Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Har i det siste opplevd endel kvinner som er noe avstumpede og relativt følelsesløse. Vet ikke om dette er gjengs eller tilfeldig, da jeg ikke har noen fasit. Selv om jeg understreker at barn og samvær må prioriteres, så blir det dårlig stemning. Kjenner jeg blir litt skuffet over norske kvinner i 40-årene. 

Endret av OCB
Tilpasning
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er datagrunnlaget ditt? Spør siden du generaliserer. 

Anonymkode: 6c9f7...60a

Skrevet

Du blir skuffet av at andre blir skuffet?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå må du være litt mer spesifikk, syns jeg. Dette var en halvkvedet vise. 

Hva er det du har opplevd, som gjør at du opplever disse kvinnene som overfladiske, selektive og ufine når det kommer til at du må prioritere barn og samvær? 

Anonymkode: 2a4a2...32b

• Liker 5
Skrevet
17 minutter siden, MarieLo skrev:

Du blir skuffet av at andre blir skuffet?

Les hva jeg skrev. Ikke skuffet, mer undrende egentlig. 

Skrevet (endret)
28 minutter siden, OCB skrev:

Les hva jeg skrev. Ikke skuffet, mer undrende egentlig. 

Les hva du skrev selv er du snill.

"Kjenner jeg blir litt skuffet over norske kvinner i 40-årene."

Endret av MarieLo
  • Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Du sier barn og samvær må prioriteres. Det er jo i seg selv både djervt og flott at noen ønsker være en fremragende forelder, men så er det jo noe med hvor mye tid man vier den man dater også.

Er selv i målgruppen "avstumpet og følelsesløs"-kvinne i 40 årene og reagerer faktisk svært negativt på en del menn pga prioriteringer. Én ting er å måtte gjøre harde prioriteringer pga forpliktelser her i livet, én an ting er å gi andre så lite oppmerksomhet at det er kun noen som har avlidd som ville ha trivdes om du skjønner hvor jeg vill? Og akkurat den balansegangen kan det jo virke som en del menn i 40-årene sliter litt med. Kan det tenkes at det er et problem for deg og?

Anonymkode: eb010...dd1

• Liker 3
Skrevet

Poenget er ikke å henge ut noen. Heller dele refleksjoner. 

Skrevet
Akkurat nå, MarieLo skrev:

Les selv hva du selv skrev er du snill.

"Kjenner jeg blir litt skuffet over norske kvinner i 40-årene."

Det er vel i den gruppen jeg samsvarer og føler meg mest hjemme i 

Skrevet

På tide å respektere andres frie vilje høres det ut som. ❤

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, MarieLo skrev:

Hvorfor er du sarkastisk på andres opplevelser?

Det jeg skrev er mine opplevelser nå i sommer. 

Skrevet
13 minutter siden, MarieLo skrev:

Det er ikke det det handler om da...

AnonymBruker
Skrevet

Klassisk kar med ingenting å tilby som ikke får det han vil ha fra en kvinne, og prøver å få det til å høres ut som at det er hun som er problemet, heller enn hans egne manglende evne til å tolke situasjoner. Ta ansvar for deg selv. 

Anonymkode: 7844e...1ce

• Liker 4
Skrevet (endret)
9 minutter siden, OCB skrev:

Hvorfor er du sarkastisk på andres opplevelser?

Det jeg skrev er mine opplevelser nå i sommer. 

Jeg finnes ikke sarkastisk, jeg synes det er bare feigt og passivt aggressivt.

6 minutter siden, OCB skrev:

Det er ikke det det handler om da...

Er det ikke?

Man bør gjøre som en selv vil, ikke prøve å få andre til å gjøre det en vil i stedet.

Endret av MarieLo
Skrevet

Vel, om du har barn så er det jo helt klart at disse må prioriteres. Barn er førstepri uansett, sånn er det bare.

Om de du dater ikke forstår det, så er de jo ikke rett for deg uansett ?  At de uttaler seg negativt eller krever mer enn  du kan/vil gi, ja det får stå for deres regning. Så lenge du er ærlig i starten om at f.eks  oddetallsuker er du opptatt med barn, så bør en hver kvinne resptektere det syns jeg.

Men det virker som om du har møtt på feil damer da. Eller, så tenker jeg at om man er betatt og forelsket så ønsker man jo å tilbringe så mye tid sammen som mulig. Kanskje noen av de du har møtt har vært litt mer gira enn deg? og hvis det ikke helt har gått som de ønsket så hender det jo noen ikke klarer å holde skuffelse tilbake.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, OCB skrev:

Har i det siste opplevd endel kvinner som er noe avstumpede og relativt følelsesløse. Vet ikke om dette er gjengs eller tilfeldig, da jeg ikke har noen vitenskapelig undersøkelse i bakhånd. Uansett, mange kvinner er veldig overfladiske og ufine når det ikke går deres vei. Selv om jeg understreker at barn og samvær må prioriteres, så blir det dårlig stemning. Kjenner jeg blir litt skuffet over norske kvinner i 40-årene. 

Helt korrekt inntrykk du har. Gjelder egentlig veldig mange kvinner mellom 18 og 50. Må nok opp i 60-årene for å finne de som ikke er blitt bitt av den ekstreme feminismen. 

Familieverdier er det bare å glemme. Men har tatt en mastergrad, så ta med deg master diplom, så skal du se at de får omtrent mental orgasme. Kvinnfolk og akademiske titler 🤣 

Anonymkode: 6cdeb...2ac

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Måneskinn skrev:

Vel, om du har barn så er det jo helt klart at disse må prioriteres. Barn er førstepri uansett, sånn er det bare.

Om de du dater ikke forstår det, så er de jo ikke rett for deg uansett ?  At de uttaler seg negativt eller krever mer enn  du kan/vil gi, ja det får stå for deres regning. Så lenge du er ærlig i starten om at f.eks  oddetallsuker er du opptatt med barn, så bør en hver kvinne resptektere det syns jeg.

Men det virker som om du har møtt på feil damer da. Eller, så tenker jeg at om man er betatt og forelsket så ønsker man jo å tilbringe så mye tid sammen som mulig. Kanskje noen av de du har møtt har vært litt mer gira enn deg? og hvis det ikke helt har gått som de ønsket så hender det jo noen ikke klarer å holde skuffelse tilbake.

Du er den første her til å se og skjønne hva jeg prøver å formidle. Takk Måneskinn 😊 Kun en observasjon og ikke noe annet, er hele poenget mitt. 

Skrevet

Denne diskusjonen sporer helt av. Spør på nytt, TS, og vær litt mer spesifikk🙌

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er datagrunnlaget ditt? Spør siden du generaliserer. 

Anonymkode: 6c9f7...60a

Les les les.. Ingen data grunnlag, kun personlig erfaring

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, OCB skrev:

Du anonym, nå holder det! 

Ville du skrive noe til meg og siden du siterte meg og?

Jeg har ikke skrevet noe anonymt her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...