Gå til innhold

Kalorifattig frokost og lunsj


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 
hva er din go-to frokost og lunsj som er kalorifattig. 
 

Prøver å redusere vekta litt, men etter jeg begynte å telle kalorier ser jeg at brødskiver til frokost/lunsj utgjør veldig mye kalorier. Vil heller spare det til middag. 
 

Men er litt lite fantasifull. Så noe som er enkelt å lage i stand. 

Anonymkode: 40089...57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kaffe og vann :) Veldig enkelt og greit.

Anonymkode: 9fc87...be0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knekkebrød med pålegg, cottage cheese med fun light, havregrynsgrøt (50g med vann, sukrin, bær og kanel feks), egg/omelett, en shake av et eller annet, smoothie, proteinpannekaker.

 

Min frokost er somregel kaffe da 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyr og gjerne en frukt, holder meg borte fram til lunch

Anonymkode: 11e97...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ikke gå berserk på ettermiddag og kveld er jeg nødt til å spise solide måltider til frokost og lunch. Synes ofte de som sulter seg deler av dagen har lett for å spise altfor mye på ettermiddag/ kveld. Det er lenge siden jeg slanket meg nå, men da spiste jeg tre måltider om dagen på til sammen 1500-1700 kcal. Det får du fint tre store, gode og sunne måltider for :) 

Hvor mange kalorier synes du det er greit at et frokost- el lunchmåltid inneholder da?

Anonymkode: e672f...70f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å ikke gå berserk på ettermiddag og kveld er jeg nødt til å spise solide måltider til frokost og lunch. Synes ofte de som sulter seg deler av dagen har lett for å spise altfor mye på ettermiddag/ kveld. Det er lenge siden jeg slanket meg nå, men da spiste jeg tre måltider om dagen på til sammen 1500-1700 kcal. Det får du fint tre store, gode og sunne måltider for :) 

Hvor mange kalorier synes du det er greit at et frokost- el lunchmåltid inneholder da?

Anonymkode: e672f...70f

Jeg skal ha mindre kalorier enn det i følge Lifesum. Så da synes jeg det er kjipt om 400 kalorier går bort på frokost og 400 til på lunsj. Som det for blir med 2 brødskiver med smør og pålegg. Da har jeg bare igjen 600 kalorier til resten av dagen. Synes det er vanskelig. 

Jeg er forsåvidt vant til å ikke spise frokost, men på hjemmekontor blir jeg sulten tidligere enn når jeg er på jobben. Skal gå ned ca 5kg som jeg har lagt på meg i løpet av korona. 

Anonymkode: 40089...57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, addict skrev:

Knekkebrød med pålegg, cottage cheese med fun light, havregrynsgrøt (50g med vann, sukrin, bær og kanel feks), egg/omelett, en shake av et eller annet, smoothie, proteinpannekaker.

 

Min frokost er somregel kaffe da 😊

Jeg tror jeg er litt rart, for jeg blir mer sulten av havregrøt. Lager på melk med noe bær normalt. men når jeg har spist det så går det en halvtime og jeg er skrubbsulten :ler:  Motsatt av hva alle andre sier om havregrøt :P 

Anonymkode: 40089...57f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skal ha mindre kalorier enn det i følge Lifesum. Så da synes jeg det er kjipt om 400 kalorier går bort på frokost og 400 til på lunsj. Som det for blir med 2 brødskiver med smør og pålegg. Da har jeg bare igjen 600 kalorier til resten av dagen. Synes det er vanskelig. 

Jeg er forsåvidt vant til å ikke spise frokost, men på hjemmekontor blir jeg sulten tidligere enn når jeg er på jobben. Skal gå ned ca 5kg som jeg har lagt på meg i løpet av korona. 

Anonymkode: 40089...57f

1400 per dag? Dette er vel før aktivitet? Altså, synkroniserer du appen med skrittelleren på mobilen vil det øke til 1800 med ca 10 000 skritt. Ellers; øk volumet på maten. MYE grønnsaker til hvert måltid. Brødskiver blir en jo aldri mett av.....havregrøt kan du koke på vann og hive oppi  eggehvitter (evnt også et helt egg), da blir det en større og mer mettende porsjon. Om du har hjemmekontor kan du ta pauser et par ganger og gå/jogge en liten tur?

Endret av anonymLala
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, anonymLala skrev:

1400 per dag? Dette er vel før aktivitet? Altså, synkroniserer du appen med skrittelleren på mobilen vil det øke til 1800 med ca 10 000 skritt. Ellers; øk volumet på maten. MYE grønnsaker til hvert måltid. Brødskiver blir en jo aldri mett av.....havregrøt kan du koke på vann og hive oppi  eggehvitter (evnt også et helt egg), da blir det en større og mer mettende porsjon. Om du har hjemmekontor kan du ta pauser et par ganger og gå/jogge en liten tur?

