Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
CaspertheGh0st skrev (9 timer siden):

Jeg syns midt oppi alt det her at det er bra at hun ikke tok livet sitt. Å være i fengsel eller ikke, hun må leve med seg selv resten av livet. Det er den verste straffen i seg selv spør du meg. 

Det er usikkert om hun ser det på samme måte. Det kan godt være at hun fortsatt mener at hun var nødt til å drepe sine barn for å straffe far eller hva det måtte være. Det var tydeligvis et veldig turbulent ekteskap med høyt konfliktnivå. Hun viser en del psykopatiske trekk her og kan ikke være helt frisk i hodet. Men ikke syk nok for å slippe fengsel. Hun viser iallefall foreløpig ikke at hun angrer. 

Men faktum at hun overførte over 100 tusen kroner fra barnas sparekonto over til seg selv bare få timer før hun drepte barna, viser meg at hun ikke hadde så seriøse planer å begå selvmord. Dermed også de overfladiske skadene hun påførte seg selv. Var det bare et siste forsøk på å få ham tilbake? Å få hans medlidenhet og oppmerksomhet? Eller var det pur ondskap og rene hevn og straff for far? Det får nok psykiaterne bedømme. Uansett hvordan utfallet blir, blir det for mild straff. Men jeg håper virkelig at hun kjenner godt på det hun gjorde mot sine egne barn for resten av sitt liv. 

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hummingbird2 skrev (16 timer siden):

https://www.rb.no/mor-tiltalt-for-dobbeltdrap-folg-rettssaken-direkte-her/s/5-43-1577022

Selektiv hukommelse. Hun husker konfliktene med far detaljert. 

Jeg skjønner ikke dette:

"De rettspsykiatriske sakkyndige mener moren som drepte barna sine i Lørenskog ikke var psykotisk, men at hun i ettertid blokkerer minnene av hva hun gjorde."

Kan de vite at hun ikke bare lyver om at hun ikke husker?

Skrevet
jabx skrev (5 minutter siden):

Jeg skjønner ikke dette:

"De rettspsykiatriske sakkyndige mener moren som drepte barna sine i Lørenskog ikke var psykotisk, men at hun i ettertid blokkerer minnene av hva hun gjorde."

Om de plukker opp avvikende kroppsspråk. Jeg regner med at rettspsykiatere kan etterforskning/utredning. Men alle er selvfølgelig ikke like flinke i sitt yrke... Så jeg vet ikke. 

• Liker 2
Skrevet
jabx skrev (7 timer siden):

Jeg skjønner ikke dette:

Når hun husker detaljer både før og etter så er det usannsynlig at man ikke husker noe så dramatisk som å ta livet av sine egne barn. 
Så svaret på det er ja. De kan skjønne at hun lyver om at hun ikke husker. 

• Liker 7
Skrevet
Hummingbird2 skrev (2 minutter siden):

Når hun husker detaljer både før og etter så er det usannsynlig at man ikke husker noe så dramatisk som å ta livet av sine egne barn. 
Så svaret på det er ja. De kan skjønne at hun lyver om at hun ikke husker. 

Hvis det er tilfelle, så er hun verre enn jeg trodde, når hun vet at faren bare vil ha svar og hun «husker ikke».

Faren har lidd nok. Håper virkelig at hun får lovens strengeste straff. 

• Liker 4
Skrevet

Denne saken er så grusom at det er vanskelig å finne ord for hva man føler. Dette kan jo ikke bli noe annet enn lovens strengeste straff? 

Tankene går til pappaen her... Så såvidt et bildet i avisen av de to barna og tårene bare rant... En helt ufattelig, forferdelig sak. 

• Liker 7
Skrevet

VG

"Aktor Ane Evang mener moren som er tiltalt for drapene på sine to sønner i Lørenskog i fjor sommer bør dømmes til 21 års fengsel."

• Liker 6
Skrevet

Jeg husker saken i fjor. Hørte på radioen at to barn var funnet barn sammen med en skadet mor. Far var siktet for drapene. Jeg tenkte «for et monster av en mann, tenk å gjøre noe slikt»

Og slikt tenkte mange i Norges land.  Men monsteret var mamman. Pappan var uskyldig. Hvordan kunne politiet være så raskt ute i media om at far var siktetet? Mange tenkte hat tanker om en person som viste seg å opplevde det verste en far kan oppleve. Barna sine drept på brutalt vis, av sin egen mor! Sin hevntørst mor

mine barn er 3 år og 1,5 år. Min yngste er som det yngste barnet i saken. Jeg ser på han og tenker hvordan kan er mor ha hjerte til å skade noen så liten og hjelpesløst? Nesten en baby. Ufattelig. 

