Gå til innhold

Samboer er konstant gretten og irritert, jeg orker snart ikke mer.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han er konstant gretten eller sur. Bråker jeg litt og han hviler, så kommer han stormende ut og lukker døren hardt. Jeg er så lei. 

Han svarer meg alltid surt. 

Vi har en 1,5 åring og han er blid med henne, men bare irritert og sur med meg. 

Blir oppriktig lei meg og sint, jeg er på nippet til å si at jeg ikke gidder. 

 

Andre med irritabel mann? :(

Anonymkode: f3ff0...d9a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har han alltid vært sånn? Har det skjedd noe spesielt i det siste? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om to menn som ble sånn, da de hadde andre damer på si.

Anonymkode: 3d938...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, nordlending skrev:

Har han alltid vært sånn? Har det skjedd noe spesielt i det siste? 

Han har alltid hatt humørsvingninger, men nå er han konstant sur. Han jobber en del, men har ferie nå i 2 uker. Vært hjemme og ryddet med meg, og han har vært dritsur. 

Anonymkode: f3ff0...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han har alltid hatt humørsvingninger, men nå er han konstant sur. Han jobber en del, men har ferie nå i 2 uker. Vært hjemme og ryddet med meg, og han har vært dritsur. 

Anonymkode: f3ff0...d9a

Hva sier han selv er årsaken til at han velger å oppføre seg som en unge i verste tennåringsfasen, da? Han er jo en voksen mann. Han har en formening om hvorfor han har valgt å være sur. En motivasjon bak handlingen.

Anonymkode: 410ef...7c4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han har alltid hatt humørsvingninger, men nå er han konstant sur. Han jobber en del, men har ferie nå i 2 uker. Vært hjemme og ryddet med meg, og han har vært dritsur. 

Anonymkode: f3ff0...d9a

Er han en type person som blir veldig sånn når han er ekstra sliten? Har du forsøkt å snakke med han? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men min mann er deprimert. Vet ærlig talt selv ikke hvor mye mer jeg orker.

Har du spurt ham hvorfor han er så sur?

Anonymkode: 18379...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere en hytte du kan hive han ut til og be han komme tilbake når han er blid? Hadde aldri orket å ha en sur mann i hus i noe lengre tid, så skjønner deg godt. Sure menn er det verste som finnes,

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, nordlending skrev:

Er han en type person som blir veldig sånn når han er ekstra sliten? Har du forsøkt å snakke med han? 

 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva sier han selv er årsaken til at han velger å oppføre seg som en unge i verste tennåringsfasen, da? Han er jo en voksen mann. Han har en formening om hvorfor han har valgt å være sur. En motivasjon bak handlingen.

Anonymkode: 410ef...7c4

I stad så sa han at jeg driver å går inn og ut av dørene når han prøver å hvile, eller at jeg hadde på en radio med stygg musikk som han sa... Jeg skala straks på jobb så måtte på badet å hente noe og gjøre meg klar. 

 

Alltid noe som irriterer han.. Enda har jeg laget middag og ryddet, men alikevell så er han sur. Spør jeg han om noe så gidder han ikke se på meg en gang. 

Anonymkode: f3ff0...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke la han gå å være så muggen hele tiden. Be han om å si hva som gjør han så sur, eller gå seg en tur. Evt så får han oppsøke hjelp, for det er ikke normalt å gå å å være så jævla sur hele tiden. Skal man bo med noen så må man tåle at noen går i dører eller rydder litt selv om man er sliten. O du støvsuger rundt hodet hans når han forsøker å hvile så kan jeg til en viss grad forstå det, men om han fyrer seg opp for filleting som at du bare lukker en dør så får han skjerpe seg og skaffe hjelp altså. Jeg hadde ikke giddet å bo med en surpomp uten at han hadde skaffet seg hjelp eller skjerpet seg. 

Anonymkode: 4a1f3...06c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har vært mye sur og gretten etter at vi fikk barn. Han har vært fryktelig sliten, og har fått påvist en sykdom i senere tid. 
Men jeg har tatt flere alvorsprater med ham opp gjennom årene, og vi har prøvd å finne strategier for å unngå og takle dette. Det skal ikke gå utover barna våre og meg. 
Ta en prat med ham, spør hva som er problemet, og hva han tenker kan løse det. 

Anonymkode: 627ed...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en alvorsprat. Gi han en advarsel. Hvis han fortsetter å bite huet av deg på den måten uten grunn, så......

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

I stad så sa han at jeg driver å går inn og ut av dørene når han prøver å hvile, eller at jeg hadde på en radio med stygg musikk som han sa... Jeg skala straks på jobb så måtte på badet å hente noe og gjøre meg klar. 

 

Alltid noe som irriterer han.. Enda har jeg laget middag og ryddet, men alikevell så er han sur. Spør jeg han om noe så gidder han ikke se på meg en gang. 

Anonymkode: f3ff0...d9a

Da hadde jeg slutta med det. Lag mat til deg og ungen, vask klærne til deg og ungen. Overse han. Reagerer han så setter du tydelig ned foten. 

Anonymkode: 0218e...7e9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

I stad så sa han at jeg driver å går inn og ut av dørene når han prøver å hvile, eller at jeg hadde på en radio med stygg musikk som han sa... Jeg skala straks på jobb så måtte på badet å hente noe og gjøre meg klar. 

 

Alltid noe som irriterer han.. Enda har jeg laget middag og ryddet, men alikevell så er han sur. Spør jeg han om noe så gidder han ikke se på meg en gang. 