Ja, før aktivitet. Jeg har dessverre en del dager der jeg ikke får vært i så mye aktivitet. Rekker ikke å jobbe en hel arbeidsdag hvis jeg tar meg for lang pause (for å jogge f.eks) siden jeg må hente tidlig i barnehage. Men jeg skal prøve å få det til. En formiddagsjogg et par dager i uken fra neste uke når barnet er i barnehagen igjen. 

Jeg blir mett av brødskiver, men ikke av havregrøt. Havregrøt gjør meg mer sulten. 

Anonymkode: 40089...57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, før aktivitet. Jeg har dessverre en del dager der jeg ikke får vært i så mye aktivitet. Rekker ikke å jobbe en hel arbeidsdag hvis jeg tar meg for lang pause (for å jogge f.eks) siden jeg må hente tidlig i barnehage. Men jeg skal prøve å få det til. En formiddagsjogg et par dager i uken fra neste uke når barnet er i barnehagen igjen. 

Jeg blir mett av brødskiver, men ikke av havregrøt. Havregrøt gjør meg mer sulten. 

Anonymkode: 40089...57f

Om du har en skritteller kan du samle litt opp i løpet av dagen? Små turer flere ganger kan fort utgjøre 10 000 skritt eller hvilket som helst mål du har:) Om brødskiver metter, prøv å spise enkle grønnsaker ved siden av likevel, paprika, tomat og agurk for eksempel. Dette først, SÅ brødmaten. Til sammen vil det mette mer enn brød over lengre tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg er litt rart, for jeg blir mer sulten av havregrøt. Lager på melk med noe bær normalt. men når jeg har spist det så går det en halvtime og jeg er skrubbsulten :ler:  Motsatt av hva alle andre sier om havregrøt :P 

Anonymkode: 40089...57f

Jeg har samme opplevelse med havregrøt, blir sulten igjen på null komma niks.

Anonymkode: cd4f7...7b4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har samme opplevelse med havregrøt, blir sulten igjen på null komma niks.

Anonymkode: cd4f7...7b4

Vann, eggehvitter, kanel og sukrin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser det samme til frokost og lunsj på jobb. Frokost er 3 skiver Wasa fiber balance med mager cottage cheese. Noen ganger spiser jeg den siste knekkebrøet med nøttesmør istedet, hvis jeg føler meg ekstra sulten. Annenhver uke baker jeg proteinrundstykker av mager cottage cheese, egg, havregryn (du finner oppskriften på Google). Blander i ekstra frø for fiber og diverse. Spiser ett rundstykke med gulost til lunsj. Da blir jeg mett helt frem til middag. 

Anonymkode: dcff8...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, anonymLala skrev:

Vann, eggehvitter, kanel og sukrin!

Tror jeg står over 😅, men takk for tipset.

Anonymkode: cd4f7...7b4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp smøret på brødskiva. 

Anonymkode: e5739...287

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo fint spise to brødskiver uten at det blir 400kcal! Jeg spiser to ferdig oppskjært brødskiver til lunsj. En porsjonspakning med leverpostei på den ene, og 80%bær kunstig søtet syltetøy fra lerum på den andre. 210kcal. Du dropper selvfølgelig smør, herregud. Frokost er som regel to husman knekkebrød med mager skinkeost. Av og til bare en banan.

Anonymkode: 4e760...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, anonymLala skrev:

1400 per dag? Dette er vel før aktivitet? Altså, synkroniserer du appen med skrittelleren på mobilen vil det øke til 1800 med ca 10 000 skritt. Ellers; øk volumet på maten. MYE grønnsaker til hvert måltid. Brødskiver blir en jo aldri mett av.....havregrøt kan du koke på vann og hive oppi  eggehvitter (evnt også et helt egg), da blir det en større og mer mettende porsjon. Om du har hjemmekontor kan du ta pauser et par ganger og gå/jogge en liten tur?

Brødskiver gjør meg veldig tilfreds/forsynt. Er nok fordi jeg liker smaken. Spiser meg ikke supermett på det. 

Anonymkode: 4e760...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoplait yoghurt 0,0% sammen med noen ss mager kesam+ litt bær eller oppskåret frukt. Proteinrikt og mettende.

Omelett med 1 egg+ eggehvite, litt skinke eller laks, grønnsaker

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egg metter bra. Kylling på knekkebrød. Så.mye protein som mulig. 

Anonymkode: dd295...145

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...