Hun var ikke psykotisk, det er bevist  . Hun var hevntørst . Hun ville skade far på hver tenkelige måte for å  våge seg å gå fra henne. Bitter, sinna . Ikke engang morskjærligheten kunne trufne det. De skulle dø, sånn ar far skulle kjenne livslang smerter. Hun unnet dem ikke å leve. Barna hun gråt av glede av når hun fikk på brystet etter fødselen , kvelte hun livet av.  Hvordan kunne hun gjennomføre dette? Ingenting underveis i handlingene stpppet henne. Kaldhjertet . At det er mulig. 

Måtte hun få lovens stekteste straff 

• Liker 29
Skrevet

Dette er fra Dagbladet-artikkelen som var linket til i forrige side: Den tiltalte tobarnsmoren har i brevene gjort rede for motivasjonen for å ta livet av barna: Hun ville ikke la dem bli igjen etter at hun var borte. Minst av alt ville hun at guttene skulle bli tatt hånd om av eksmannen og hans nye kjæreste - eller «de grusomme menneskene», som hun skriver.

Fy faen... Helt ubegripelig.

• Liker 10
Skrevet

At en mor er istand til å ta livet av sine egne barn er helt ufattelig. Barna skal være det aller kjæreste vi har, som vi skal beskytte.

Jeg håper virkelig at hun får 21 års fengsel uten prøveløslatelse og må sone dommen helt ut. Aller helst skulle hun fått 21 års forvaring med soning resten av livet.

• Liker 8
Skrevet
Marvelous skrev (På 4.6.2021 den 17.43):

Det er mange som er bitre etter samlivsbrudd, men likevel svært sjeldent at man tar livet av barna sine. 

Man kan derfor ikke gå utifra at bitre mennesker vil gjøre noe så grusomt som hun gjorde.

Var ikke det jeg mente, at noen skulle se akkurat dette komme. Men at ingen merket til den alvorlige depresjonen, blant annet.. Moren hennes (tror jeg det var) sa at hun ikke merket noe som helst. 

• Liker 2
Skrevet
bordogstol skrev (2 timer siden):

Dette er fra Dagbladet-artikkelen som var linket til i forrige side: Den tiltalte tobarnsmoren har i brevene gjort rede for motivasjonen for å ta livet av barna: Hun ville ikke la dem bli igjen etter at hun var borte. Minst av alt ville hun at guttene skulle bli tatt hånd om av eksmannen og hans nye kjæreste - eller «de grusomme menneskene», som hun skriver.

Fy faen... Helt ubegripelig.

Er det ubegripelig? 

Det er hjerteskjærende, helt jævlig, brutalt og nesten ikke til å holde ut å lese om en gang. Men det er for meg ikke ubegripelig at en mor som har bestemt seg for at hun må dø, også får den innstillingen at det ikke er mulig å etterlate barna sine alene i denne grusomme verdenen. Forsvarer på INGEN måte handlingen - det er FEIL, men ikke ubegripelig. Det mest tragiske for moren må jo være at hun selv fortsatt lever. 

Det med pengene hun hadde overført ødela min "forståelse" litt. Hva var greia med å ha penger hvis man uansett skal dø??? 

• Liker 10
Skrevet
Cleo88 skrev (12 minutter siden):

Er det ubegripelig? 

Det er hjerteskjærende, helt jævlig, brutalt og nesten ikke til å holde ut å lese om en gang. Men det er for meg ikke ubegripelig at en mor som har bestemt seg for at hun må dø, også får den innstillingen at det ikke er mulig å etterlate barna sine alene i denne grusomme verdenen. Forsvarer på INGEN måte handlingen - det er FEIL, men ikke ubegripelig. Det mest tragiske for moren må jo være at hun selv fortsatt lever. 

Det med pengene hun hadde overført ødela min "forståelse" litt. Hva var greia med å ha penger hvis man uansett skal dø??? 

Ja, for meg er det fullstendig ubegripelig. At hun tar med seg barna i døden for at eksen og den nye dama ikke skal ha dem i livet sitt lenger. Det er langt utenfor min evne til å forstå hva hun har tenkt. Eksen hennes er ikke en grusom mann som ikke burde ha omsorg for barna. Hun gjorde det av ren ondskap, ikke kjærlighet til barna sine.

