Gå til innhold

Somentos (snapchat)


Mitthitt90

Anbefalte innlegg

Selv om de skal fronte det å være syk og gi det et ansikt utad, så er det utrolig ensformig. Det er noe med det å samle flere på en kanal som er syke og prøver å gjøre det stort i sosiale medier. De har jaggu meg mer energi enn meg som jobber helstilling i helsevesenet. 

Så en annen tråd hvor Charlene er nevnt, hvor noen hadde prøvd å diskutere kropp og helse med henne, med litt kritisk blikk. Ble blokka fra somentos. Tenker når du stikker ut hodet må du tåle å få diskutere også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blomstertapet skrev (14 timer siden):

Selv om de skal fronte det å være syk og gi det et ansikt utad, så er det utrolig ensformig. Det er noe med det å samle flere på en kanal som er syke og prøver å gjøre det stort i sosiale medier. De har jaggu meg mer energi enn meg som jobber helstilling i helsevesenet. 

Så en annen tråd hvor Charlene er nevnt, hvor noen hadde prøvd å diskutere kropp og helse med henne, med litt kritisk blikk. Ble blokka fra somentos. Tenker når du stikker ut hodet må du tåle å få diskutere også.

mhm....Syntes de burde få inn flere som er mer som Kristine og Emma, ikke syke med andre ord. Har mye livsglede og gir mye av seg selv. Spent hvem som kommer inn nå som Charlene er borte da. 

 

Charlene tåler dårlig kritikk da. Jeg prøvde å skrive til henne en gang og bare spørre om hun har fått diagnosen ME eller bare tenker hun selv har den, men ble blokkert da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanalen legges ned? settes ihvertfall på pause. Har det skjedd noe i kulissene som vi ikke har fått med oss, eller hva skjer? 

Merkelig. Går fra det absolutt ene til det helt andre. Er vel kanskje flere som kjenner på at dette tar tid. Veronika har vel sagt noe tilsvarende på sin egen kanal. Trodde et øyeblikk det var pga kritikken her.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klementine skrev (14 minutter siden):

kanalen legges ned? settes ihvertfall på pause. Har det skjedd noe i kulissene som vi ikke har fått med oss, eller hva skjer? 

Merkelig. Går fra det absolutt ene til det helt andre. Er vel kanskje flere som kjenner på at dette tar tid. Veronika har vel sagt noe tilsvarende på sin egen kanal. Trodde et øyeblikk det var pga kritikken her.. 

Hæ! Er det sant? Har de ikke snakket om at det skjer masse gøy fremover med kanalen osv, eller blander jeg med en annen kanal? 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LoppeLiten skrev (38 minutter siden):

Hæ! Er det sant? Har de ikke snakket om at det skjer masse gøy fremover med kanalen osv, eller blander jeg med en annen kanal? 
 

Jo, så dette kom temmelig brått på gitt. Jeg klarer ikke å la være å tenke det har sammenheng med denne diskusjon. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klementine skrev (1 time siden):

Jo, så dette kom temmelig brått på gitt. Jeg klarer ikke å la være å tenke det har sammenheng med denne diskusjon. 

Så kjipt! Hadde gledet meg til å høre hva som skulle skje. Syns de har vært gode når de har hatt temauker osv, så hadde håpet de skulle ha litt mer av det. Jeg trenger organiseringsuke hver uke, hahaha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klementine skrev (På 3.1.2021 den 18.00):

kanalen legges ned? settes ihvertfall på pause. Har det skjedd noe i kulissene som vi ikke har fått med oss, eller hva skjer? 

Merkelig. Går fra det absolutt ene til det helt andre. Er vel kanskje flere som kjenner på at dette tar tid. Veronika har vel sagt noe tilsvarende på sin egen kanal. Trodde et øyeblikk det var pga kritikken her.. 

Åj! Må jo være det at Charlene endelig er borte, at de kanskje skal sterke tilbake siden hun har dratt ned så mye? 

