Gå til innhold

Elsker du jobben din? Del og fortell her.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man bør jo finne en jobb man trives i, og kanskje brenner litt for. Men at jobben skal være et kall i livet er jeg ikke helt enig i. Jobb gir definitivt livet mening, avveksling, utfordring, og til tider er det kanskje gøy også?

Jeg har funnet mitt drømmeyrke i voksen alder, kanskje kjedelig for mange, men jeg digger arbeidsdagene mine. Jeg er bibliotekar. 😉 Likevel ser jeg ikke på det som et kall, og trenger både fri, helg og ferier. Men jeg ser fram til arbeidsdagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste jobber for å skaffe penger. Og lediggang er roten til mye dritt...

Anonymkode: efcdc...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker jobben min. For det første så elsker jeg det jeg gjør, får jobbe kreativt og innovativt med ting jeg hadde som hobby fra jeg var ung. 

Arbeidsplassen min har god lønn og mange goder. Jobben spanderer sosiale ting hvert kvartal, som f.eks. bowling, hytteturer,  middager, vinsmaking osv. I tillegg er det stort fokus på faglig utvikling, får blant annet mulighet til å reise på 1-2 designkonferansener i utlandet hvert år, der jobben betaler alt. Var i New York og Amsterdam i fjor med flere kollegaer og hadde det kjempegøy.

Det er veldig fleksibel arbeidstid, og kan jobbe hjemmefra nesten så mye man vil. Jeg jobber f.eks. hjemmefra 2-3 dager i uken. 

I tillegg har jeg fantastisk arbeidsmiljø, kollegaene mine er gode venner av meg selv i fritiden. Vi jobber ofte i team, og deler mye kunnskap med hverandre. 

Så har ingenting å klage over. 

Anonymkode: ceba7...5d0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker jobben min. For det første så elsker jeg det jeg gjør, får jobbe kreativt og innovativt med ting jeg hadde som hobby fra jeg var ung. 

Arbeidsplassen min har god lønn og mange goder. Jobben spanderer sosiale ting hvert kvartal, som f.eks. bowling, hytteturer,  middager, vinsmaking osv. I tillegg er det stort fokus på faglig utvikling, får blant annet mulighet til å reise på 1-2 designkonferansener i utlandet hvert år, der jobben betaler alt. Var i New York og Amsterdam i fjor med flere kollegaer og hadde det kjempegøy.

Det er veldig fleksibel arbeidstid, og kan jobbe hjemmefra nesten så mye man vil. Jeg jobber f.eks. hjemmefra 2-3 dager i uken. 

I tillegg har jeg fantastisk arbeidsmiljø, kollegaene mine er gode venner av meg selv i fritiden. Vi jobber ofte i team, og deler mye kunnskap med hverandre. 

Så har ingenting å klage over. 

Anonymkode: ceba7...5d0

Den høres også superbra ut:) uten helt å vite hva du gjør. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Knirke skrev:

Ikke meningen å snoke, men hvorfor vil dere leve som minstepensjonister når dere har millionlønn?

Helt fint at du spør:) Nå vet jeg ikke helt hva en minstepensjonist har (det burde jeg nok sjekket før jeg skrev det;)), men vi lever på et lavt budsjett ihvertfall. Men det oppleves ikke sånn for oss, vi har bare ingen dyre vaner eller noe særlig vi ønsker å bruke penger på. Vi liker og jobbe, og liker å spare. Jeg var ikke klar over at vi levde så sparsommelig før jeg begynte å «lære» litt mer om hva som er normalt å bruke hver måned. Og så er nok både jeg og min samboer oppdratt til å spare og være forsiktig med penger også. 

Anonymkode: 1774b...d0a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kontorjobb i oljebransjen og stortrives. God lønn, kjekke kollegaer, eget kontor, svært hyggelig sjef og veldig fleksibel jobb. Fleksitid, så kan komme og gå som jeg vil. Spare opp avspasering, jobbe hjemmefra, frynsegoder osv.

Etter å ha jobbet med lavtlønnet skiftarbeid så setter jeg virkelig pris på denne typen jobb, mye mer enn jeg gjorde før.

Anonymkode: a9821...958

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber som lektor og stortrives. Pga tett samarbeid med næringslivet og videreutdanning, er det spennende å se hva  som gir elevene energi og hvilke yrkesretninger som passer for dem. 
 

