Gå til innhold

Nakenhet = seksuelt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sikker på at dette ikke hadde skjedd om hun hadde på bikini. 

Anonymkode: 75d1e...f3f

Jo, for triggeren er egentlig at de begynner å snakke om sex. Det er egentlig her de begynner å lodde farvannet, ikke ved hva hun kler seg i.

Og det hele begynte med at de inviterer i boblebadet. Dette er enn åpning for å trekke det mot noe intimt. Så på dette tidspunktet hadde de en «plan»

Så i hele perioden fra de foreslo boblebad til de satt der med ereksjon, trodde de var 3stk som jobbet mot felles mål. Så jeg skjønner det var en bummer at det feilet.

Jenter er nødt å lære seg kontekstforståelse i situasjoner. Ikke rart kvinner føler seg utsatt når de aldri forstår sammenhengen i situasjonene de er i.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Druid skrev:

Jo, for triggeren er egentlig at de begynner å snakke om sex. Det er egentlig her de begynner å lodde farvannet, ikke ved hva hun kler seg i.

Og det hele begynte med at de inviterer i boblebadet. Dette er enn åpning for å trekke det mot noe intimt. Så på dette tidspunktet hadde de en «plan»

Så i hele perioden fra de foreslo boblebad til de satt der med ereksjon, trodde de var 3stk som jobbet mot felles mål. Så jeg skjønner det var en bummer at det feilet.

Jenter er nødt å lære seg kontekstforståelse i situasjoner. Ikke rart kvinner føler seg utsatt når de aldri forstår sammenhengen i situasjonene de er i.

Hvorfor er det vi kvinner som ikke forstår? Hva om det er mennene som misforstår? Kjenner jeg blir så matt! Samme logikken som at en kvinne kan takke seg selv om hun blir voldtatt fordi hun kler seg utfordrende og sexy (selvom hun gjør det for at hun SELV skal føle seg sexy, ikke for å være sexy for menn) eller hvis en kvinne og en mann roter og de er like før sex, men så ombestemmer kvinnen seg. Er det da hennes feil at mannen da voldtar henne? Tror dere mennene på bildet under bare sitter å venter på at det hele skal ende i en stor orgie, eller har de forståelse for at nakenhet eller Eva og Adams drakt er noe naturlig og ikke trenger være noe seksuelt?

(bilde er fra VG) 

FCD9273F-E047-4CD3-BFCF-6D24211A522C.png

Anonymkode: 91529...a7c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
49 minutter siden, Druid skrev:

Jenter er nødt å lære seg kontekstforståelse i situasjoner. Ikke rart kvinner føler seg utsatt når de aldri forstår sammenhengen i situasjonene de er i.

Nå er det slik med sex at alle parter når som helst kan si nei, og det SKAL respekteres.

TS bør ikke være overraskes over at det ligger forventninger i luften, men mennene trenger en alvorlig realitetsorientering. 
En bar pupp er ikke en lovnad om sex, og selv om det hadde vært det skal et nei fremdeles respekteres uten mukking og sure miner. 
De fremstår som som 6-åringer som er blitt fratatt lørdagsgodtet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det vi kvinner som ikke forstår? Hva om det er mennene som misforstår? Kjenner jeg blir så matt! Samme logikken som at en kvinne kan takke seg selv om hun blir voldtatt fordi hun kler seg utfordrende og sexy (selvom hun gjør det for at hun SELV skal føle seg sexy, ikke for å være sexy for menn) eller hvis en kvinne og en mann roter og de er like før sex, men så ombestemmer kvinnen seg. Er det da hennes feil at mannen da voldtar henne? Tror dere mennene på bildet under bare sitter å venter på at det hele skal ende i en stor orgie, eller har de forståelse for at nakenhet eller Eva og Adams drakt er noe naturlig og ikke trenger være noe seksuelt?

(bilde er fra VG) 

Anonymkode: 91529...a7c

I denne spesifikke situasjonen er det kvinnen som ikke tar ett hint, selv om det leveres over mange enkelt-eskaleringer. Dette er motparten til «Mannen tar ikke ett hint!» poster man ser i andre tråder.

Utfordringen er at kvinner og menn fungerer forskjellig: «Hei, skal vi pule? Jeg har en kompis som kunne tenkt seg å være med», vil virke 8 av 10 ganger om kona sa det til meg, og neppe 2 av 100 hvis jeg sa det til kona. Men kona har vært med mange ganger. Det er ikke handlingen, men hvordan det selges som bestemmer om hun er med.
Disse var kommet så langt i salgspitchen at de trodde de var i land. Det var mange settinger der kvinnen skulle ha reagert på at «dette går mot noe intimt, jeg må vurdere om jeg er interessert eller takke for meg».