 

Håper ikke de legger ned! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men noen som har lagt merke til hvordan oppførselen til Charlene har vært på hennes egen snap siden hun sluttet? Plutselig veldig frisk, danser og ler, klager ikke, lager kaffe, mat og sjopping🤣 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøssameg skrev (1 time siden):

men noen som har lagt merke til hvordan oppførselen til Charlene har vært på hennes egen snap siden hun sluttet? Plutselig veldig frisk, danser og ler, klager ikke, lager kaffe, mat og sjopping🤣 

Lagt merke til akkurat det samme! Merkelig dame. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unntaket var Nyttårsaften da, da var hun veeeeeeeeldig dårlig gitt. Må jo bli møkklei disse ektemennene av den sutringa. Jeg kaller det faktisk det, når det fremstår så til de grader selektivt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt akkurat samme tankene som dere ang Veronica. Jeg liker henne godt, og synes hun virker som ei skikkelig koselig jente, så det er ikke kritikk på henne som person. 

 Hun har mye mer energi og overskudd enn meg (uten diagnose og i full jobb), og får gjort så mye jeg bare kan drømme om å orke/rekke i hverdagen. 
 

Stusset veldig på det med oppholdet. Enten måtte hun avlyse, eller så skulle de ha «voldsomme» kosekvelder. Hva med å bare ta ting rolig. Jeg tenkte litt på at hun var veldig stresset under oppholdet for at hun ikke fikk pyntet huset sitt HELT ferdig til 1.desember. For da pleier alt å være klart. 
For min del har jeg ikke sjans til det, men her kommer jula ut pø om pø i desember. 
 

Og så stusser jeg litt på kostholdet og all anbefaling av godteri. Streber, og kjører land og strand, for å få tak i enkelte godterisorter. Vet lite om sykdommen hennes, men sunt kosthold er vel forenlig med alle sykdommer? 
 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tingi85 skrev (14 minutter siden):

Jeg har hatt akkurat samme tankene som dere ang Veronica. Jeg liker henne godt, og synes hun virker som ei skikkelig koselig jente, så det er ikke kritikk på henne som person. 

 Hun har mye mer energi og overskudd enn meg (uten diagnose og i full jobb), og får gjort så mye jeg bare kan drømme om å orke/rekke i hverdagen. 
 

Stusset veldig på det med oppholdet. Enten måtte hun avlyse, eller så skulle de ha «voldsomme» kosekvelder. Hva med å bare ta ting rolig. Jeg tenkte litt på at hun var veldig stresset under oppholdet for at hun ikke fikk pyntet huset sitt HELT ferdig til 1.desember. For da pleier alt å være klart. 
For min del har jeg ikke sjans til det, men her kommer jula ut pø om pø i desember. 
 

Og så stusser jeg litt på kostholdet og all anbefaling av godteri. Streber, og kjører land og strand, for å få tak i enkelte godterisorter. Vet lite om sykdommen hennes, men sunt kosthold er vel forenlig med alle sykdommer? 
 

Hun har fibromyalgi, men mener at hu har mer symtomper på lupus. 
 

Jeg har fibromyalgi selv, jobber 100 % og har ikke den energien om jeg er på jobb eller ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet dere hva -man må slutte å sammenligne sykdom og sette spørsmålstegn ved andres sykdom. Det værste, utenom å ha en kronisk sykdom -er å måtte «forsvare» seg ovenfor friske og andre syke mennesker når du er kronisk syk. Det blir sånn «damn if you do -damn if you dont». Om du er lite ute av huset får du beskjed om å komme deg mer ut eller være mer aktiv, er du mer ute av huset og prøver å være mer aktiv -så blir du snakka om, at du umulig kan være så syk som du sier. Når du er kronisk syk -så er det ikke som ha en influensa i 2 uker man kan da akseptere å ligge på soffan den tiden det tar å bli frisk , man er syk i årevis eller resten av livet og da blir det sånn at du strekker det rimelig langt for å prøve å orke ting og leve ikke bare eksistere. En kronisk syk er ikke frisk selv om man ser de ute eller i farta ett sted, da ser du en syk som later som han er frisk -ikke en frisk som later som man er syk.... 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GulleGull skrev (7 timer siden):

Vet dere hva -man må slutte å sammenligne sykdom og sette spørsmålstegn ved andres sykdom. Det værste, utenom å ha en kronisk sykdom -er å måtte «forsvare» seg ovenfor friske og andre syke mennesker når du er kronisk syk. Det blir sånn «damn if you do -damn if you dont». Om du er lite ute av huset får du beskjed om å komme deg mer ut eller være mer aktiv, er du mer ute av huset og prøver å være mer aktiv -så blir du snakka om, at du umulig kan være så syk som du sier. Når du er kronisk syk -så er det ikke som ha en influensa i 2 uker man kan da akseptere å ligge på soffan den tiden det tar å bli frisk , man er syk i årevis eller resten av livet og da blir det sånn at du strekker det rimelig langt for å prøve å orke ting og leve ikke bare eksistere. En kronisk syk er ikke frisk selv om man ser de ute eller i farta ett sted, da ser du en syk som later som han er frisk -ikke en frisk som later som man er syk.... 