Den læreren som lo av en mattekarakter, var jo helt... Man bør jo spørre hvordan man har tenkt å få til det og hjelpe elevene med å reflektere og finne en løsning. 
 

Jeg jobber 100%, men har 11 uker med ferie og avspasering, og som lektor tjener jeg greit. Hverdagene er varierte, og ved å legge opp til oppgaver som interesserer elevene, lærer jeg også mye kjekt i løpet av et år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt siden barndommen var drømmen å bli flyger. Husker enda første gang jeg satt i kaptein-setet da jeg var 10 år gammel. Fra det øyeblikket visste jeg at det å være pilot var drømmen. Flere personer fortalte meg at jeg aldri hadde sjans å bli pilot. Til og med vgs-læreren min lo og sa "Du kommer aldri til å bli pilot". (Med tanke på at jeg hadde karakter 2 i matte). Kommer aldri til å glemme hvor lei meg jeg ble...
Men det stoppet ikke meg, fordi jeg visste at jeg kunne bli det, dersom jeg gikk 100 % for det.
Begynte å fly seilfly og mikrofly i 16 års-alderen og tok flygerutdanningen etter førstegangstjenesten i luftforsvaret. 

Ca 20 år senere så jeg vgs-læreren min som lo av meg, på Gardermoen, han kjente meg igjen og jeg smilte tilbake med pilothatten på hodet :)
Elsker jobben min og angrer ikke ett sekund på at jeg valgte å følge drømmen, selv om veien til cockpiten var lang og omfattende... :) 
 

 

Anonymkode: c5a71...a43

Er du kvinnelig eller mannlig pilot? Det er ikke så mange kvinnelige piloter eller? 

Anonymkode: 461d6...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker said:

Er du kvinnelig eller mannlig pilot? Det er ikke så mange kvinnelige piloter eller? 

Anonymkode: 461d6...bcf

Mannlig pilot her :) 
Er dessverre ikke så mange kvinnelige piloter i den norske luftfarten, men vi ser en gradvis økning for hvert år! Noe som selvfølgelig er positivt. "Å være flyger er en manne-jobb", den tiden er forbi.. :) 

Anonymkode: c5a71...a43

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helsesykepleier og stortrives med det. Jobber kun dagtid, ingen pleie eller sykdomsfokus. Vi har fleksitid og legger opp dagene og ukene slik vi selv ønsker (i hvertfall til en viss grad). Jeg jobber med barn og unge 0-25 år og deres familier. Det føles veldig givende og lønnen er ok.

Anonymkode: e5a1b...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helsesykepleier og stortrives med det. Jobber kun dagtid, ingen pleie eller sykdomsfokus. Vi har fleksitid og legger opp dagene og ukene slik vi selv ønsker (i hvertfall til en viss grad). Jeg jobber med barn og unge 0-25 år og deres familier. Det føles veldig givende og lønnen er ok.

Anonymkode: e5a1b...93b

Helsesykepleier, er ikke det i praksis en krysning mellom barnevernspedagog og sykepleier? 
Dere må hele tiden vurdere samspill mellom foreldre og barn kritisk og lete etter omsorgssvikt? 

Anonymkode: e905a...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helsesykepleier, er ikke det i praksis en krysning mellom barnevernspedagog og sykepleier? 
Dere må hele tiden vurdere samspill mellom foreldre og barn kritisk og lete etter omsorgssvikt? 

Anonymkode: e905a...4cb

Barnevernspedagog er en bachelor, det samme er sykepleie. En helsesykepleier er en sykepleier med videreutdanning. Vi ønsker å forebygge sykdom/skade/skjevutvikling og fremme helse. Det er leit at du har et inntrykk av at helsesykepleiere er kritisk vurderende og leter etter feil. Vi ønsker selvsagt å avdekke omsorgssvikt i de tilfellene det skjer, for å kunne sette inn tiltak for å hjelpe barn og familie, men fokus er å bidra til å hjelpe foreldre til å mestre foreldrerollen slik at det ikke kommer dithen at omsorgssvikt oppstår. Samspill mellom foreldre og spedbarn har mye å si for barnets helse og utvikling, og vies stor oppmerksomhet. De fleste foreldre er også interesserte i temaet.

