Gå til innhold

Uutholdelig med barn over


anonym ss

Anbefalte innlegg

Jeg har en 2-åring, og forsøker å lære bort å bruke innestemme, ikke kaste leker i gulvet, ikke hoppe, ikke dra møbler over gulvet osv.... men så har jeg et forvokst barn til, pappan til 2-åringen. Han hopper rundt når han leker med ungen, smeller igjen døra (tror aldri han har tatt ned er dørhåndtak når han lukker en dør), draaaar og skyyyver stolene inntil bordet flere ganger om dagen.  Jeg forstår ikke at voksne folk ikke klarer å respektere folk og hjem!! Jeg er så utrolig flau! Prøver å lære ungen vår da... men ikke lett når faren ikke kan bo på en skikkelig måte.

Anonymkode: 24a7f...37f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde blitt alvorlig bekymret. 

Er det lagt skikkelige brannsperrer høres ikke lyder mellom etasjer godt. Mange eldre blokker har dessverre ikke dette, kravene til byggesøknader og kontroller var elendige helt opp mot 2010. 

Så jeg hadde ikke turt å bo et slik sted, med eller uten barn. 

Anonymkode: 22096...77e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde blitt alvorlig bekymret. 

Er det lagt skikkelige brannsperrer høres ikke lyder mellom etasjer godt. Mange eldre blokker har dessverre ikke dette, kravene til byggesøknader og kontroller var elendige helt opp mot 2010. 

Så jeg hadde ikke turt å bo et slik sted, med eller uten barn. 

Anonymkode: 22096...77e

Mange eldre blokker fra 50-60-tallet er av betong. Vanskelig å brenne gjennom betongvegger. Men lyden bærer godt i betong vel? 

Anonymkode: 24a7f...37f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Jytte skrev:

Mulig det. Det vet jeg ingenting om, men ser at det er en del barn ute og leker. Trist hvis det er nettbrett som har tatt over. 

I stort sett alle hjem er det nettbrettet som har tatt over. Bare se deg rundt så ser du det. Det er bare de som febrilsk prøver å fornekte det faktum som nekter for det. Latskapen lenge leve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

I stort sett alle hjem er det nettbrettet som har tatt over. Bare se deg rundt så ser du det. Det er bare de som febrilsk prøver å fornekte det faktum som nekter for det. Latskapen lenge leve.

I min nære familie er ikke nettbrett fritt for bruk, det er regler for hvor lenge og når. Men du har rett, når jeg ser meg rundt på t-bane, trikk og buss sitter omtrent nitti prosent i alle aldre med nesa trykket ned i mobilen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
4 timer siden, anonym ss skrev:

23 og 07

Kommer helt an på bestemmelsene i sameiet eller blokka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

Ok hadde jeg sagt og så lukket døra. 

Da håper jeg at dine naboer er observante, når du skulle finne på å få barnefri. Hadde faktisk stått opp tidlig dagen derpå, og bråket som et helvete. Så hadde jeg slengt døra i tryne på deg, om du skulle finne på å surve. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboene kan ikke kreve at dere tar hensyn til at de vil sove om morgenen. Akkurat som at du ikke kan kreve at de skal være stille når ungen din vil sove, før etter klokka 23. Men livet i en leilighet blir mye hyggeligere om man gidder å ta litt hensyn til hverandre.

Jeg kunne fort kommet i skade for å spille høy musikk og bråke om kvelden bare på faen hvis naboene lot ungene herje og lage helvete hele morgenene, selv etter å ha blitt fortalt at det er plagsomt. Men, derfor bor jeg ikke i leilighet. 

Anonymkode: f1154...269

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når en bor i blokk må en regne med slikt. Har selv en familie over oss med tre barn og de bråker! Men jeg pleier å si ifra ved mye bråk ved oppussing. Da bør det gå an å sette opp varsel på forhånd slik at naboene kan finne på noe annet om de ikke ønsker å høre på..

Anonymkode: e3234...b70

Helt uenig. Vi bor i enebolig, men ungene trenger da virkelig ikke å løpe, rope, dunke og bråke likevel, det er faktisk helt uakseptabel adferd.

Hvis noen med en gjeng bråkete apekatter til barn hadde bedt meg la være å bråke når jeg pusset opp hadde jeg ledd dem opp i ansiktet. Da forholder vi oss til stille mellom 23-07, gitt. Hadde noen med veloppdragne barn som ikke plaget andre bedt meg la være å bråke, hadde jeg derimot strukket meg langt for å ta hensyn.

Anonymkode: f1154...269

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at folk gidder å bo i blokk med barn

Anonymkode: 1396a...2ba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel de samme barnefamiliene som bruker «barn er barn» som skriker ved første tilfellet når ungen har sovnet, og naboer dpiller musikk eller har fest 😉 Da SKAL man ta hensyn til gullungen.... 

