Gå til innhold

Uutholdelig med barn over


anonym ss

Anbefalte innlegg

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ventet på når du kom til å spille "jeg har aldri opplevd det selv, så det er nok ikke sant"-kortet. Det er jo typisk disse som ikke evner å se saker fra andre sider enn sin egen.

Anonymkode: 6c219...435

Det samme kan vel sies om de andre debattantene i denne tråden? «Alle» sliter med småbarn som bråker om morgenen, men har ikke tenkt over hvor mye de selv forstyrrer med festbråk om natta? 

Anonymkode: b32cc...35c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet mitt med denne tråden er at hele problemstillingen er så inni helsikes oppkonstruert og virkelighetsfjern.   Kjenner meg overhodet ikke igjen.  Jeg bor i en bygård sentralt i Oslo. De som virkelig plager naboene her, er studenter og andre i tyveårene. Som gir blanke i nattesøvnen til alle andre, så lenge de selv kan skråle høylydt til langt på natt.

Anonymkode: b32cc...35c

Haha, oppkonstruert? Jeg kjenner meg veldig godt igjen. Jeg har en familie med fem unger over meg. Selvfølgelig er jeg forberedt på at de høres, men jeg hadde forventet at de oppdrar ungene slik at de ikke slamrer med dører, hopper tau, bruker sofaen som springbrett, osv. Bor man i blokk må man ta hensyn, og dette må ungene også lære så tidlig som mulig.

Jeg har god dialog med naboene over, og så lenge vi kommuniserer godt er jeg også mer tålmodig. Men det er jævla slitsomt å ikke kunne slappe av i eget hjem på grunn av at bildene nesten ramler ned fra veggen. Og hvis man blir møtt med at naboen ikke gidder å bry seg, fordi "barn er barn", skjønner jeg at TS blir oppgitt.

Og jada, folk som fester er også jævla irriterende, men nå er det altså ikke det som er saken i denne tråden.... (eller kanskje de som fester er de samme som fikk lov til å herje fritt i leiligheten da de var barn?? 😄 )

Anonymkode: 14c25...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det samme kan vel sies om de andre debattantene i denne tråden? «Alle» sliter med småbarn som bråker om morgenen, men har ikke tenkt over hvor mye de selv forstyrrer med festbråk om natta? 

Anonymkode: b32cc...35c

Hvorfor går du ut ifra at vi fester om natta?? :klo: 

Anonymkode: 14c25...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må alle være seg selv nærmest hele tiden? Og må vi gi lover og regler som detaljstyrer hvordan man skal ta hensyn til andre? Det bør jo være en selvfølge at man ikke bråker fra 7 til 23 bare fordi man strengt tatt kan. På samme måte som det er en selvfølge at man tar hensyn til naboer som bor under på lørdager og søndager? 

Naboer med full jobb bidrar til at vi med små unger kan ha fødselspermisjon, sykt barn-dager og alt annet som følger med et småbarnsliv i velferdsstaten. De fortjener å hvile når de kan, slik at de orker å gjøre den innsatsen mange av oss småbarnsforeldre har redusert mulighet til i småbarnsfasen.

Vi er alle små tannhjul i et nydelig system, la oss spille hverandre gode, ta hensyn og være takknemlige for hverandre. Og lære ungene våre det samme, ikke minst. 

Anonymkode: 06163...ad2

Jeg tror det har forandret seg ganske mye siden jeg selv vokste opp i blokkleilighet på slutten av 60-tallet/begynnelsen av 70-tallet. 

Vi fikk ikke lov til å bråke inne (enten det var søndags morgen eller andre dager). Det var ikke lov å hoie og skrike i oppgangen. Det var ikke lov å smelle med dørene. Men det ble folk av de fleste av oss. 

Bor i blokk/bygård nå, der det er flere barnefamilier. Det hyles og løpes og skrikes i oppgangen (voldsom akustikk!). Dørene blir lukket slik at det rister i hele huset. Naboene sier: Barn er jo barn. 

Anonymkode: fd524...30a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/30/2020 at 3:34 PM, AnonymBruker said:

Det samme kan vel sies om de andre debattantene i denne tråden? «Alle» sliter med småbarn som bråker om morgenen, men har ikke tenkt over hvor mye de selv forstyrrer med festbråk om natta? 

Anonymkode: b32cc...35c

Jeg skjønner problemstillingen her, nyansert syn er viktig. Det er den ene mot den andre basically, og alle har sine uvaner som irriterer hverandre. Derfor er det vel viktig at alle lærer at respekt er viktig (og at barn også lærer det muligens?)

Jeg har inntrykket at festbråket en-to ganger (eller mer?) i måneden og på "satte tidspunkt", og kan i teorien lovlig stoppes når det går for langt, eller? selv om det er irriterende. Bråkete naboer som er utenfor "normalen" er konstant, og gnager seg inn i hverdagen om man kan si det slik. 

edit: konstant røyklukt i leiligheten er vel i samme kategori 

Endret av anonym ss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...