Jeg jobber aller mest med ungdom fra 13 år og oppover, og har et spesielt fokus på seksuell helse da jeg har tilleggsutdanning innenfor sexologi.

Helsesykepleiere kan også skrive ut prevensjon til kvinner over 16 år, sette inn p-stav og spiral. Noen jobber mest eller utelukkende med småbarn, noen med skolebarn og noen jobber med smittevern og/eller migrasjonshelse. Mulighetene er mange og det er behov for helsesykepleiere i hele landet.

Anonymkode: e5a1b...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnevernspedagog er en bachelor, det samme er sykepleie. En helsesykepleier er en sykepleier med videreutdanning. Vi ønsker å forebygge sykdom/skade/skjevutvikling og fremme helse. Det er leit at du har et inntrykk av at helsesykepleiere er kritisk vurderende og leter etter feil. Vi ønsker selvsagt å avdekke omsorgssvikt i de tilfellene det skjer, for å kunne sette inn tiltak for å hjelpe barn og familie, men fokus er å bidra til å hjelpe foreldre til å mestre foreldrerollen slik at det ikke kommer dithen at omsorgssvikt oppstår. Samspill mellom foreldre og spedbarn har mye å si for barnets helse og utvikling, og vies stor oppmerksomhet. De fleste foreldre er også interesserte i temaet.

Jeg jobber aller mest med ungdom fra 13 år og oppover, og har et spesielt fokus på seksuell helse da jeg har tilleggsutdanning innenfor sexologi.

Helsesykepleiere kan også skrive ut prevensjon til kvinner over 16 år, sette inn p-stav og spiral. Noen jobber mest eller utelukkende med småbarn, noen med skolebarn og noen jobber med smittevern og/eller migrasjonshelse. Mulighetene er mange og det er behov for helsesykepleiere i hele landet.

Anonymkode: e5a1b...93b

Takk for svar. 

Anonymkode: e905a...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.7.2020 den 20.02, liljene skrev:

Jeg jobber som lektor og stortrives. Pga tett samarbeid med næringslivet og videreutdanning, er det spennende å se hva  som gir elevene energi og hvilke yrkesretninger som passer for dem. 
 

Den læreren som lo av en mattekarakter, var jo helt... Man bør jo spørre hvordan man har tenkt å få til det og hjelpe elevene med å reflektere og finne en løsning. 
 

Jeg jobber 100%, men har 11 uker med ferie og avspasering, og som lektor tjener jeg greit. Hverdagene er varierte, og ved å legge opp til oppgaver som interesserer elevene, lærer jeg også mye kjekt i løpet av et år. 

Dette er ikke ment som kritikk og jeg er ikke misunnelig..... Men jobber du mye mer enn 37.5 timer PR uke? Jobber du så mye som avspaseringen tilsvarer?

Anonymkode: 30380...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke ment som kritikk og jeg er ikke misunnelig..... Men jobber du mye mer enn 37.5 timer PR uke? Jobber du så mye som avspaseringen tilsvarer?

Anonymkode: 30380...f47

Den måtte jo komme...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbe er jo noe man må, ikke noe man vil.

Men trives greit i jobben min nå som sosionom. Givende, grei lønn, ikke for hardt fysisk (sliter med ryggen etter noen år i helsevesenet), så er fornøyd. Etter å ha jobbet fra jeg var 16 år, og jobbet 100% ved siden av studie i "på gulvet-jobber", er jeg takknemlig for jobben jeg har, selv om den kan være mer stressende mentalt noen ganger (mange saker om gangen, føler man aldri får gjort ting nøye nok pga tidspress som fører til dårlig samvittighet osv), men ellers er det en drøm i forhold til tidligere jobber (startet i butikk -fylte på varer, deretter i kassa, vært bartender, servitør, jobbet i barnehage og de siste årene som pleieassistent - der servitør helt klart var verst)

Anonymkode: d35ba...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg elsker jobben min! Jobber i en bedrift i stor vekst, som er på vei fra bitteliten til noe stort og bra. Kollegaene mine er helt fantastiske og sosiale happenings er alltid høydepunkt det snakkes om lenge. Vi har introverte, ekstroverte, de som shotter og danser på bordet, de som er avholds. Men herlighet så hyggelig. Vi reiser på tur en uke i året til sydensted og det fascinerer meg alltid hvordan folk aldri sitter på samme sted ved måltidene, men latteren og stemningen er alltid like god. 
 