Anonymkode: f3ff0...d9a

Det der er ikke bra. Han kan ikke behandle deg sånn. Her må du si klart ifra om at denne type oppførsel ikke er greit. Spør ham hva som er problemet. 

Anonymkode: 627ed...501

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange menn blir slik når de er misfornøyde med noe i forholdet og ikke klarer å ta det opp på en normal måte..

her var surhet og pirking en del av mønsteret hans før han fikk en giga-40-årskrise som holdt på å gjøre slutt på oss! Han fikk et slags tenåringsopprør..! Forelsket seg i en annen (fant jeg ut senere), trente og festet i ett sett. Oppførte seg som han var berettiget til d også, fordi han hadde «funnet seg i så mye og tatt så mye hensyn»! Kan love deg at jeg ikke har krevd noe urimelig av ham i d hele tatt, men vi fikk barn tidlig. Så tror han følte han hadde «mistet mye» av det ungdommelige livet.. vendte iaf alt agg mot meg.. 

jeg er konfliktsky og klarte ikke si fra ordentlig før han holdt på å kjøre forholdet i grøfta til slutt. Anbefaler parterapi. Be ham fortelle deg - uten å «angripe eller anklage» (for det tåler ingen menn)- hva det er som får ham til å behandle deg sånn! Spør han om han egentlig vil ha deg, for atferden hans antyder ikke det! Han får deg ikke til å føle deg elsket og er ikke en god mann for deg. Du fortjener et svar på hvorfor! Be ham svare for seg. Ingen kan oppføre seg som en sur tenåring hjemme, og barna plukker også opp dette mønsteret 

Anonymkode: f9f4d...008

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mysticgirl skrev:

Har dere en hytte du kan hive han ut til og be han komme tilbake når han er blid? Hadde aldri orket å ha en sur mann i hus i noe lengre tid, så skjønner deg godt. Sure menn er det verste som finnes,

Tja, sure og passivagresive kvinner er ikke stort bedre. Slik oppførsel burde ingen måtte finne seg i. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hjelper ikke å spørre der og da hvis han konstant er sur. 

Gi ham beskjed om at i kveld skal dere sette dere ned og prate etter at ungen er lagt, og finn ut av problemet. Og finn ut med deg selv hva konsekvensen blir hvis han nekter å prate, nekter for at det er jo noe, nekter for at han har/er et problem. Om du klarer å leve videre med det, eller om du har alternativer (reise bort, flytte/hive ham ut etc). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Glød skrev:

Hjelper ikke å spørre der og da hvis han konstant er sur. 

Gi ham beskjed om at i kveld skal dere sette dere ned og prate etter at ungen er lagt, og finn ut av problemet. Og finn ut med deg selv hva konsekvensen blir hvis han nekter å prate, nekter for at det er jo noe, nekter for at han har/er et problem. Om du klarer å leve videre med det, eller om du har alternativer (reise bort, flytte/hive ham ut etc). 

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange menn blir slik når de er misfornøyde med noe i forholdet og ikke klarer å ta det opp på en normal måte..

her var surhet og pirking en del av mønsteret hans før han fikk en giga-40-årskrise som holdt på å gjøre slutt på oss! Han fikk et slags tenåringsopprør..! Forelsket seg i en annen (fant jeg ut senere), trente og festet i ett sett. Oppførte seg som han var berettiget til d også, fordi han hadde «funnet seg i så mye og tatt så mye hensyn»! Kan love deg at jeg ikke har krevd noe urimelig av ham i d hele tatt, men vi fikk barn tidlig. Så tror han følte han hadde «mistet mye» av det ungdommelige livet.. vendte iaf alt agg mot meg.. 

jeg er konfliktsky og klarte ikke si fra ordentlig før han holdt på å kjøre forholdet i grøfta til slutt. Anbefaler parterapi. Be ham fortelle deg - uten å «angripe eller anklage» (for det tåler ingen menn)- hva det er som får ham til å behandle deg sånn! Spør han om han egentlig vil ha deg, for atferden hans antyder ikke det! Han får deg ikke til å føle deg elsket og er ikke en god mann for deg. Du fortjener et svar på hvorfor! Be ham svare for seg. Ingen kan oppføre seg som en sur tenåring hjemme, og barna plukker også opp dette mønsteret 

Anonymkode: f9f4d...008

 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det der er ikke bra. Han kan ikke behandle deg sånn. Her må du si klart ifra om at denne type oppførsel ikke er greit. Spør ham hva som er problemet. 

Anonymkode: 627ed...501

Jeg spør hva problemet er og får bare til svar at helvete som du maser, også lager han seg til med hvordan jeg prater osv. 

Blir så sint og lei meg. 

Neste dag kan han være blid men så plutselig er han dritsur igjen. Jeg føler aldri jeg kan ringe han om det er noe, fordi alt jeg gjør virker som en plage for han. Ringer jeg han sier han "hva er det?" og lignende. 

Han sier at han er frustrert over lite sex feks, men jeg tar alt av husarbeid og har null overskudd. Dessuten får jeg ikke lyst når det virker som om jeg er en tømmestasjon, og han er like sur etterpå.. Han sier det ikke er stas å komme hjem til kaos hjemme, men jeg prøver det jeg kan å rydde, har alltid maten klar. Jeg derimot synes ikke det er kult å være en hushjelp i huset, mens han kommer hjem sur om maten ikke er på bordet..

 

 

Anonymkode: f3ff0...d9a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlighet, dessverre. Blir ikke bedre med årene. 

 

Anonymkode: e218c...709

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...