EnKoppTe Skrevet 20. juli 2020 Forfatter #61 Skrevet 20. juli 2020 1 time siden, kat-e skrev: i følge BLM selv er de trente marxister. https://nypost.com/2020/06/25/blm-co-founder-describes-herself-as-trained-marxist/ det forklarer kanskje hvorfor mange på venstre siden ukritisk gir de positiv oppmerksomhet i hva de en gjør ( Nrk, Tv2 etc ) , men de fleste burde vel nå forstå at denne bevegelsen ikke lenger har med protester i mot politi å gjøre, men et ønske om å rive ned samfunnet og å lage et nytt marxistisk samfunn, med undertrykking av hvite og til dels asiatere. Mediene i USA tror BLM kan være nyttige i kampen i mot Trump, når det på sikt trolig har motsatt effekt. Og hvem vinner på det i såfall? Jo svakere USA er, jo svakere er er Vesten. Og det er godt nytt for Russland og Kina.
Gjest DislayName Skrevet 20. juli 2020 #62 Skrevet 20. juli 2020 Skrevet av Espen Teigen, folkens... Jeg vet dette er et lite slående argument, men dette er en like nøytral artikkel, som hvis en blitzer hadde skrevet den.
Klossmajor Skrevet 21. juli 2020 #63 Skrevet 21. juli 2020 På 20.7.2020 den 13.52, DislayName skrev: Skrevet av Espen Teigen, folkens... Jeg vet dette er et lite slående argument, men dette er en like nøytral artikkel, som hvis en blitzer hadde skrevet den. Ja, du har helt rett i at det er et veldig lite slående argument. Hadde jeg visst hvem Espen Teigen var da jeg først leste artikkelen hadde jeg nok lest den med et mer skeptisk blikk. Men innholdet er i det store og hele en grei gjengivelse av tilsynelatende berettiget kritikk Black Lives Matter organisasjonen/bevegelsen blir til del i USA og Storbritannia, men som nesten forbigås av norske medier. Veldig mange av kritikerne er ikke Trump-tilhengere eller republikanere heller. Nevnte James Lindsay, Jordan Peterson og Bret Weinstein, samt Coleman Hughes, Joe Rogan, Glenn Loury og flere andre har interessante innfalsvinkler som nyanserer bildet i USA betydelig mer enn hva man får gjennom norske medier for tiden. 3
EnKoppTe Skrevet 23. juli 2020 Forfatter #64 Skrevet 23. juli 2020 På 20.7.2020 den 13.52, DislayName skrev: Skrevet av Espen Teigen, folkens... Jeg vet dette er et lite slående argument, men dette er en like nøytral artikkel, som hvis en blitzer hadde skrevet den. Det er innholdet som er viktig, ikke hvem som har ført pennen. 1
Gjest DislayName Skrevet 23. juli 2020 #65 Skrevet 23. juli 2020 2 minutter siden, EnKoppTe said: Det er innholdet som er viktig, ikke hvem som har ført pennen. Innholdet og perspektivet bestemmes av den som skriver. Espen Teigen er tidligere pressesekretær for Listhaug. Da skjønner man jo hvilket confirmation bias han har.
Miss_Alba Skrevet 23. juli 2020 #66 Skrevet 23. juli 2020 41 minutter siden, DislayName skrev: Innholdet og perspektivet bestemmes av den som skriver. Espen Teigen er tidligere pressesekretær for Listhaug. Da skjønner man jo hvilket confirmation bias han har. Jeg er ikke FrP-er eller Listhaug-fan, men klarer likevel å se at Teigen har mange gode poenger. Det finnes for øvrig mange andre som debatterer det som skjer i USA nå, blant annet kan du lytte til Bret Weinstein, professoren som nevnes i Teigens tekst. Weinstein har både nyanser og innsikt i orden. Skal vi snakke norske forhold er det verd å få med seg Anki Gerhardsens debattinnlegg i Aftenposten fra noen uker tilbake. https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/awg942/de-intolerantes-seiersgang-anki-gerhardsen 2
EnKoppTe Skrevet 23. juli 2020 Forfatter #67 Skrevet 23. juli 2020 1 time siden, DislayName skrev: Innholdet og perspektivet bestemmes av den som skriver. Espen Teigen er tidligere pressesekretær for Listhaug. Da skjønner man jo hvilket confirmation bias han har. Jeg syns det blir et litt "platt" argument, for å være helt ærlig. De fleste som engasjerer seg har et bias eller en holdning som skinner igjennom uansett. Spesielt de som tar steget å uttaler seg i media eller som har fartstid innenfor politikk. Dessuten er det nok av de som har et bias til andre enden av skalaen som får fritt spillerom i norsk media. Slike ting må man alltid ha i hodet. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå