Gå til innhold

Styggeste navnene du vet om. Ikke ta det personlig om du heter det


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

CorvusCorax skrev (17 timer siden):

Har besøkt flere steder i UK. Har dessuten besøkt USA enda mer. Hvem sier at det var en britisk uttalelse? Det jeg skrev var en amerikansk uttalelse. 

Hva er det som blir for dumt. Hvordan uttaler du Simon på engelsk? Saaaaimon? Britisk variant hvor du drar på ordet. 

Det som blir for dumt er å påstå at jeg "forengelsker" navnet Simon. Jeg påpeker at det er en forskjell på engelsk og norsk uttalelse, og at ved å si Simon på norsk så høres det ut som ordet semen på engelsk. 🤦‍♀️

Så her bommer du

Haha du tar kaka, kan du ikke bare gi deg på dette. Siden du berettiger at dette er riktig med at du har besøkt både England og USA, så må vel jeg også nevne at jeg jobber med engelsktalende folk fra hele verden (sjømann, USA, England, Skottland, Australia, New Zealand med mer)

Saken er at ingen sier noe på at Simen blir rart på Engelsk, samme som Odd og Fanny blir litt rart på engelsk. Men Simon blir ikke rart i det hele tatt, så derfor bommer du.

Siden vi er inne på "prompehumor" så kan jeg nevne til slutt at Dick er short for Richard, så da har du noe du kan bruke i fremtiden i tillegg til Odd, Fanny og Simen.

Anonymkode: 79310...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke fordra alle de søte navnene folk git ungene sine om dagen. Greit at det er søtt og kledelig på en liten en på 2år. Men man er ikke liten baby mesteparten av livet sitt. 

Anonymkode: db605...3dc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kan ikke fordra alle de søte navnene folk git ungene sine om dagen. Greit at det er søtt og kledelig på en liten en på 2år. Men man er ikke liten baby mesteparten av livet sitt. 

Anonymkode: db605...3dc

Enig, men disse navnene på voksne kommer jo til å bli normalisert om 50-60 år. Da er det kanskje mer vanlig med gretne gamle Linus og lille søte Gerd. Navntrender endres over generasjoner, er ikke akkurat mange som kaller barna sine Linda og Jeanett lenger (80-tallet)

Anonymkode: 62555...078

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at noen syns Dag er stygt. Hvorfor det? Staut norrønt navn.

Anonymkode: 0e968...81e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ser at noen syns Dag er stygt. Hvorfor det? Staut norrønt navn.

Anonymkode: 0e968...81e

Hva med Dagobert? Eller Dagbart? Eller Dagfinn? 

Anonymkode: 5f2e6...e5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det blir for dumt når man nevner helt vanlige navn som mange har. Det er flere navn jeg ikke har likt før, som jeg syns var kjempefine etter jeg møtte noen som het det. Så det kommer mer an på personen som bærer navnet.

Dessuten, mange av de navna som nevnes her var sikkert fine og populære på den tiden de ble gitt. Bare fordi man ikke ville brukt det i dag, på egne barn, så betyr det ikke at det er stygt.

Tid og smak forandrer seg, sånn er det.

Anonymkode: b3790...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Haldis

Vebjørn

Johannes

Anonymkode: b3790...980

Morsomt med navn og hvor ulik smak folk har. Jeg synes f.eks. at alle disse tre navnene er superfine, og kunne gjerne kalt min fremtidige ungeflokk disse navnene.

K24

Anonymkode: a0e84...3ea

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Morsomt med navn og hvor ulik smak folk har. Jeg synes f.eks. at alle disse tre navnene er superfine, og kunne gjerne kalt min fremtidige ungeflokk disse navnene.

K24

Anonymkode: a0e84...3ea

Enig.

K23

Anonymkode: 62555...078

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke funnet navnet mitt på lista. Synes det er rart siden jeg har et normalt, kjedelig og intetsigende navn som var vanlig for barn på 70-80tallet. Mine søsken sine navn har blitt nevnt flere ganger. 