Anonymkode: 2bf22...595

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

Er du god nabo om du klager på at barn er barn?

I min verden har du selv gjort for dårlige undersøkelser når du kjøpte denne leiligheten hvis stillhet hele døgnet er tema. Kansje burde du heller hatt et hus i skogen?

Det der med at "barn er barn" er kun en unnskyldning for foreldre som ikke gidder oppdra disse barna.

Anonymkode: 90cbe...d95

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Hmmmmmm skrev:

Da håper jeg at dine naboer er observante, når du skulle finne på å få barnefri. Hadde faktisk stått opp tidlig dagen derpå, og bråket som et helvete. Så hadde jeg slengt døra i tryne på deg, om du skulle finne på å surve. 

Surver aldri. Bare bråk i vei for jeg har aldri dagen derpå. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der med at "barn er barn" er kun en unnskyldning for foreldre som ikke gidder oppdra disse barna.

Anonymkode: 90cbe...d95

Ikke helt enig. Her har de god oppdragelse, men når de leker innimellom så blir det høyt tempo og lydnivå. Ser ingen grunn til å bremse de stundene midt på dagen. Spesielt hvis de har overnatting sammen med venner. Det er her stunder som betyr så mye som brenner seg fast i minnet deres for resten av livet skapes. Da skal ikke en sur nabo være grunnen til at de minnene ikke kan bli skapt. For vi gjør ingenting galt ved å leke. 

Det har hendt at vi har fått kjeft når vi har vært ute for litt høyt lydnivå selv midt på dagen. Da er det ikke vi som har plager, men de som faktisk varsler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt Ann på naboen. Plager du meg med musikk og røyking på verandaen så tar ikke jeg hensyn til deg heller. 

Er du rolig derimot så brekker jeg meg baklengs for å ikke plage deg heller. 

Anonymkode: 073a0...56d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der med at "barn er barn" er kun en unnskyldning for foreldre som ikke gidder oppdra disse barna.

Anonymkode: 90cbe...d95

Den kommentaren der kommer bare fra barnløse. De med barn vet at ungene ikke kan styres som en Nintendo, har fri vilje og av og til gjør akkurat det de vil uansett hva foreldrene sier og gjør. 

Tenk om barneoppdragelse var så enkel som sånne som deg tror. 

Anonymkode: 073a0...56d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det burde absolutt sørges for at barn opplæres til å gjøre rolige aktiviteter fram til i alle fall rundt kl 09 på lørdager/søndager. At barn begynner å gråte evt får man ikkke alltid gjort mye med uansett hvor mye man trøster (da det å roe barnet kan ta tid), men lek som lager bråk/hopping og løping over gulv, og skriking kan man oppdra barnet til å ikke gjøre. Fram til kl 09 kan dagen heller være preget av rolige leke aktiviteter, spising av frokost, se litt på barne vennlige program på Internet/Tv.

Samtidig tenker jeg også da at man begynner ikke å hamre på veggene eller støvsuge før kl er 09-1000 i helgene, eller spiller så høy musikk at naboene hører det.

TIng må jo gå begge veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den kommentaren der kommer bare fra barnløse. De med barn vet at ungene ikke kan styres som en Nintendo, har fri vilje og av og til gjør akkurat det de vil uansett hva foreldrene sier og gjør. 

Tenk om barneoppdragelse var så enkel som sånne som deg tror. 

Anonymkode: 073a0...56d

Jeg har tre barn. Aktive. 

De hadde uansett ikke fått lov til å hoppe og danse og leke bråkeleker kl. 7 om morgenen. 

Barn er barn, men foreldre er de voksne og kan fint lære avkommene sine at det er fint å ta hensyn til andre som ønsker å sove litt om morgenen. 

Anonymkode: b627f...640

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kruspersilletaco
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tre barn. Aktive. 

De hadde uansett ikke fått lov til å hoppe og danse og leke bråkeleker kl. 7 om morgenen. 

Barn er barn, men foreldre er de voksne og kan fint lære avkommene sine at det er fint å ta hensyn til andre som ønsker å sove litt om morgenen. 

Anonymkode: b627f...640

Enig, og samme her.

Vi bor i enebolig, men barna får ikke lov til å herje om morgenen, selv om de ikke forstyrrer noen andre enn oss i huset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har både vurdert og forsøkt å ta hendt til naboen under. Med lite hell er jeg redd. Men det forover, barna vokser opp. Nå er det et ikke-problem lengre, heldigvis for oss og naboer. 

Anonymkode: 0ff25...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...