Gå til innhold

Styggeste navnene du vet om. Ikke ta det personlig om du heter det

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Krissander, Arnt, Brian, Tage, Helga, Olve, Milian, Tilia, Una, Marta, Margrete, Agnar, Birger, Camilla, Vida, Laila, Katinka, Annabell, Lise, Mikkel, Roar, Ståle, Roger, Åge, Alea, Marita, Wendy, Vendel, Ester, Daria, Zander, Ægot, Loke, Lukas, Ove, 

Anonymkode: e4d63...592

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ungdommen kjente jeg en jente som het Gjertrud, og synes det var grusomt stygt. Tenk å sitte der med en nydelig liten baby og tenke at det passer å hete Gjertrud? Jeg synes fremdeles det navnet passer best for de over 80 år, men skjønner jo at det ikke fungerer sånn reint praktisk. 😄

I likhet med flere andre sliter jeg med navn som høres oppdiktet ut, som Chrisander.

Og "pompøse" navn, spesielt dobbeltnavn, og navn med "unik" stavemåte. 😬  Angelica-Rosalita. Sjanett. Maximillian-August. Cåre-Johnny.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kornelius (jepp, vet om en ungdom som heter det)

Huldeborg (ei kjempesøt jente med dette fæle navnet, fatter ikke hva foreldrene tenkte på)

Veslemøy 

Sjalve 

Ragnhild, Ragna, Belinda, Tora 

Anonymkode: e466a...6c0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Kornelius (jepp, vet om en ungdom som heter det)

Huldeborg (ei kjempesøt jente med dette fæle navnet, fatter ikke hva foreldrene tenkte på)

Veslemøy 

Sjalve 

Ragnhild, Ragna, Belinda, Tora 

Huldeborg?! Kødder du? Syns det var et artig navn jeg, men ville aldri kalt et barn det. Men hadde vært råkult en dølahoppe eller en ku  

Kornelius syns jeg er skikkelig kult, selv om jeg tenker mest på Kornelius Kvakk når jeg hører det :fnise: 

Dyre syns jeg er fælt. Skjønner ikke at foreldrene vil barna sine så vondt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 16.7.2020 den 16.38):

Det er så inderlig mange stygge navn ute og går. Altså, beklager om du/barnet ditt eller enn det må være heter noe her, men mitt navn er også på stygge-lista så don’t worry

Gøril, Åge, Gunhild, Gøran, Elias, Svein, Therese, Stian, Dagmar, Dag, Eilert, Yngve, Sigurd, Cassandra, Charlotte, Vanessa, Liam, Oliver, Matheo, Theo, Milo/Mio, Milian, Gjert, Felix, Johan, Petter, Eldbjørg/Gudbjørg/Bjørg(Bjørg-navn), Kjellfrid/Oddfrid/Snefrid(Frid-navn), Borghild/Brynhild/Ragnhild/Magnhild(Hild-navn), Martine, Gina, Gudveig, Jenny, André, René, Ove, Ronny, Johnny, Roger, Tom/Thomas, Jon, Per, Ole, Solveig, Brita, Amelia/Emalia/Amilia også videre, Guro, Gro, Hjørdis, Vigdis(Dis-navn), Gunilla, Wenche, Helga, Hege, Torill, Dagrunn/Ingunn/Gunn-navn, Olga, Rakel, Anna, Anne, Ida, Sara, Silje, Emma, Emily, Vera, Sophia/Sofia/Sofie/Sophie, Vilde, Malin, Maylinn, Eva, Kirsti/Kjersti, Tone/Tonje, Jannicke, Cathrine, Hanne, Lene/Lena, Ingrid, Ingvild, Felicia, Oda, Frode, Bertil, William, Morten, Sokrates. Sikkert mange mange MANGE flere også, men det var dette jeg kom på nå :P Og ja da, det fins navn jeg liker også. Bare ikke typisk kjedelige, norske og topp-liste navn.

Anonymkode: 6b437...dc8

Å herregud! Det burde virkelig vært mulig å downvote en kommentar her på KG!!!

Anonymkode: 429e1...a86

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, jukkapalme said:

Huldeborg?! Kødder du? Syns det var et artig navn jeg, men ville aldri kalt et barn det. Men hadde vært råkult en dølahoppe eller en ku  

Kornelius syns jeg er skikkelig kult, selv om jeg tenker mest på Kornelius Kvakk når jeg hører det :fnise: 

Dyre syns jeg er fælt. Skjønner ikke at foreldrene vil barna sine så vondt. 

Haha! Kan være enig at det kan være et styggkult navn på et dyr 😄 Men ikke på et menneske 😬 "Huldreborg"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette henger jo en del sammen med hvem man assosierer med navnet også. Har alltid syntes Brian er et passe trist navn og så traff jeg verdens hyggeligste fyr som her Brian. Nå liker jeg navnet som følge av det. Ville dog aldri brukt det på et barn. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjalve, Oddhild, Leikny, Hildbjørg, Marselius.

Emilian, Matheo, Linus, Milian, Mio. 

Anonymkode: 5f2e6...e5c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Severin og Søren. Ufattelig stygge navn og ekstremt upraktisk om de skulle begynne i jobb/bosette seg i utlandet for å si det mildt..

Anonymkode: b08df...f6e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 14.9.2022 den 9.57):

Samme her. Bruker denne tråden som inspirasjon for navnevalg til ungen som kommer 😂 

Jeg liker ikke influencernavn, eller de som ble trendy utpå 80 tallet - Noah, Liam, Nathaniel, Ea, Leah… evt Kim, Kenneth, Ronny, Jeanette, Benedicte. 

Anonymkode: b97bf...015

Det er altså ikke typiske 80-tallsnavn du ramser opp der. De første navnene du nevner, ble populære på 2000-tallet, de siste på 60- og 70-tallet.

Anonymkode: 24efe...07f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Chrisander, milo, liam, emilian, ea, mille/milla, billie, leo/leon, teo, leander, olivia 🤢🤢

Anonymkode: 3a1b9...1a5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.9.2022 den 21.52):

Chrisander, milo, liam, emilian, ea, mille/milla, billie, leo/leon, teo, leander, olivia 🤢🤢

Anonymkode: 3a1b9...1a5

Halve barnehagen jo! 

Anonymkode: 5f2e6...e5c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.7.2020 den 16.31):

Rita, Håkon, Stian, Steinar, Stein, Cathrin, Mette, Mohammed, Aisha, Aida, Ada, Juan, Jan, 

Anonymkode: 5a368...786

Håkon er da et av de flotteste mannsnavnene vi har i landet!!

Anonymkode: 814eb...dd9

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...