Enig med deg at man ikke kan si hvordan andre har det/bør ha det, for vanligvis vet man ikke hvordan folk har det, og hva de gjør. 
Men her snakker man om folk som dokumenterer hverdagen sin hver eneste dag, nesten en gang i timen. Så her vet man faktisk hva de gjør til en hver tid.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger jo VD på hennes private kanaler, og det er nok vanskelig for henne dette med balanse. Det er en av knapp og det er en voldsom på knapp. Møtte veggen er aldri enkelt! Det tar tid å bygge seg opp igjen, og kanskje blir en aldri som en har vært før. Og kanskje så vi det ekte og sårbare under rehab oppholdet, at det vi får servert hjemme er mye hennes overlevelses mekanisme. Jeg vet ikke, men synes det er trist dersom Somentos snappen forsvinner. Synes den var veldig hyggelig å følge med på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det gleder meg å se at VD virker i bedre form! Hun virker til å ha litt mer energi, vært ute på tur med ungene osv. Ingenting er bedre enn det! 🥰 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det fremstår som hun veksler noe voldsomt dag for dag. håper for hennes del at hun får noen positive opplevelser om jobb, når hun nå skal sette igang! 

Men klart da kan en ikke snakke om airfryer i dagesvis eller ha fokus på sminke og hår. Må nok tilpasse seg litt gitt. 

ruskejento skrev (11 timer siden):

Det gleder meg å se at VD virker i bedre form! Hun virker til å ha litt mer energi, vært ute på tur med ungene osv. Ingenting er bedre enn det! 🥰 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klementine skrev (2 timer siden):

Synes det fremstår som hun veksler noe voldsomt dag for dag. håper for hennes del at hun får noen positive opplevelser om jobb, når hun nå skal sette igang! 

Men klart da kan en ikke snakke om airfryer i dagesvis eller ha fokus på sminke og hår. Må nok tilpasse seg litt gitt. 

 

Den airfryer opplegget hennes🙊 greit at hun har fått seg det, men man trenger ikke å mase om den i tre uker. Airfryer har vært i flere år, jeg har hatt min i fire år minst. Men aldri maset om den til folk🤣

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litenoggod skrev (18 minutter siden):

Den airfryer opplegget hennes🙊 greit at hun har fått seg det, men man trenger ikke å mase om den i tre uker. Airfryer har vært i flere år, jeg har hatt min i fire år minst. Men aldri maset om den til folk🤣

Den er egentlig et veldig godt eksempel på hvorfor jeg blir så fascinert som jeg gjør av VD. Vi kommer jo fra samme sted, men er veldig forskjellig. Hun er vel også over 30, så er vel sånn cirka på samme hylle i livet. Det er VELDIG omstendig og mye prat om noe jeg anser som helt bagatellmessig, feks denne airfryren. Det reises rundt i ulike butikker for å kjøpe lakris eller annet godteri. Lages videoer og jeg vet ikke hva. Utbroderer, utbroderer og utbroderer om alt mulig rart som egentlig ikke er så viktig eller spennende å høre på.

Jeg sitter igjen med inntrykket av at hun fremstår så mye yngre enn hva jeg er på tross av to unger og godt etablert. Barnslige interesser liksom. Nevnte ikke Gjerdrum feks med et ord når det sto på, kunne i en periode før corona eksploderte i grenland ikke legge merke til at verden befant seg i en pandemi for der gikk jo sosial livet sin gang, som før. Tilsynelatende hvert fall fra mitt ståsted. Så jeg blir jo litt fascinert da, hvordan noen kan leve i en sånn overfladisk boble. Lurer jo på om hun er sånn, eller om det er mer under der enn rydding, sortering, prøve ut nytt godteri og dolling i ulike former.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...