Gå til innhold

Uutholdelig med barn over


anonym ss

Anbefalte innlegg

Dere med barn i leilighet i byen, hva gjør dere om naboen under kommer opp og forteller dere at bråket fra 7 om morgenen i helgne er uutholdelig? har dere noen gang vurdert å ta hensyn til naboers soverom og deres rett til å sove når 3åringene løper løpsk og banker kl7 på en søndag? 
 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det hadde jeg ikke. Tipper samme naboen røyker på verandaen, eller spiller høy musikk. Barn er barn, og det er lov å leve. 

Anonymkode: a5fa5...55c

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du ikke bo i blokk eller du må flytte i en toppleilighet 

Anonymkode: cdb55...513

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke brydd meg. Skal være rolig mellom 23 og 0600 så slikt kommer man ingen vei med. Tåler du ikke lyd så får du flytte et annet sted.

Anonymkode: 0ce20...66c

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan mener du man skal ta hensyn? Skal hele familien ut døra kl 7 i helgene, så du kan sove? 

For å begrense en våken 3-åring inne...

Og nei, jeg har ikke 3-åring selv, og skjønner det kan være irriterende. Men livet i leilighet i byen, byr på irriterende lyder man må leve med.

Anonymkode: 1141f...257

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hadde ikke brydd meg. Skal være rolig mellom 23 og 0600 så slikt kommer man ingen vei med. Tåler du ikke lyd så får du flytte et annet sted.

Anonymkode: 0ce20...66c

23 og 07

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet om noen som tar hensyn. De har f.eks. tapet dekkene på bilen og lagt tape over høytalere på bråkete leker. 

Anonymkode: 8fbed...75f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke barn, men håper jeg hadde tatt hensyn og stått opp og tatt dem med ut eller aktivisert dem med noe mer stillesittende på morgenen. Det er jo håpløst å bo sånn slik du beskriver. Har forøvrig bodd i leilighet hvor ene soverommet lå vegg i vegg med barnerom til et spebarn og man kunne høre alt av gråt og prat gjennom veggen. Måtte sove med ørepropper. Barn er barn, de kan naturligvis ikke noe for det. Men bor man i blokk må foreldre være litt bevisste på det man kan gjøre noe med. Som tramping og herjing kl 7 om morgenen i helger. 

Anonymkode: b8c27...ac1

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Det er noe dritt. Jeg hadde nok prøvd å oppholdt meg mest mulig ute Med barnet på den tiden hvis det er fint vær. Men det begrenser seg.  Man kan lære barna at de må leke litt stille fra morgenen frem til rundt kl 9. Alt er litt avhengig av hvordan unge man har. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvordan mener du man skal ta hensyn? Skal hele familien ut døra kl 7 i helgene, så du kan sove? 

For å begrense en våken 3-åring inne...

Og nei, jeg har ikke 3-åring selv, og skjønner det kan være irriterende. Men livet i leilighet i byen, byr på irriterende lyder man må leve med.

Anonymkode: 1141f...257

Lek kan flyttes til andre rom i huset. Nå er jo alle soverom over hverandre, og hopping og banking med leker på soverom, kan fint flyttes ut i stua 07 om morgenen. Ville ikke dette vært greit å be om ?
 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Har ikke barn, men håper jeg hadde tatt hensyn og stått opp og tatt dem med ut eller aktivisert dem med noe mer stillesittende på morgenen. Det er jo håpløst å bo sånn slik du beskriver. Har forøvrig bodd i leilighet hvor ene soverommet lå vegg i vegg med barnerom til et spebarn og man kunne høre alt av gråt og prat gjennom veggen. Måtte sove med ørepropper. Barn er barn, de kan naturligvis ikke noe for det. Men bor man i blokk må foreldre være litt bevisste på det man kan gjøre noe med. Som tramping og herjing kl 7 om morgenen i helger. 

Anonymkode: b8c27...ac1

veldig godt sagt! :)vurderer å gå opp til dem for en god prat, men greit å vite hvor på halvveien man kan møtes. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat som de må akseptere at de hører at det bør noen over, må jeg som bor over selvfølgelig også ta hensyn.

Har tidligere bodd i blokk med små barn. At de våknet 7 og ville opp var greit, men de fikk selvfølgelig ikke lov til å hoppe og bråke fra første minutt. Så tidlig var det frokost, kos i sofa med litt tv og rolig lek på gulvet i stua. Man trenger virkelig ikke bråke selv om man er våken og aktiv.

Anonymkode: 395ac...88c

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, anonym ss skrev:

Dere med barn i leilighet i byen, hva gjør dere om naboen under kommer opp og forteller dere at bråket fra 7 om morgenen i helgne er uutholdelig? har dere noen gang vurdert å ta hensyn til naboers soverom og deres rett til å sove når 3åringene løper løpsk og banker kl7 på en søndag? 
 

Ok hadde jeg sagt og så lukket døra. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet om noen som tar hensyn. De har f.eks. tapet dekkene på bilen og lagt tape over høytalere på bråkete leker. 

Anonymkode: 8fbed...75f

ja, da tar man virkelig hensyn, så flott

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hr. Aktiv said:

Ok hadde jeg sagt og så lukket døra. 

hvorfor? det er jo de som bråker? hva med å være gode naboer?

Endret av anonym ss
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man lar ikke et barn uansett alder løpe løpsk og banke rett over naboens soverom søndag (eller andre dager) klokken 07. På den tiden flytter en leken ut av soverommet og legger bort det som bråker verst.

Ja det et lov å bråke da, men det er faktisk også lov å tenke seg om to ganger og vise litt menneskelig hensyn.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, anonym ss skrev:

hvorfor? det er jo de som bråker? hva med å være gode naboer?

Er du god nabo om du klager på at barn er barn?

I min verden har du selv gjort for dårlige undersøkelser når du kjøpte denne leiligheten hvis stillhet hele døgnet er tema. Kansje burde du heller hatt et hus i skogen?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det hadde jeg ikke. Tipper samme naboen røyker på verandaen, eller spiller høy musikk. Barn er barn, og det er lov å leve. 

Anonymkode: a5fa5...55c

Overhodet ikke. Dersom man bor i leilighet er den del av oppdragelsen å vise hensyn til naboene.

Anonymkode: 0ca4e...e99

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Hr. Aktiv said:

Er du god nabo om du klager på at barn er barn?

I min verden har du selv gjort for dårlige undersøkelser når du kjøpte denne leiligheten hvis stillhet hele døgnet er tema. Kansje burde du heller hatt et hus i skogen?

Stillhet i døgnet er ikke tema, stillhet fram til kl.9 på en søndag er tema?

Klager ikke på at barn er ban, klager på at foreldre ikke tilrettelegger for å ta hensyn tidlig om morgen og sent om kvelden? 

Ja er god nabo, har aldri brydd en sjel, tar hensyn. Forteller naboen da jeg har fest en gang i året. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...