Gå til innhold

Får lyst til å kjøpe alt i annonser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er sikkert et litt merkelig spørsmål og problem. I det siste når jeg ser annonser på ting på finn eller facebook, så tenker jeg at "dette kunne jeg jo ha trengt". Selv om det er bildekk som ikke passer min bil, et svært skap jeg ikke har plass til, en støvsuger selv om jeg har to fra før - alt mulig. Jeg kjøper ikke ting, men begynner å tenke hvordan jeg kan bruke dette, hvor jeg kan lagre det etc. Er redd jeg en dag plutselig begynner å handle masse ting jeg ikke trenger.. Det skal sies at jeg har et tilbakefall på psykisk sykdom for tiden, kan dette ha noe med det å gjøre? (Jeg har ikke mani.)

Anonymkode: 68a7c...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, Kenelz skrev:

Snakk med en profesjonell, høres ut som hamstring 

Jeg kjøper ingenting, jeg bare får lyst på alt jeg ser selv om jeg vet at jeg ikke trenger det. 

Anonymkode: 68a7c...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne som deg er det annonsørene lever på og gnir seg i hendene av. Mål oppnådd, 10/10. Tenk på det neste gang du ser en annonse, det kan hjelpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som er målet til annonsørene. De bombarderer deg med annonser helt til viljestyrken din er nedslitt og du foretar kjøp. Deretter fortsetter det i de banen.

Last ned adblock, bruk fb på en egen nettleser (feks safari til fb, og chrome til alt annet) slik at de ikke kan sette sammen annonser rettet mot deg, bruk fb mindre!

Anonymkode: a5556...38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er sikkert et litt merkelig spørsmål og problem. I det siste når jeg ser annonser på ting på finn eller facebook, så tenker jeg at "dette kunne jeg jo ha trengt". Selv om det er bildekk som ikke passer min bil, et svært skap jeg ikke har plass til, en støvsuger selv om jeg har to fra før - alt mulig. Jeg kjøper ikke ting, men begynner å tenke hvordan jeg kan bruke dette, hvor jeg kan lagre det etc. Er redd jeg en dag plutselig begynner å handle masse ting jeg ikke trenger.. Det skal sies at jeg har et tilbakefall på psykisk sykdom for tiden, kan dette ha noe med det å gjøre? (Jeg har ikke mani.)

Anonymkode: 68a7c...42a

Annonsene er laget for at folk skal tenke og føle akkurat det. Det gjelder å holde fokus. 

Slik som når de bruker ord som "sikre deg denne nå!". Hørtes jo ut som en livsnødvendig ting man må sikre seg, men så omhandler det en kjole eller annet uviktig. Som om verden ikke er full av kjoler. Selgere og annonsører går kurs i hvordan få folk til å føle at de MÅ ha ditten og datten. Prøv å tenk hvorfor du IKKE trenger ditten og datten. 

Slik som når jeg brukte alle pengene på min første leilighet og hadde midlertidige, skikkelig kjipe møbler. Så kom en alarm selger. Da sa jeg at alarm trenger jeg ikke for jeg har ingenting å stjele. "Ok... Sa selgeren, men de ødelegger jo døren når de bryter seg inn. ".  -"og netopp derfor låser jeg aldri så det problemet har jeg allerede tenkt på," sa jeg da. Etter litt frem og tilbake så  gikk han med uforrettet sak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonser fra firmaer får jeg aldri lyst på, dette gjelder annonser fra privatpersoner, typisk finn.no eller på Facebook-grupper. 

TS

Anonymkode: 68a7c...42a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...