Gå til innhold

Har du noen gang fått bakoversveis av sluttsummen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

HAHAHAHAHA! Denne tråden, dere høres ut som besteforeldrene mine. Den evige sytinga over hvor jævlig dyrt alt er i Norge. "Denne butikken besøker de hvertfall aldri igjen" blablabla. Blir flau når jeg er ute og handlet med dem. 

Anonymkode: 53321...a99

Heh, har personlig god råd, men er oppvokst med nøysomhet og under filosofien at en setter mer pris på å skeie ut hvis man gjør det sjelden. Det meste folk bruker penger på er jo "keiserens nye klær" og kvalitetsforskjell er nesten ikke merkbart mellom merkevarer og budsjetterer.

Anonymkode: b116f...40a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår egentlig ikke hvordan det er mulig å bli overrasket. 

Her om dagen skulle jeg kjøpe en kjole. Den hadde ikke prislapp. Da spør jeg jo om pris, og har akseptert prisen før jeg kommer til kassa. 

Når jeg ser hva blåbæren koster tenker jeg meg jo om. Er det overpriset, og jeg har sånn passe lyst på blåbær, så dropper jeg jo selvfølgelig å kjøpe den. 

Anonymkode: e1664...44a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 karbonade sandwich, 1 barnemeny og en kyllingsalat + kuli og 3 mineralvann til 800kr synes jeg var mye!

Anonymkode: 5c538...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med den over (44a), sjekker jo prisene på alt mens jeg handler. Regner til og med ofte ut hva sluttsummen blir på veien, eller bruker den der dingsen som scanner varene der og da. Og da vet jeg jo hva det blir, og blir ikke overrasket. Sjekker også kiloprisen på det aller meste av varer hvor det er viktig, og handler ut i fra det. 

Anonymkode: b4103...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 boks blåbær kostet 59 kroner på min Rema i forrige uke. Det er i Oslo-området. 

Jeg kjøpte den ikke. Jeg sjekker stort sett alltid priser og regner raskt sammen i hodet. 

Men jeg ble overrasket en gang på kaffebar. En hvetebolle og en latte: 100 kroner (nesten). 

Anonymkode: 7421d...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kjensgjerning, det er dyrt å leve i Norge.

Anonymkode: 85cff...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En kjensgjerning, det er dyrt å leve i Norge.

Anonymkode: 85cff...c06

Det er dyrt sammenlignet med de fleste andre land, men ikke dyrt i forhold til lønnsnivået.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2 karbonade sandwich, 1 barnemeny og en kyllingsalat + kuli og 3 mineralvann til 800kr synes jeg var mye!

Anonymkode: 5c538...2ae

Og om du var på samme veikro som oss, var ikke prisen det største problemet. Det er Ok å betale for god mat, men når maten i tillegg til å være dyr er dårlig blir jeg irritert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom ikke prisen står ved varen, kjøper jeg ikke det. 
 

Det er dessuten også dyrt å leve sunt, dessverre. Momsen skulle vært fjernet på frukt og grønt og gjerne satt opp på godteri og chips. 
 

 

Anonymkode: 66cf1...0c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er dessuten også dyrt å leve sunt, dessverre. Momsen skulle vært fjernet på frukt og grønt og gjerne satt opp på godteri og chips. 

Anonymkode: 66cf1...0c5

Er det egentlig så dyrt å leve sunt?

Epler koster 35-40 kroner pr kilo, sjokolade koster gjerne godt over 200 kroner kiloen.
Gulrøtter koster kanskje 25 kroner for en kilo, chips koster godt pver 100 kroner kiloen

Jeg er enig i at frukt og grønt gjerne kunne vært enda billigere, men at det er dyrt? Nei, det er jeg ikke helt enig i.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på en kafé hvor de tok 260 kroner for to skoleboller og to kakao! 🙀

Anonymkode: 48b33...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2020 den 19.57, AnonymBruker skrev:

Dyrlege med syk katt på en søndag. 6200 kr. Eneste som ble gjort var røntgen. 

😱

Anonymkode: dc9f6...5cc

 

På 14.7.2020 den 12.20, esk skrev:

Kjøpte ny mobil. Sa jeg ville kjøpe med abonnement (trodde dette var det samme som avbetaling). Kom til kassa og selgeren sa "da blir det 10 000 kr".

Meg: :haar:

Hva har dette med mat og drikke å gjøre? :klo:

Anonymkode: 73d2e...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Hva har dette med mat og drikke å gjøre? :klo:

Anonymkode: 73d2e...b89

Oops, la ikke merke til kategorien 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Brunhilde skrev:

Jeg er enig i at frukt og grønt gjerne kunne vært enda billigere, men at det er dyrt? Nei, det er jeg ikke helt enig i.

Min teori er at mange ikke spiser sesongbasert, og ikke har formening om hva som er normalpris. 

Om man vet hva som er i sesong er frukt og grønt veldig rimelig. Asparges er et klassisk eksempel. Ned mot 20 kroner for en stor bunt i sesong, opp mot 60 kroner for en stusselig bunt utenfor sesong. Appelsiner er et annet eksempel på ekstreme prisforskjeller gjennom året. Og i disse dager - når de bugner av norsk spisskål, norsk blomkål, og mer. 

Da blir sluttsummen gjerne "overraskende"

Anonymkode: e1664...44a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...