AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #1 Del Skrevet 24. juli 2020 Jeg hadde nettopp et "uhell" med bilen. Jeg har fullkasko og har meldt skade til forsikringsselskapet. Jeg skrev følgende: Fant ikke helt riktig alternativ som beskriver min hendelse, men slik skjedde det: Jeg kjørte opp fra asdfgh (smal vei) og møtte et annet kjøretøy. Jeg stanset bilen inn til siden slik at det andre kjøretøyet kunne passere, og når jeg skulle kjøre videre "raste" jorda fra veikanten nedover slik at begge hjulene på høyre side kom i grøfta. Jeg klarte å komme meg videre ved hjelp av venner i nærheten som dyttet bilen, men noe har blitt ødelagt under bilen. Jeg tror det er lekkasje i drivstofftanken (luktet diesel av væsken som kom ut fra bilen). Jeg klarte akkurat å komme meg til en parkeringsplass før bilen stanset helt (antageligvis på grunn av at den var tom for drivstoff på grunn av den antagelige lekkasjen). Jeg skylder altså ikke på kjøretøyet jeg møtte, men på veien som plutselig raste under bilen slik at den havnet halvveis i grøfta. Hva mer skal jeg gjøre? Jeg får ikke ringt forsikringsselskapet pga at jeg ikke har strøm på telefonen, og heller ikke lader der jeg er nå. Jeg har akkurat 1% strøm så jeg kan prøve å dra tilbake å ta bildet av hullet- er det nødvendig? Er første gangen jeg har hatt et slikt uhell, og er usikker på om jeg gjorde det riktig, fant liksom ikke helt konkrete alternativ på skjema jeg sendte inn heller. Må jeg ringe politiet for at de skal dokumentere at jeg ikke hadde promille for eksempel`? HJELP Anonymkode: a8642...3f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #2 Del Skrevet 24. juli 2020 Har du sendt inn skjema er det ikke mye mer å gjøre. De kontakter deg når de behandler saken. De er vel uansett ikke oppe nå? Evt kan du ringe dem i morgen og spørre ang skjema. Det er ikke nødvendig å kontakte politiet. Du forklarer bare forsikringsselskapet hva som skjedde. Anonymkode: 14dd3...3a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #3 Del Skrevet 24. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har du sendt inn skjema er det ikke mye mer å gjøre. De kontakter deg når de behandler saken. De er vel uansett ikke oppe nå? Evt kan du ringe dem i morgen og spørre ang skjema. Det er ikke nødvendig å kontakte politiet. Du forklarer bare forsikringsselskapet hva som skjedde. Anonymkode: 14dd3...3a9 Takk for svar :-) Burde jeg prøve å få tatt bilder av hullet, eller er ikke det nødvendig heller? Er redd for å ikke få hjelp/erstatning selv om jeg har fullkasko... Anonymkode: a8642...3f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 24. juli 2020 #4 Del Skrevet 24. juli 2020 (endret) Jeg ville nok tatt så mange bilder fra stedet som mulig. Både veien, der den raste ut og evnt hjulspor på stedet. Prøve å få med deg bredden på veien er og lurt. I tillegg ville jeg prøvd å varsle noen angående veien, dersom du mistenker hvem som eier den. Eller til nøds veitrafikksentralen eller politiet dersom det åpenbart ikke er privat vei. Du trenger ikke forholde deg til politiet pga uhellet, kun informere de om hullet i veien så evnt de eller veitrafikksentralen kan ta seg en tur ut for å merke stedet og evnt få noen til å rette opp skaden. Dette ordner seg nok Endret 24. juli 2020 av nomore82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #5 Del Skrevet 25. juli 2020 Du har ikke strøm til å ta bilder, men skrive innlegg her går? Kortversjon er at veiskulderen ga etter. Det blir nok en kaskosak. Anonymkode: 5a8d0...251 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #6 Del Skrevet 25. juli 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har ikke strøm til å ta bilder, men skrive innlegg her går? Kortversjon er at veiskulderen ga etter. Det blir nok en kaskosak. Anonymkode: 5a8d0...251 Har du hørt om pc? Eller er du for ung? Anonymkode: a8642...3f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #7 Del Skrevet 25. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du hørt om pc? Eller er du for ung? Anonymkode: a8642...3f3 Har du hørt om lader? Nå er vi nede i tre typer. Da jeg var ung var det en til hver fabrikant og modell. Anonymkode: 5a8d0...251 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2020 #8 Del Skrevet 25. juli 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du hørt om lader? Nå er vi nede i tre typer. Da jeg var ung var det en til hver fabrikant og modell. Anonymkode: 5a8d0...251 "Jeg får ikke ringt forsikringsselskapet pga at jeg ikke har strøm på telefonen, og heller ikke lader der jeg er nå." Anonymkode: a8642...3f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PoisonIwy Skrevet 30. juli 2020 #9 Del Skrevet 30. juli 2020 Du bør ta bilder, og du må få avtalt takst med ett verksted og forsikringsselskapet ditt. Bilen må du få tauet til verksted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #10 Del Skrevet 31. juli 2020 Min første tanke var det samme som den over. Håper bilen er på verksted. Liker ikke tanken på en bil som står på en parkeringsplass og lekker drivstoff. Spørs om forsikringsselskapet dekker en slik korttenkthet. Anonymkode: 0410c...2c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå