er 50, har født 3 barn og har tykt langt hår, slank og fin kropp, pga aktiviteter og trening(fordi jeg liker trening, men ikke ekstremt overdrevent). Sminker meg, men ikke mye kun eyeliner og mascara, samme som alltid, er naturlig pen så trenger ikke mye. De som ikke tar vare på selv, velger det selv.  Noen er faktisk bekveme med å å ikke bry seg om seg selv kanskje, men jeg har venninner som konstant klager over seg selv, så jeg vet ikke hvorfor de ikke gidder å gjøre noe, selv bruker jeg lite tid på å se bra ut, er mest opptatt av å ha god helse for å kunne leve best mulig og ha  det bra etterhvert som jeg blir eldre, både for egen del og for ungene og etterhvert barnebarn sin skyld. Men de som som sier de ikke bryr seg om "fjas"som de kaller det, er vel fornøyd som de er. Folk er folk. Jeg synes ikke selv jeg er fjasete, ikke bruker jeg mye tid på å se bra ut heller. Elsker alenetiden jeg får når jeg trener. Liker bare å føle meg bra.

Anonymkode: a59c2...718

Smart kvinne. Det finnes noen skinnende diamanter der ute. Det handler mest om selvtillit og vilje. Skjønner ts godt, det er ingen grunn til å adoptere konestilen, aldri.

Anonymkode: 1a598...22d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Albbas
4 hours ago, AnonymBruker said:

Shamer absolutt ikke. Bare lurer på hvorfor det er så vanlig

Anonymkode: d5e10...195

Er det så vanlig da? Jeg kjenner ikke så mange kvinner 40+ som passer den beskrivelsen, med mindre de var sånn FØR 40 også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Albbas skrev:

Er det så vanlig da? Jeg kjenner ikke så mange kvinner 40+ som passer den beskrivelsen, med mindre de var sånn FØR 40 også. 

Enig, er vel bare det at når man er 20 ser man relativt fresh ut uansett. Så baller det på seg når man blir eldre, krever mer innsats å holde seg slank osv.

Anonymkode: c7fb7...e76

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ingen mødre, 30+ (til og med min egen mor på 60) som har klippet håret kort. Alle har langt hår, og fortetter å gå med sine vanlige jeans og gensere, ikke tights og tunika. Kjenner faktisk ingen som bruker det.

Jeg brukte det selv i et par mnd etter en stor operasjon, fikk ikke noe annet enn leggings (som jeg kjøpte for anledningen) på meg, og da måtte jeg ha noe langt over. Jeg hatet det, jeg så helt fasongløs ut, og ga både leggings og tunika/lang skjorte videre så fort jeg kunne. 

Fin sminke? Får holde med mascara av og til, fylle inn øyenbryn og litt foundation for egen del :) Jeg føler meg fresh, forloveden elsker at jeg ikke fest-sminker meg daglig, og det tar mindre tid. Så den delen forstår jeg. 

Anonymkode: 647c7...cfa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig, er vel bare det at når man er 20 ser man relativt fresh ut uansett. Så baller det på seg når man blir eldre, krever mer innsats å holde seg slank osv.

Anonymkode: c7fb7...e76

Feil. Da jeg var ung, så var alle 20-åringer slanke. Ikke nå lenger.

Anonymkode: 71a27...f2e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del handler det om at jeg er blitt mer pragmatisk med årene. Da jeg var ung fjonget jeg meg litt uten mål og mening. Jeg bare gjorde det samme som andre kvinner på min alder. Nå fjonger jeg meg målrettet. For å typisk få oppmerksomhet fra én bestemt mann. Hvis jeg ikke er interessert i noen, eller han jeg liker ikke er interessert gidder jeg ikke fjonge meg. Jeg syns og det er fryktelig kjedelig å ofte ganske ubehagelig å bruke tid på utseendet. Nappe øyebryn er vondt, og barbere legger er like frustrerende som gressklipping..det vokser jo bare ut igjen. 

Anonymkode: 2bf56...954

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

For min del handler det om at jeg er blitt mer pragmatisk med årene. Da jeg var ung fjonget jeg meg litt uten mål og mening. Jeg bare gjorde det samme som andre kvinner på min alder. Nå fjonger jeg meg målrettet. For å typisk få oppmerksomhet fra én bestemt mann. Hvis jeg ikke er interessert i noen, eller han jeg liker ikke er interessert gidder jeg ikke fjonge meg. Jeg syns og det er fryktelig kjedelig å ofte ganske ubehagelig å bruke tid på utseendet. Nappe øyebryn er vondt, og barbere legger er like frustrerende som gressklipping..det vokser jo bare ut igjen. 

Anonymkode: 2bf56...954

Hva med å fjonge seg for å føle seg bra selv? Jeg blir en bedre versjon av meg selv dersom jeg føler meg fin

Anonymkode: d5e10...195

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner ingen mødre, 30+ (til og med min egen mor på 60) som har klippet håret kort. Alle har langt hår, og fortetter å gå med sine vanlige jeans og gensere, ikke tights og tunika. Kjenner faktisk ingen som bruker det.

Jeg brukte det selv i et par mnd etter en stor operasjon, fikk ikke noe annet enn leggings (som jeg kjøpte for anledningen) på meg, og da måtte jeg ha noe langt over. Jeg hatet det, jeg så helt fasongløs ut, og ga både leggings og tunika/lang skjorte videre så fort jeg kunne. 

Fin sminke? Får holde med mascara av og til, fylle inn øyenbryn og litt foundation for egen del :) Jeg føler meg fresh, forloveden elsker at jeg ikke fest-sminker meg daglig, og det tar mindre tid. Så den delen forstår jeg. 

Anonymkode: 647c7...cfa

Enkel sminke er jeg for. Og enkel ,avslappet stil ,uten å bli kjerring. Det er like behagelig og enkelt å ha normale klær,som tunika og tights,dersom man tenker smart (feks dressbukse/blazer og en enkel topp/highwaist bukse )

Anonymkode: d5e10...195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...