På jobbsiden er alle, til tross for å ofte være en tøysete gjeng, utrolig dedikerte og alle, uansett avdeling, er veldig opptatt av videreutvikling av produkt og tjeneste. Alle er hjelpsomme, alle stiller opp, alle er med på en god diskusjon.

I tillegg er strukturen ekstremt flat. Det er ingen hemmeligheter hos oss, vi vet hvor firmaet er på vei, ingen ideer er dumme og alle får engasjere seg i småprosjekter de synes er spennende. Uansett hva du måtte foreslå, ledelsen lytter. Møtene holdes også til et minimum, noe jeg synes er fint.

Ved et par anledninger har det vært noe surmuling/misnøye rundt noe og da er lederne der umiddelbart i dialog med de det gjelder og problemene løser seg alltid. 

Dessuten er alle, særlig ledere men også kollegaer, utrolig flinke til å skryte av hverandre og bygge hverandre opp. 
 

Vi får også mye tillit. Er barnet ditt sykt er du hjemme, det er ingen som teller sykt barn-dager. Trenger du fri en dag så avspaserer du det du har skrevet opp hos deg selv du har jobbet overtid eller du jobber litt mer uka etter. Vi styrer også til en viss grad arbeidstimene selv, har mye fleksibilitet.

Hva jeg jobber med er nesten irrelevant føler jeg, for jeg hadde sikkert elsket jobben uansett sånn det er lagt opp og med disse fine folka å jobbe med. Det er innmari morsomt og det gir meg utrolig mye i livet. Nå er jeg på tredje uka ferie og jeg koser meg med det, men hodet har for lengst begynt å kverne rundt alt jeg skal få gjort og har lyst til å foreslå for videre arbeid etter ferien. 

Anonymkode: 89545...e78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker jobben min!

Virret rundt en stund etter studier, og visste ikke hva jeg ville med livet eller hvordan jeg skulle realisere meg selv. Fikk ikke fast jobb i fagfeltet mitt, og begynte av desperasjon å søke på ALT mulig. 

Slik dumpet jeg litt tilfeldig over flygelederstudiet. Det var ikke noe jeg hadde tenkt over som en mulighet, men jeg søkte som sagt på alt, så slengte inn en søknad der og. Ble invitert til opptaksprøve, og tenkte at jeg måtte jo prøve, bare for gøy. 

Hang med gjennom flere runder med opptaksprøver og intervju, og fikk tilbud om skoleplass, og siden jobb. Ved en tilfeldighet hadde jeg havnet oppi noe som føltes helt riktig, jeg mestret det, og lærte masse om meg selv og et helt nytt fagfelt.

Anonymkode: 65d52...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg elsker jobben min!

Virret rundt en stund etter studier, og visste ikke hva jeg ville med livet eller hvordan jeg skulle realisere meg selv. Fikk ikke fast jobb i fagfeltet mitt, og begynte av desperasjon å søke på ALT mulig. 

Slik dumpet jeg litt tilfeldig over flygelederstudiet. Det var ikke noe jeg hadde tenkt over som en mulighet, men jeg søkte som sagt på alt, så slengte inn en søknad der og. Ble invitert til opptaksprøve, og tenkte at jeg måtte jo prøve, bare for gøy. 

Hang med gjennom flere runder med opptaksprøver og intervju, og fikk tilbud om skoleplass, og siden jobb. Ved en tilfeldighet hadde jeg havnet oppi noe som føltes helt riktig, jeg mestret det, og lærte masse om meg selv og et helt nytt fagfelt.

Anonymkode: 65d52...c5e

Er det ikke en veldig vanskelig og krevende jobb?

Anonymkode: 5d8ea...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke en veldig vanskelig og krevende jobb?

Anonymkode: 5d8ea...931

Det er veldig krevende opplæring, og jobb med stort ansvar. Du må være veldig bevisst på din egen fysiske og psykiske form når du er på jobb, være veldig nøyaktig og en skikkelig regelrytter, og være "på" og oppmerksom på vakt.

Men det er ikke vanskelig, når du kan det! 

Anonymkode: 65d52...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...