Og noe har med kvinners manglende forståelse på betydningen av hva de gjør. Å kle seg sexy, er en klar og tydelig signal til verden om at jeg er klar for sex. Det er det hele konseptet handler om. Det er det som skiller mellom å kle seg pent, formelt eller lett. Hele poenget er å få seksuell oppmerksomhet, OG DU FÅR IKKE VELGE FRA HVEM, ELLER HVOR INTELIGENT DEN OPPMERKSOMHETEN ER!!

Det eneste du får bestemme er hvor du setter grensen i de fysiske relasjonene. Om han feite 60 åringen blir skuffet og spytter foran deg og kaller deg hore, handler det ikke om dine valg, men hans manglende sivile kompetanse. At det føles skremmende handler om andre ting.

Mange ser ut til å tro at naturister, og swingers fungerer i samme kontekst som alle andre. At det bare er settinger med færre regler. Dette stemmer ikke Både Naturister og Swingers har flere og mer stringente regler , nettopp fordi det er umulig å bruke de samme reglene og hintene som vi baserer vanlig omgang som påkledde dyr som signaliserer vår personlighet og humør med klær og kan basere seg på en felles forståelse av løpet fra første møte til seng.

Så folk som sliter med å forstå reglene i normal menneskelig omgang, sliter tungt når de kommer i settinger som Naturister og seksuelle subgrupper.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter "ofte" naken med andre menn enn min samboer. Det er da altså hans kompiser, og selv om jeg har fått kompliment for kroppen min, har det ALDRI vært ubehagelig eller at jeg har følt noe press om noe som helst. Vi er alle over 40, mulig det er det det ligger, for det er iallefall bare helt naturlig med en naken kropp. Som jeg sa til ene kompisen, som jeg møtte for første gang én time før, vi har vel alle sett nakne damer og menn før, og hvis man ikke har det, er det jaggu på tide. 🤣

Anonymkode: dfca4...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alterego666
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sitter "ofte" naken med andre menn enn min samboer. Det er da altså hans kompiser, og selv om jeg har fått kompliment for kroppen min, har det ALDRI vært ubehagelig eller at jeg har følt noe press om noe som helst. Vi er alle over 40, mulig det er det det ligger, for det er iallefall bare helt naturlig med en naken kropp. Som jeg sa til ene kompisen, som jeg møtte for første gang én time før, vi har vel alle sett nakne damer og menn før, og hvis man ikke har det, er det jaggu på tide. 🤣

Anonymkode: dfca4...5e3

Dette er fasit. Hos min partner nakenbades det fra brygga på kvelden i sosialt lag. Det har aldri vært forventning om møljepul på den brygga. +-50 her. Voksne folk, med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Alterego666 skrev:

Nå er det slik med sex at alle parter når som helst kan si nei, og det SKAL respekteres.

TS bør ikke være overraskes over at det ligger forventninger i luften, men mennene trenger en alvorlig realitetsorientering. 
En bar pupp er ikke en lovnad om sex, og selv om det hadde vært det skal et nei fremdeles respekteres uten mukking og sure miner. 
De fremstår som som 6-åringer som er blitt fratatt lørdagsgodtet.

Det ble respektert, selv om det kunne vært gjort mer diskrete om skuffelsen. Ulempen med alkohol, er man drikker av seg de sivile hemningene vi normalt går i. Og da fremstår man ofte barnslig og litt primitiv. 

Poenget mitt er at TS BLE overrasket og det faktum at hun vil forenkle problemstillingen til at menn er enkle isteden for at hun skulle forstått helt vanlige hint, ytterligere forverrer ett allerede smalt kommunikasjonsområde for å forhandle om sex. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
1 minutt siden, Druid skrev:

Det ble respektert, selv om det kunne vært gjort mer diskrete om skuffelsen.

De ble skuffet fordi de forhåndsinnkasserte et ligg som på ingen måte var forespeilet. 
Det er der feilen ligger.

Hun er naken -> Hun vil pule med meg OG kameraten min.

Det er INGEN grunn til å ta dette for gitt, og da skal det ikke være en skuffelse når det ikke materialiserer seg. Sorry, gutta må vokse opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Alterego666 skrev:

Dette er fasit. Hos min partner nakenbades det fra brygga på kvelden i sosialt lag. Det har aldri vært forventning om møljepul på den brygga. +-50 her. Voksne folk, med andre ord.

Nei, det handler om kontekst kontekst kontekst. Man vet alle hva som skjer, selv uten å måtte snakke om det. Fordelen er ikke at de er voksne, det er at de har en relasjon der de kjenner språket seg imellom. Jeg garanterer at hvis en av disse ble småheit på en av de andre, ville han klare å kommunisere det og den andre ville forstå det, og nakenheten ville ikke ha noen betydning annet å spare tid.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.7.2020 den 10.46):

Innsikt og livserfaring har jeg. Men for meg er ikke nakenhet ensbetydende med, «jeg er klar for sex» Syntes også det er merkelig oppførsel å bli sur på en kvinne fordi hun ikke har lyst på sex. Er det sånn at jeg skylder de det, når de har sett meg naken?

