Gå til innhold

Hvordan finner man ut hvilken kroppsfasong man har, og dermed kan finme tips om hvilke klær som passer best?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har opptil flere ganger trodd at jeg har funnet ut av hvilken kroppsfasong jeg har. Men etter å ha lest tips om hvilke klær som passer denne kroppsfasongen og prøvd klær etter det virker der som jeg bommer litt likevel. 

Er det noen nettside som er OK å lese seg opp på? Bør jeg rett og slett stille meg i undertøy inntil en vegg og få samboer til å ta bilde? 😆 

Er i tillegg litt lav, generelt litt tynn og hengslete, og havner vel kanskje derfor innenfor petitebegrepet i tillegg, gjør det kanskje ikke enklere.

Anonymkode: 9ef2e...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, du bør ta bilde av deg selv i undertøyet for å se hva du er. Jeg så Trinny og Susannah (den engelske versjonen - kan ikke fordra den norske), og de var veldig flinke på dette. 

https://her.womenworking.com/know-your-body-shape-and-dress-for-it-trinny-suzannah#:~:text=In their book%2C The Body,form and celebrate your body.

Jeg er en mellomting mellom timeglass og cello, og kler meg deretter. I enkelte kjoler går jeg for str M, mens i andre bruker jeg 42. Det kommer helt an på kjolestoffet og fasongen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke heng deg opp i Trinny og Suzanna eller andre fruktgreier. Alle de greiene handler om at man skal oppnå et "ideale" (slankt og middels høyt timeglass med ovalt fjes), og at det å velge klær handler om å "kamuflere" og "balansere" "feil" ved kroppen din. Har du brede skuldre? Da må du kle dem sånn her for å gi en illusjon om smalere skuldre. Har du brede hofter? Kle deg sånn og sånn for å få skuldrene til å virke bredere og hoftene til å se smalere ut. Er du lav? Alltid gå med hæler. Er du høy? Kle deg sånn og sånn for å se lavere ut.

Æsj. Kvinnefiendtlig og ekkelt. Alle mennesker er vakre på sin spesielle måte! Og ingen figur er bedre enn noen annen! Har du brede skuldre? Fremhev de flotte sterke skuldrene dine! De forsvinner ikke uansett, så lær deg å elske dem! Er du høy? Gå med hæler og vær stolt av høyden din! Er du lav? Gå med hæler, eller drit i det, du er så høy som du er og det er også vakkert. Formfull? Tynn? Alle varianter har noe som gjør akkurat de unike og vakre, og fremhever det som gjør deg spesiell.

Jeg elsker Aly Art og Elyssa Asthetics på YouTube, de jobber utifra Kibbe Body System og McJimsey, og har en fantastisk evne til å vise deg hva DU kler, fordi DU er vakker og unik. :) Start med Aly og så Elyssa for viderekomne. ;)

https://www.youtube.com/channel/UCXLdps0aVzxxet8avg9OLYQ

https://www.youtube.com/channel/UCRqOW3oNMunCt-P7BYmj9KQ

Jeg og venninnene mine elsker dette, fordi det endelig gir mening hvorfor ikke alle ting funker for alle, selv om det burde det (på f.eks to timeglass, den ene er Soft Gamine og den andre er Soft Dramatic f.eks). :)

Anonymkode: 9232e...8a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beskrivelsen din får meg til å tenke at du ligger rundt Gamine, eller Flamboyant Gamine forresten. :) Så kanskje start der? :)

Anonymkode: 9232e...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...