• Liker 9
Skrevet
bordogstol skrev (Akkurat nå):

Ja, for meg er det fullstendig ubegripelig. At hun tar med seg barna i døden for at eksen og den nye dama ikke skal ha dem i livet sitt lenger. Det er langt utenfor min evne til å forstå hva hun har tenkt. Eksen hennes er ikke en grusom mann som ikke burde ha omsorg for barna. Hun gjorde det av ren ondskap, ikke kjærlighet til barna sine.

Hvis det var motivet er det helt ubegripelig ja 😒 Har ikke nerver til å følge saken så er ikke egentlig oppdatert. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
bordogstol skrev (1 time siden):

Hun planla ikke å dø tror jeg! Det er løgn for p få «henne til å se bedre ut» . Om hun hadde planer om å dø, hadde hun ikke overført barnas sparepenger til seg selv,

Jeg tror planen var en ultimate hevn mot «han som våget seg å gjøre det slutt med henne» . Hun drepte barna hans, og skadet seg selv og skylte på han. Hun trodde såklart på de skulle kjøpe løgnen. At han hadde drept barna og forsøkt drept henne. Så havnet HAN i fengsel og ble hatet. Mens hele Norge hadde sympati med henne og delte hennes hat mot barnefaren .

hun later som hun ikke husker noe for å se bedre ut på papiret . Men realiteten er at hun er så full av hat og dritttanker at det trumfet morskjærligheten og livet for barna. 7 åringen gjorde voldsom protest og kamp , hun stoppet likevel ikke. Ingenting i hjertet hennes våknet.

Og 1,5 åringen , «babyen» . De er så nydelig der de ligger i sengen fredfull med i sprinkelsengen bamse og smokk så fredfull og uskyldig som det kan bli. Det heller ikke stoppet henne

for en kvinne , for en mor. Stakkars små❤️ Stakkars pappa. 

Endret av Cyndaquil
  • Liker 24
Skrevet
Cleo88 skrev (8 timer siden):

Er det ubegripelig? 

Det sto i en artikkel jeg leste at hun overførte pengene til seg selv for å forhindre at faren arvet barna.

• Liker 9
Skrevet

Hva slags erstatning får faren fra politiet? Hva slags konsekvenser fikk/får denne feilaktige arrestasjonen for politiet?

Jeg ser at politiet sier de har vært veldig ivrige i å forklare han hvorfor de mener at de måtte handle slik de de gjorde ut fra sitt syn og slik de oppfatter sine oppgaver. Tror de dermed at hans traumatiske opplevelse av arresrasjonen forsvinner som dugg for solen? Jeg savner at de forklarer det til oss andre. Jeg savner også at de forsøker å sette seg inn i farens situasjon og hvordan han opplevde det. Generelt opplever jeg det som om politiet i for liten grad forsøker å sette seg inn i andres situasjon. Det virker som om de mener, at hvis de har handlet korrekt ut fra hvordan de oppfatter sine oppgaver, så er det likegyldig med alt det andre. 

• Liker 9
Skrevet
8 hours ago, Cleo88 said:

Forhindre at eksmannen arver de?

• Liker 6
Skrevet
Cyndaquil skrev (7 timer siden):

Hun planla ikke å dø tror jeg! Det er løgn for p få «henne til å se bedre ut» . Om hun hadde planer om å dø, hadde hun ikke overført barnas sparepenger til seg selv,

Jeg tror planen var en ultimate hevn mot «han som våget seg å gjøre det slutt med henne» . Hun drepte barna hans, og skadet seg selv og skylte på han. Hun trodde såklart på de skulle kjøpe løgnen. At han hadde drept barna og forsøkt drept henne. Så havnet HAN i fengsel og ble hatet. Mens hele Norge hadde sympati med henne og delte hennes hat mot barnefaren .

hun later som hun ikke husker noe for å se bedre ut på papiret . Men realiteten er at hun er så full av hat og dritttanker at det trumfet morskjærligheten og livet for barna. 7 åringen gjorde voldsom protest og kamp , hun stoppet likevel ikke. Ingenting i hjertet hennes våknet.

Og 1,5 åringen , «babyen» . De er så nydelig der de ligger i sengen fredfull med i sprinkelsengen bamse og smokk så fredfull og uskyldig som det kan bli. Det heller ikke stoppet henne

for en kvinne , for en mor. Stakkars små❤️ Stakkars pappa. 

Det var nok ikke en plan at far skulle arresteres for drapene nei, hun hadde jo skrevet fire brev hvor det kommer klart frem at det er hun selv som vil ta de med seg i døden. Hun hevder derimot at det er han som har drevet henne til det med samlivsbruddet etc. 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...