Gå til innhold

Å være ekstremt følsom, gråte for ingenting - hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har kjæreste på det 9'ende året og jevnlig så gråter jeg. Mange ganger når han ligger i fanget eller er med meg, bare jeg tenker på savn, kjærlighet osv. Dette er da i perioder. Mannen har gått seg litt lei "sippingen" som han kaller det. Han er 12 år eldre enn meg og har hatt 3 damer før meg. Kan dette henge fra hans tidligere tiv? Ja, jeg burde vite. Men av og til ville det vært godt med en varm klem når jeg gråter. Er av og til lei meg for egentlig.... "ingenting"? Får fort en glad følelse igjen, men må tømme meg. 

Meg det er noe galt med? Når jeg ikke får trøst,  så finner jeg den selv. Er flink til å pleie mine følelser, heldigvis 😊 

 

Anonymkode: 8f777...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir slik 2 uker før mensen. Hvis samboer spør meg hvorfor jeg er lei meg så sier jeg slik som det er, hormoner... Og da får jeg trøst fordi jeg klemmer han og sier at det er det jeg trenger. Og da vet han hva jeg trenger og at han kan gi meg akkkurat det.

Samtidig prøver jeg å gjøre andre ting for meg selv, tur i frisk luft alene,trening, biltur alene... 

En pils av og til vil hjelpe... Ibux også, men ikke samtidig med alkohol. Velg en av delene.

Men ibux hjelper for pms humør for meg, ikke bare smerter.

Stelle med deg, ansiktmaske, musikk, kose med kjæledyr, plante blomster i hagen, male, se på film,spille dataspill, spise snop

Rett og slett gjøre det man føler for av diase tingene. En dag var det en pils eller to som hjalp meg, en annen dag var det turen i skogen som hjalp osv osv.....

Anonymkode: 807cd...611

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gråter også en del. Iblant trøster kjærsten meg. Jeg har forklarte ham at gråt for meg er som trening for ham - all gruff kommer ut. Noen ganger blir jeg emosjonell pga pms/mensen, da prøver jeg å beskytte meg sjøl litt og gå litt i hi. 

Anonymkode: 74524...c1c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir slik 2 uker før mensen. Hvis samboer spør meg hvorfor jeg er lei meg så sier jeg slik som det er, hormoner... Og da får jeg trøst fordi jeg klemmer han og sier at det er det jeg trenger. Og da vet han hva jeg trenger og at han kan gi meg akkkurat det.

Samtidig prøver jeg å gjøre andre ting for meg selv, tur i frisk luft alene,trening, biltur alene... 

En pils av og til vil hjelpe... Ibux også, men ikke samtidig med alkohol. Velg en av delene.

Men ibux hjelper for pms humør for meg, ikke bare smerter.

Stelle med deg, ansiktmaske, musikk, kose med kjæledyr, plante blomster i hagen, male, se på film,spille dataspill, spise snop

Rett og slett gjøre det man føler for av diase tingene. En dag var det en pils eller to som hjalp meg, en annen dag var det turen i skogen som hjalp osv osv.....

Anonymkode: 807cd...611

Jeg blir skikkelig emosjonell når jeg har uka. Men har hormonspiral, så den kommer i hytt og pine og har ikke menssmerter. Blir aldri klok på den, selvom jeg har hatt den i 4år. 

Ja det er jo vanlig dor oss damer å være litt pemenstruell. Men er man det med sprial da?

Jeg er hvertfall veldig følsom av meg og griner (i perioder) av alt. Alt ifra et dyr på tv'dør, til at jenta mi på 12 skal til pappaen sin(skilt), til at jeg plutselig får et savn på et menneske jeg er glad i. 

Skulle bare trengt litt mer trlst av min kjære;) men han er skikkelig mann, og mange menn er vel litt "slapp av" det går over bla bla bla.... 😄

Takk som deler! 

Ts31

Anonymkode: 8f777...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du gråter såpass ofte så blir man "lei". Noe det virker som mannen din er. Noe jeg kan forstå godt. Hadde ei venninne som var sånn og trengte trøst ofte. Men jeg er ikke en sånn person. Jeg kan stille opp innimellom. Men sånt sliter meg ut og gjør at jeg blir irritert. Hadde jeg selv hveft en sånn person hadde jeg skaffet meg selv hjelp for å finne ut hvorfor jeg er sånn. Du får si til mannen din at du kun trenger en klem,  men å bruke han som en gråtepute blir slitsomt i lengden. Ja,  han skal støtte deg. Men ikke være psykologen din. 

Anonymkode: cfc42...afc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.7.2020 den 9.27, AnonymBruker skrev:

Når du gråter såpass ofte så blir man "lei". Noe det virker som mannen din er. Noe jeg kan forstå godt. Hadde ei venninne som var sånn og trengte trøst ofte. Men jeg er ikke en sånn person. Jeg kan stille opp innimellom. Men sånt sliter meg ut og gjør at jeg blir irritert. Hadde jeg selv hveft en sånn person hadde jeg skaffet meg selv hjelp for å finne ut hvorfor jeg er sånn. Du får si til mannen din at du kun trenger en klem,  men å bruke han som en gråtepute blir slitsomt i lengden. Ja,  han skal støtte deg. Men ikke være psykologen din. 

Anonymkode: cfc42...afc

Nei, men jises da. Jeg gråter ikke mye. Kun i perioder/mer enn andre dager. 

Jeg er i super humør jeg og vi har det veldig bra sammen. Blir bare fort emosjonell i visse perioder, men da gråter jeg heller for meg selv og ikke med han. Jeg skal ikke ha medlidenhet, ikke ute etter det. 