Anonymkode: 91529...a7c

Overhodet ikke. Du skylder ingen noe som helst.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Alterego666 skrev:

De ble skuffet fordi de forhåndsinnkasserte et ligg som på ingen måte var forespeilet. 
Det er der feilen ligger.

Hun er naken -> Hun vil pule med meg OG kameraten min.

Det er INGEN grunn til å ta dette for gitt, og da skal det ikke være en skuffelse når det ikke materialiserer seg. Sorry, gutta må vokse opp.

Jo, gitt eskaleringen var det helt klart gitt at hun var med på det. De har hintet og hun har bekreftet hvert steg på veien, ikke fordi hun ville være med på det, men fordi hun ikke forsto hva hintene betydde.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner de ble skuffet, for basert på sånn du forteller det, var du jo med på hintingen. Du overså alle signalene som ledet til sex-spørsmålet. En naken dame er ikke ensbetydende med sex nødvendigvis, men hvordan man møter situasjonen har mye å si. Spesielt viktig når man drikker sammen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Alterego666 skrev:

..............

Hun er naken -> Hun vil pule med meg OG kameraten min.

...........

Det er i beste fall en grov overforenkling av hendelssesforløpet.
 

Hun er naken, og setter pris på komplimentene om kroppen.  De er euforiske av alkoholen.  De prater om sex, gutta kler av seg (formodentlig badebuksene) uten at TS gir utrykk for at det ikke er nødvendig.

At de takler avslaget dårlig for stå for deres regning.  TS kunne stoppet dette lenge før det kom dit hen bare med å gå ut av stampen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Alterego666 skrev:

Dette er fasit. Hos min partner nakenbades det fra brygga på kvelden i sosialt lag. Det har aldri vært forventning om møljepul på den brygga. +-50 her. Voksne folk, med andre ord.

Takk. Ser i flere tråder her at du har ett fornuftig syn på livet, og ikke minst virker du som en særs oppegående mann. Jeg er forøvrig 29, og disse mennene var 31 og i slutten av 40 årene. Men begynner forstå at menn kommer i ulikt kaliber. Min erfaring er dog, at majoriteten er svært ulik deg. Jeg også tenker på nakehet først og fremst som frihet, å bare være slik man faktisk er født. Skulle hatt flere venner som kunne like å ta ett naken bad og hygge seg ute at de tolket det som seksuelle undertoner og forventning om noe mer.

Anonymkode: 91529...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde ingen grunn til å forvente sex, du gjorde i grunn ingenting feil, men forstår at de tolket det på den måten de gjorde. At de ble masete er bare mangel på sosiale antenner og folkeskikk. 

Hadde jeg satt meg naken i et boblebad med kompis(er) hadde jeg absolutt gjort det fordi jeg ønsket at noe mer skulle skje. Det er et ganske sterkt hint. Hadde jeg ikke ønsket noe mer enn vennskapelig samtale, hadde jeg beholdt undertøyet på. Det er for lett å misforstå nakenhet så det enkleste er å unngå det, uansett hvor komfortabel man er. Sånn jeg forstår hovedinnlegget så var det heller ikke nære venner av deg som du kjenner godt og som vet at du er veldig avslappet ift nakenhet, og ikke mener noe seksuelt med det.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Whistler skrev:

Det er i beste fall en grov overforenkling av hendelssesforløpet.
 

Hun er naken, og setter pris på komplimentene om kroppen.  De er euforiske av alkoholen.  De prater om sex, gutta kler av seg (formodentlig badebuksene) uten at TS gir utrykk for at det ikke er nødvendig.

At de takler avslaget dårlig for stå for deres regning.  TS kunne stoppet dette lenge før det kom dit hen bare med å gå ut av stampen.

Jo det kunne jeg helt klart. Munkegata tolket det ikke som noe seksuelt før det konkret ble spørsmål om de kunne pule meg. Da gikk jeg ut. Derfor jeg lurer, går det virkelig ikke an å bade naken med motsatt kjønn, og snakke litt om sex (blandt mye annet vi pratet om) uten å tolke det som en innbydelse til sex?

Anonymkode: 91529...a7c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jo det kunne jeg helt klart. Munkegata tolket det ikke som noe seksuelt før det konkret ble spørsmål om de kunne pule meg. Da gikk jeg ut. Derfor jeg lurer, går det virkelig ikke an å bade naken med motsatt kjønn, og snakke litt om sex (blandt mye annet vi pratet om) uten å tolke det som en innbydelse til sex?

Anonymkode: 91529...a7c

Det var heller ikke jeg som begynte prate om sex, det var de. 

Anonymkode: 91529...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lær deg først som sist. Nakenhet foran menn betyr sex!

Anonymkode: 916bc...2e5

Ikke nødvendigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Alterego666 skrev:

Du kunne nok -for din egen del- vært klar på at du ikke ønsket sex.

At de maser om sex etter at saken er klargjort er bare barnslig og smålig. 

 

Enig

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...