Gå til innhold

Kalorifattig frokost og lunsj


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 29.7.2020 den 23.15, AnonymBruker skrev:

Sukrin og Zero vaniljesaus er ekstremt usunt og kan sabotere en sunn vekt på sikt. Hva med å bytte det ut med en ts sukker eller honning/lønnesirup? :)

Anonymkode: 17963...32d

Hei! Kan du utdype denne saboteringen? At jeg vil gå opp i vekt ved nådd mål fordi jeg gikk ned med kunstig søtning i kostholdet? Eller at jeg ikke vil gå ned (det stemmer i tilfelle ikke, da jeg mister 1 kg i uka) 

Og gjerne også hva som gjør denne kunstige søtningen ekstrem usunn (annet enn at den er kunstig)

Takk 👍

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan i det daglige fungere helt fint på en kopp kaffe og en liten yoghurt frem til lunsj. Kommer an på aktivitetsnivået.

Når jeg trener på formiddagen trenger jeg ofte litt i magen. To rugsprø med to kokte egg og litt rødløk og en dæsj lettmajones kommer på under 250 kcal og holder meg ganske fornøyd. Ellers litt skyr/kesam med en skje chiafrø og litt frukt.

Jeg liker å være ganske sulten til lunsj og kan da lage meg en god salat eller et pitabrød med litt protein og masse grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Bayley skrev:

Hei! Kan du utdype denne saboteringen? At jeg vil gå opp i vekt ved nådd mål fordi jeg gikk ned med kunstig søtning i kostholdet? Eller at jeg ikke vil gå ned (det stemmer i tilfelle ikke, da jeg mister 1 kg i uka) 

Og gjerne også hva som gjør denne kunstige søtningen ekstrem usunn (annet enn at den er kunstig)

Takk 👍

Ikke hør på det. Jeg har gått masse ned i vekt og holdt meg der. Drikker ekstreme mengder Pepsimax.

Anonymkode: 4e760...be4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.7.2020 den 20.19, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg er litt rart, for jeg blir mer sulten av havregrøt. Lager på melk med noe bær normalt. men når jeg har spist det så går det en halvtime og jeg er skrubbsulten :ler:  Motsatt av hva alle andre sier om havregrøt :P 

Anonymkode: 40089...57f

Jeg blir også MYE mere sulten av havregryn. Havre gjør meg til en desperat og temmelig humørsjuk skrubbsulten ulv på et blunk.

 

Anonymkode: 25ed2...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg skikkelig nysgjerrig på hvorfor noen blir sulten av havregrøt og noen blir Mette lenge.... 🤔

Anonymkode: 40089...57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser mager cottage cheese med et beger 0,0 % yoghurt og ett eller to kokte egg, noen ganger bytter jeg ut et kokt egg med litt røkt laks. Syns det metter lenge.

Eller en god omelett med to egg, mager ost, gulrot, skinke og annet godt oppi ev. grønnsaker ved siden av.

Anonymkode: 13824...a84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.7.2020 den 22.45, Lisa Rowe skrev:

"Siterer bare en del av innlegget"

Personlig så foretrekker jeg å heller spise tre kaloririke måltider, enn seks kalorifattige. Men en frokost jeg er veldig glad i som tilfeldigvis ikke inneholder allverdens med kalorier er så enkelt som to knekkebrød med kyllingpålegg, lettmajones og agurk, samt litt oppskåret frukt på siden (er veldig glad i melon!) 

Jeg er så enig med deg!  Da jeg skulle ta tak i vekten min ble jeg anbefalt å spise 6 måltider om dagen. Frokost, lunch, middag, kveldsmat + to mellom-måltid).  Det fungerte absolutt ikke for meg. Jeg syntes jeg småspiste hele tiden, uten egentlig å spise et eneste skikkelig måltid.  Da jeg i stedet gikk tilbake til det som er normalt for meg, altså 3 ganske store måltider, så fungerte det mye bedre. Den eneste endringen jeg trengte å gjøre, var å tilføre mer grønnsaker og litt mindre av alt annet :) 

Anonymkode: e672f...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.7.2020 den 9.32, AnonymBruker skrev:

Nå ble jeg skikkelig nysgjerrig på hvorfor noen blir sulten av havregrøt og noen blir Mette lenge.... 🤔

Anonymkode: 40089...57f

Jeg har aldri blitt Mette, men en venninne er det hele tiden 😄 Spøk til side, det handler vel kanskje litt om hvordan man lager grøten sin?  Jeg holder meg mett lenge av havregrøt, og den ser slik ut: 1,5 dl havregryn, vann, 1 god ss smør, litt rosiner, 8-10 knuste valnøtter, 1 revet eple.  Denne porsjonen holder meg i alle fall mett i fem timer. 

Anonymkode: e672f...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.7.2020 den 9.32, AnonymBruker skrev:

Nå ble jeg skikkelig nysgjerrig på hvorfor noen blir sulten av havregrøt og noen blir Mette lenge.... 🤔

Anonymkode: 40089...57f

Jeg blir heller ikke mett av 1 dl havregryn + vann. Det er ikke nok mat og varer veldig kort uansett topping.

Men når jeg lager grøten av 1 dl havregryn + 1 ss knuste linfrø + 1 ss knuste chiafrø + 1,5 dl melk + ca 1 dl vann og topper med 0,5 dl melk, kanel og et helt eple, da varer grøten lett til lunsj. Mye sunnere blir den også. Knapt 400 kcal, men må ha såpass for å få i gang kroppen. Må også ha tilstrekkelig til lunsj, blir ofte 400 der også. Middagen er det lett å justere ift valg av saus, mengder av ost osv.
 

Anonymkode: f60f0...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...