Jeg synes ikke noen navn er direkte stygge, men det er pussig å høre at små barn er blitt kalt navn som jeg forbinder med beste og oldeforeldre. Får også assossiasjoner til unge mødre med litt snevert intellekt når jeg hører om barn med eldgamle kongelige navn. Jeg er nok litt forhåndsdømmende ovenfor foreldrene der dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen stygeste navn. Alle navn betyr noe til foreldrene...

Anonymkode: 4b736...dae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.6.2021 den 6.30):

Hva med Dagobert? Eller Dagbart? Eller Dagfinn? 

Anonymkode: 5f2e6...e5c

Dagfinn er det beste av disse.  De to første heter vel ingen?!

Anonymkode: 0e968...81e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 15.6.2021 den 16.07):

Dagfinn er det beste av disse.  De to første heter vel ingen?!

Anonymkode: 0e968...81e

Personen prøver nok bare å være morsom, siden Dagobert er en tegneseriefigur.

C41B3245-E363-4716-BF7B-85568683F775.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.9.2020 den 19.44):

Precious, Denise, Ingebjørg, Ken, Tor/Thor, Inga, Ingunn, Reidun, Ruth, Åse, Kjell, Kjellaug, Hafsa, Sienna, Chrissander, Leander, Mathias, Liam, Celine, Iselin, Per, Helge, CONNIE 🤮, Peggy, Gunn, Gudrun, Eilert, Lloyd, Laila, Ørjan, Henrikke, Kevin, Omar, Karoline, Jenny 

Anonymkode: 3c89e...c9a

Nå kom jeg på "Friends" episoden med Phoebe som ikke takler det navnet! :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnene Søren, Roy og Ronny må være de styggeste navnene jeg kommer på

Anonymkode: 9a166...f7a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Magne. Vet ikke hvorfor, bare takler det ikke. Hadde også store problemer med Rune, helt til jeg ble forelsket i en fyr med det navnet, men jeg synes fortsatt navnet i seg selv ikke er pent.

Anonymkode: 76d37...58d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Navnene Søren, Roy og Ronny må være de styggeste navnene jeg kommer på

Anonymkode: 9a166...f7a

Jeg kjenner et brødrepar som heter Raymond og Ronny. Ikke stort bedre det. Faren deres gikk i skinnvest, hadde bart og røyket rullings...

Anonymkode: 5d874...864

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.6.2021 den 12.58):

Jeg kan ikke fordra alle de søte navnene folk git ungene sine om dagen. Greit at det er søtt og kledelig på en liten en på 2år. Men man er ikke liten baby mesteparten av livet sitt. 

Anonymkode: db605...3dc

Slike ting forandrer seg jo. Broren min, født på 80-tallet, fikk navnet Joakim. Folk lo seg skakk og sa at det kun passa til babyer. Jeg som er født lenge etter 1980-tallet kan ikke se for meg en baby-Joakim. Joakim er godt over 30 år. 
Lille Lykke født i 2050 kan ikke se for seg baby Liam og baby Matheo. For henne er Liam og Matheo store og voksne karer på 20-30 år. For henne kan babyer hete Bjørg og Edel. Navnetrender forandrer seg og om 20 år er det 0 problem å se 2 meter høye 150 kilos tunge Linus. 

Anonymkode: 6b437...dc8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Slike ting forandrer seg jo. Broren min, født på 80-tallet, fikk navnet Joakim. Folk lo seg skakk og sa at det kun passa til babyer. Jeg som er født lenge etter 1980-tallet kan ikke se for meg en baby-Joakim. Joakim er godt over 30 år. 
Lille Lykke født i 2050 kan ikke se for seg baby Liam og baby Matheo. For henne er Liam og Matheo store og voksne karer på 20-30 år. For henne kan babyer hete Bjørg og Edel. Navnetrender forandrer seg og om 20 år er det 0 problem å se 2 meter høye 150 kilos tunge Linus. 

Anonymkode: 6b437...dc8

Har aldri tenkt på at Joakim er et barne/baby-navn. Jeg er født på midten av 70-tallet og har hatt flere Joakim-er både i min egen klasse og parallellklasser. Veldig merkelig å le av det på 80-tallet, synes jeg. Det er jo et komplett alminnelig navn.

Anonymkode: 14b1a...389

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...