Gå til innhold

Hva gjør du når barna er lagt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er alene de fleste kveldene (alenemamma), og det er ok nok.
Men noen kvelder blir jeg sprø av kjedsomhet. Jeg er så lei TV, jeg liker ikke å game, og de fleste vennene mine har egne barn og familier de selvfølgelig er med.

Jeg har nok i overkant mye energi, og strikking og fingerfikling er ikke for meg...
Da er det kanskje ikke mye igjen å finne på, men har noen tips??
Jeg vet ikke om jeg klarer å konsentrere meg nok til å lese bøker.

Tar imot hva som helst av forslag. Trenger en innehobby.....

Anonymkode: f9c96...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

snekring

sying

kjeramikk

Anonymkode: 9bdfb...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det meste rydde og ordne i huset, men også

sy, lese bok, se på en film eller serie :)

Jeg har prøvd selvherdende leire med barna og det er veldig moro, så kanskje blir det mer av det :)

 

Hvis du har så mye energi, så trenger du noe som er mer fysisk krevende enn å lese bok 😄 Må det være inne? Du kan jo jogge ute? Eller drive med yoga inne, eventuelt noe typ snekring i garasjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Drizzt skrev:

For det meste rydde og ordne i huset, men også

sy, lese bok, se på en film eller serie :)

Jeg har prøvd selvherdende leire med barna og det er veldig moro, så kanskje blir det mer av det :)

 

Hvis du har så mye energi, så trenger du noe som er mer fysisk krevende enn å lese bok 😄 Må det være inne? Du kan jo jogge ute? Eller drive med yoga inne, eventuelt noe typ snekring i garasjen :)

TS er alenemor... 

Anonymkode: e7bc9...888

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trener, har treningsrom hjemme😊, ser på film, chatter med menn, forum.

Anonymkode: 719cd...765

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på filmer, tv-serier, dokumentarer, hører på musikk, lytter til eller leser bøker, strikker, bare tenker, legger meg tidlig så jeg er uthvilt, rydder, hører på fuglene og ser på naturen, gamer, og drikker pepsi med god samvittighet. Alt etter hva jeg føler for der og da.

Anonymkode: 9a22e...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener, ser serier, rydder, vasker, gjør klart til neste dag, små diy prosjekter og drikker et glass vin av og til....i helgene legger jeg meg før barna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser på filmer, tv-serier, dokumentarer, hører på musikk, lytter til eller leser bøker, strikker, bare tenker, legger meg tidlig så jeg er uthvilt, rydder, hører på fuglene og ser på naturen, gamer, og drikker pepsi med god samvittighet. Alt etter hva jeg føler for der og da.

Anonymkode: 9a22e...6ff

Høres ut som du har sikkelig ro med deg selv og liker å tusle litt. Fornuftig å bruke disse timene til å koble ut som du gjør😊👍🏻

Anonymkode: 719cd...765

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS er alenemor... 

Anonymkode: e7bc9...888

Det betyr ikke at man ikke kan jogge sammen med barna i barnevogn eller sykkelvogn. Jeg gjorde det i en periode og det var ikke så fælt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å trene? Trenger ikke være noe som er veldig fysisk krevende, men f.eks yoga eller pilates. Det bråker heller ikke...

Hvis du er interessert i slekt, så kan du jo begynne å finne mer ut om røttene dine.

Jeg er heller ikke glad i hobby med fingerfikling. Har ikke så god finmotorikk...Så følger med her om noen kommer med tips. Det eneste jeg kommer på er å f.eks presse blomster og blader. Du kan lage en bok og navngi typene. Eller du kan samle på de og bruke på f.eks kort. Det er også noe du kan gjøre med barna på tur. Også kan du ta deg av pressingen på kvelden når de er lagt. Ellers er det jo mulig å lage andre ting som senere kan gis i gave. Såpe, skrubb, karameller/drops. Eller du kan begynne å lage opp litt middager som kan fryses, bake brød/knekkebrød osv. 

Kanskje du kan få deg en chatte-venn?

Har du mulighet for å jobbe litt hjemmefra? I så fall kan du kanskje få gå en time før innimellom og heller arbeide litt hjemmefra? Og f.eks hente ungene tidligere for å finne på noe med de hvis du har mulighet. 

Hva med å løse sudoku, kryssord eller finne gåter på nett du kan fundere over?

 

Anonymkode: 0d31c...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er min datter så stor at jeg avogtil legger meg før henne. Men er det motsatt en gang, så er det av med tv og lyd på pc og mobil. Da er det kun enten lesing eller avkobling foran pc som gjelder.

Anonymkode: 0b70e...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Digital eller vanlig scrapbooking. Kjempegøy å holde på med, og skaper album og minner for livet som både du og barna vil sette pris på. 

Ellers anbefaler jeg tredemølle hjemme, se gode serier, organisere i hjemmet, planlegge middager for kommende dager, facetime med venner/familie osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...