Anonymkode: 8f777...efd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2020 den 9.22, AnonymBruker skrev:

Jeg blir skikkelig emosjonell når jeg har uka. Men har hormonspiral, så den kommer i hytt og pine og har ikke menssmerter. Blir aldri klok på den, selvom jeg har hatt den i 4år. 

Ja det er jo vanlig dor oss damer å være litt pemenstruell. Men er man det med sprial da?

Jeg er hvertfall veldig følsom av meg og griner (i perioder) av alt. Alt ifra et dyr på tv'dør, til at jenta mi på 12 skal til pappaen sin(skilt), til at jeg plutselig får et savn på et menneske jeg er glad i. 

Skulle bare trengt litt mer trlst av min kjære;) men han er skikkelig mann, og mange menn er vel litt "slapp av" det går over bla bla bla.... 😄

Takk som deler! 

Ts31

Anonymkode: 8f777...efd

Hahaha, hei 1952! 🤣

Anonymkode: 1f118...571

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2020 den 9.27, AnonymBruker skrev:

Når du gråter såpass ofte så blir man "lei". Noe det virker som mannen din er. Noe jeg kan forstå godt. Hadde ei venninne som var sånn og trengte trøst ofte. Men jeg er ikke en sånn person. Jeg kan stille opp innimellom. Men sånt sliter meg ut og gjør at jeg blir irritert. Hadde jeg selv hveft en sånn person hadde jeg skaffet meg selv hjelp for å finne ut hvorfor jeg er sånn. Du får si til mannen din at du kun trenger en klem,  men å bruke han som en gråtepute blir slitsomt i lengden. Ja,  han skal støtte deg. Men ikke være psykologen din. 

Anonymkode: cfc42...afc

Dette her er så typisk! Med én gang noen "faller litt utenfor boksen", så skal man oppsøke psykologisk hjelp. Ikke rart det er evig lang kø for å komme til psykolog, når folk skal gå i terapi for helt normale følelser. Det er bra med åpenhet og at det er mindre skam relatert til å gå til psykolog, men nå for tiden blir ALT sykeliggjort. 

TIl TS: Alle har ulik personlighet, og noen er mer sensitiv og emosjonell enn andre. I tillegg styres vi kvinner av hormoner som gjør at humøret kan svinge voldsomt, har lest en plass at en mann aldri hadde taklet å ha vår syklus med alt det medfører. Hvis man slår seg til ro med at "ja nå er jeg litt hormonell og emosjonell, og det er helt normalt og går over" så blir det bedre. :) Hilsen ei som også er litt premenstruell og emosjonell for øyeblikket, og som gråt i telefonen til ei venninne igår bare fordi jeg er så glad for at vi er venner. 

Anonymkode: 730f5...bd1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som PMS og/eller at du reagerer på hormonprevensjon. Noe som IKKE hjelper på det er kjærester som blir sur når en er lei seg. Han må kunne tåle at du skvetter noen tårer en gang i måneden, og stryke deg på kinnet og gi deg klem i stedet for å klage. Så lenge dere begge er obs på at det kommer uten grunn og at det ikke skal analyseres hva som er galt.

Anonymkode: 44506...d86

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som PMS og/eller at du reagerer på hormonprevensjon. Noe som IKKE hjelper på det er kjærester som blir sur når en er lei seg. Han må kunne tåle at du skvetter noen tårer en gang i måneden, og stryke deg på kinnet og gi deg klem i stedet for å klage. Så lenge dere begge er obs på at det kommer uten grunn og at det ikke skal analyseres hva som er galt.

Anonymkode: 44506...d86

Kan jeg reagere plutselig på hormonspiral nå etter 4år? Eller hvilket humør er det vanlig å bli i ved hormonspiralen? 

Anonymkode: 8f777...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hormoner. Er sånn jeg også, når jeg går på hormonprevensjon eller før mensen uten. Kan gråte av å tenke en trist tanke, tenke på å savne mannen, eller til og med tenke på "hva hvis jeg hadde levd i handmaids tale" og alt mulig. 😂

Anonymkode: 84fb3...3b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter også med PMS uken før menstruasjon. Men det varierer fra gang til gang hvordan den påvirker. Noen ganger altfor sårbar/melankolsk, andre ganger amper og småirritert. Det er så frustrerende å ha det sånn. Kanskje det er det du sliter med? 

Ellers er jeg svært empatisk. Takler ikke se dyr ha det vondt eller bli mishandlet, uansett hvor jeg er i syklusen. Og gråter lett av filmer (som er ment for å gjøre inntrykk), eller om jeg leser noe trist. Tror det er helt normalt. 

Du skriver at du synes det vondt at du ikke får trøst av mannen, samtidig som du skriver du ikke ønsker medlidenhet. Er det det at du ønsker forståelse? 

Har du snakket med ham om det? At du gjerne trenger en god klem i blant, og at det ikke er drama, men at du bare har en dårlig dag? Kanskje han er redd han har gjort noe galt, og går i forsvar og derfor ikke klarer å vise forståelse? Jeg vet ikke. 

Men tror det absolutt er normalt å ha noen sånne perioder uten at det er noe galt. ❤️

Endret av Kaffefrøken
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg reagere plutselig på hormonspiral nå etter 4år? Eller hvilket humør er det vanlig å bli i ved hormonspiralen? 

Anonymkode: 8f777...efd

Jeg reagerte på p-piller husker jeg. Jeg har hormonspiral nå, og merker ingenting. Men så er jeg i et mye bedre forhold nå, det har gjerne mye å si på humøret 😄 Tror du ville merket det før det hadde gått 4 år, forresten.

Anonymkode: 44506...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...