Gå til innhold

Klassekampen alliert med den reaksjonære høyresiden?


Gjest Valhalla

Anbefalte innlegg

Gjest Valhalla

Godt svar fra Klassekampens redaktør mot kritikken kalt Folk og Elite. Har fått respekt for klassekampen, kanskje jeg skal begynne å kjøpe den. Bekjemp meningseliten.

:-)

Dagbladet

HVIS DEN politiske eliten, som tross alt er noe annet enn den økonomiske, velger å se bort fra dette, kan den europeiske utviklingen bli virkelig farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen kan spå fremtiden og være bastant i slike fremstillinger når forskere tilbakeviser det er farlig. Å skape "fiender" er noe vi vet fra historien ikke er bra. Hva med å skape bro i stedet for mur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Poenget er å ha en skikkelig diskusjon uten at meningseliten forsøker å tie det ihjel eller drive bortforklaringer og demonisering. Fint med forskjellige stemmer. Det har vært interesant å følge debatten i Klassekampen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn
Poenget er å ha en skikkelig diskusjon uten at meningseliten forsøker å tie det ihjel eller drive bortforklaringer og demonisering. Fint med forskjellige stemmer. Det har vært interesant å følge debatten i Klassekampen.

Høres veldig ut som i USA for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg synes overskriften på dette inlegget illustrerer problemet med å la synspunkter fra den reaksjonære høyresiden få trykkeplass utrolig bra.

Den gjengse leser får nemlig bare med seg bruddstykker av et innlegg, for ikke å snakke om hele debatten. Ikke ett sted i denne artikkelen forsvarer faktisk Braanen høyresidens standpunkter, hans innlegg er et forsvar av ytrings- og pressefriheten.

I eksemplet det blir vist til her, "muslimsk flertall i Norge før 2050", er jeg villig til å sette penger på at det er mange som leser overskriften, og kanskje også hele innlegget, for så å huske med frykt eller skadefro nettopp dette "faktum". Og de får aldri med seg at argumentasjonen er blitt tilbakevist på det grundigste av fagfolk i SSB.

Selv om jeg ser dette problemet, er jeg ikke sikker på om kulturelitisisk siling er svaret. Eller jo. Eller nei. *Diskutere med meg selv*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Cruel da, de ble beskyldt for å være det av annen kvinne, jeg mener selvsagt ikke at Klassekampen er det.

KG er litt hysteriske med kopirett så hvis man vil svare får man vel lese linken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
Ingen kan spå fremtiden og være bastant i slike fremstillinger når forskere tilbakeviser det er farlig. Å skape "fiender" er noe vi vet fra historien ikke er bra. Hva med  å skape bro i stedet for mur?

Å bygge en bro, ja. Den metaforen liker jeg. Det fordrer jo at det er to geografisk atskilte grupper som knyttes sammen gjennom en bro. Som da er noe helt annet enn å mikse alle i en eneste stor pøl.

Ellers går det fint an å spå i fremtiden. Iallfall når det gjelder befolkningsutvikling. Det vil si det er fullt mulig å gjøre kvalifiserte gjetninger.

Anfindsen er kanskje ikke den beste til å regne, men det verste er dog at SSB er minst like uredelig. Det er ingen hemmelighet at Europa vil bli muslimsk. I USA er det utbredt faglig enighet om dette, i Europa, betente temaet.

Ellers sier det seg selv at det bare er et spørsmål om tid. Tror du man kan holde på slik i en evighet, å stadig fylle på med en jevn strøm av innvandrere, uten at det medfører demografiske konsekvenser? Kombinerer man dette med det faktum at innvandrerne føder langt flere barn enn den europeiske urbefolkningen, samt at de fleste innvandrerne gjennom generasjoner henter ektefellene sine i hjemlandet sitt, har man raskt en eskalerende utvikling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...